[FOTO] Wilde zwanen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Wilde zwanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 12:02

Zo dichtbij mogelijk gemaakt, natuurlijk niet dichtbij anders had ik een zwaan in mijn nek hangen (met slechte bedoelingen!)
Genomen met de Olympus SP550UZ en de kleuren/scherpte bijgesteld + rand bijgevoegd via PhotoFiltre.

Deels staand genomen en deels 'door-de-knietjes', beetje ingezoomd maar niet al té.

Commentaar is zeer welkom, gráág zelfs :D

Afbeelding
I

Afbeelding
II

Afbeelding
III

Afbeelding
IV

Afbeelding
V

Afbeelding
VI

Ik hoop maar dat ze een beetje goed zijn want het duurde ontzettend lang om ze te uploaden! (eigenwijs draadloos internetsignaal, steeds maar weer uitvallend...)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:16

HD heeft weer de smaak te pakken :D
Ik vind je idee erg leuk zo die mooie zwanen in close-up

Echter mis ik in elke foto wat scherpte , helaas want had de eerste geweldig gevonden als hij mooi scherp was op het koppie
Nu lijkt het of ik alleen maar negatief commentaar heb maar het lijkt of er over elke foto een waas ligt

De foto's van de witte zwaan vind ik erg mooi (maar mis dus die scherpte) ook de poses die je gekozen hebt
De foto's van de bruine zwaan kunnen mij net niet pakken , nu kun je daar niks aan doen maar ik erger me aan het gras op de snavel
Nu had dit denk wel wat kunnen hebben als de foto's scherp waren en de poses wat pakkender (zoals de eerste foto )
Ik vind nu de schoonheid en elegantie die zwanen kunnen hebben niet helemaal naar voren komen

Jeetje wat vind ik commentaar geven moeilijk

CoonArt

Re: [FOTO] Wilde zwanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 12:37

Tja, die waas he? Ik heb al vanalles uitgeprobeerd zelf met mij camera maar die waas schijnt dus echt niet weg te willen gaan, wat ik dus ook probeer. Ook qua scherpstellen heeft de camera soms een eigen willetje. (dan weer wel, dan weer niet, en vaak stelt hij scherp op de meest verkeerde plekken!) Trouwens, op de dag dat de foto's genomen waren was het ook een beetje bewolkt, daar kan het ook aan liggen.

Heb wel steeds de neiging om alles maar op de automatische piloot te doen (van de camera) maar ik wil toch ook OOIT de miljoenen andere functies van mijn camera leren kennen, echter daar heb ik nooit het geduld voor gehad. Ik denk dat als ik alles onder de knie heb dat er dan wel mooie plaatjes uit zullen rollen. Ja, ik heb wel vaak de manual stand geprobeerd alleen daar komen stom genoeg alleen maar witte/zwarte foto's uit. (raar maar waar!) Ik kan wel een bokker uitnodigen die heel erg veel verstand van fotografie heeft, dus PM me daar maar over! (je moet wel in de buurt van schiedam wonen)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:59

Werk jij de foto's ook een beetje na ?

Ben van mening dat je niet teveel aan foto met sleutelen (in de zin van manipuleren) maar met photoshop met die waas weg te krijgen zijn

Wat betreft de camera kan ik je echt niet helpen haha fotografeer zelf nog maar 2 maandjes maar kan je wel aanraden echt niet op manual te fotograferen maar ga experimenteren

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 14:07

Su_Cr_Cheese schreef:
Werk jij de foto's ook een beetje na ?

Ben van mening dat je niet teveel aan foto met sleutelen (in de zin van manipuleren) maar met photoshop met die waas weg te krijgen zijn

Wat betreft de camera kan ik je echt niet helpen haha fotografeer zelf nog maar 2 maandjes maar kan je wel aanraden echt niet op manual te fotograferen maar ga experimenteren

Deze foto's zijn een heel klein beetje nabewerkt, kleuren zijn aangepast (waren een beetje vaal) + een bordertje + tikkie verscherpt!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:19

Zou ik misschien eens wat voor je mogen proberen ?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 14:20

Su_Cr_Cheese schreef:
Zou ik misschien eens wat voor je mogen proberen ?

Tuurlijk, als je het maar laat zien in dit topic ;)