[FOTO] Marianne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 01:32

Hallo allemaal,

Eergisteren kwam een vriendin van me langs om even in de studio foto's te gaan maken, dit was voor mij de eerste keer dat ik serieus foto's heb gemaakt van een mens in de studio. Het is me redelijk goed bevallen, ik moet echt nog super veel oefenen maar ik ben heel erg benieuwd naar commentaar :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. En nog een drieluikje!
Afbeelding

Groetjes, Nyckle

Saskiaa_

Re: [FOTO] Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:42

Netjes scherp, maar het zijn niet echt mijn stijl foto's. Ik vind het 3 luik wel wat 'frisser' ogen dan de andere twee. De linker foto van het drieluik vind ik wel heel gaaf! Bij de middelste is het daar jammer dat je wat van haar oor door het haar heen ziet.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:49

Ik vind ze gewelig, hele mooie stijl en kleuren
Het model is ook erg knap

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:50

ik vind het eerlijk gezegt helemaal geen mooie foto's en niet een geschikt model inelk geval niet bij deze foto's

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:53

Ik denk dat TS er meer aan heeft als je verteld waarom je het geen mooie fotos vind ed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:22

Saskiaa: Bedankt voor je commentaar, ik weet dat niet iedereen deze stijl leuk/mooi vindt maar ik vind het belangrijk om mezelf te onderscheiden van andere fotografen. Ik ben zelf weg van deze kleuren.

Bedankt Winsel! :)

Secretlin: Bedankt voor je reactie, daar heb ik echt wat aan! :x

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:07

De kleuren vind ik wel mooi (vooral van het drieluik), ik kan er de vinger niet opleggen wat ik er niet helemaal wauw aan vind. Die linker van het drieluik vind ik dus wél echt wauw, maar die anderen net niet.

Het is inderdaad wel belangrijk om je te onderscheiden van anderen. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:11

ik vind het super leuk!
al vind ik de belichting niet bij de style passen :o

Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:14

Ik vind ze mooi Nyckle! ze zijn netjes scherp en vooral voor de eerste keer, top!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:20

ik zeg toch dat ik het model niet goed vind voor de foto?? is al iets over de foto
vind hem te bleek/grijs qua kleur

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:13

Hoi

Ik hou persoonlijk ook meer van frisse kleuren maar ik bergijp dat dit jouw voorkeur heeft dan is het wel netjes uitgevoerd.
Mijn favoriet is de meest linkse van de 3 luik, die spreekt me echt aan.

Bij de rest irriteer ik me mateloos aan het feit dat het model een bandje om haar hoofd heeft dat het haar naar boven wegdrukt, of een stuk oor laat zien. Ook lijkt haar blouse op sommige foto's huge terwijl je een prachtig model hebt! Dus let ook op de kleding en andere accesoires. Even dat oortje wegwerken voor je knipt, blouse strak trekken of het model anders positioneren zodat ze wel voordelig op de foto komt. (ik doel met name op foto 2 van het 3 luik, hier lubberd de blouse en zie je oor)

groetjes

amillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:29

dat drieluikje vind ik echt leuk :j

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:21

Ik sluit me aan bij Kayila, en wil daaraan toevoegen dat ik de make-up eerst even van haar gezicht af had gepoetst voordat ik was gaan schieten. Ze heeft er absoluut de ogen niet voor om een lijntje onder haar ogen te zetten, mijn eerste indruk bij foto 1 was dat ze stond te huilen en dat haar make-up was uitgelopen. ;)

Kleuren ben ik niet zo gek van sorry, drieluik is leuk, leuke composities ook, maar de twee losse foto's vind ik persoonlijk helemaal niks (kleuren, composities, make-up). Maar voor een eerste keer studiofotografie is het lang niet gek hoor. :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:56

F1 en 3 luik vind ik supertof :j. Hele fijne sfeer heb je op je foto's :))! Alleen vind ik haar mascara wat rommelig en op F1 misschien iets meer "emotie" in haar gezicht behalve in haar ogen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:16

ik vind het een mooi model en het 3-luik vind ik ook erg leuk, alleen ik vind de kleuren veel te vaal/flets, het komt zo grijzig over, terwijl zeker met die bloemen ik meer kleur had verwacht :)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:56

Netjes gedaan Nyckle, je bent wel vooruit gegaan zeg! :oo +:)+

Ik vind het een nette serie (!!), alleen erger ik me blauw aan de 'waas' die over de foto's zitten. Ook vind ik de achtergrond wat storend, die had wel wat lichter gemogen naar mijn idee. Wellicht heeft dit met je instelling en of nabewerking te maken. Wat waren je instellingen en wat heb je er aan bewerkt? :) Verder wel een grappig sfeertje, maar had iets beter gekunt denk ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:04

Kayila: Bedankt, je hebt inderdaad gelijk, daar moet ik voortaan beter op letten :)

JuliaMaria: Haha, over de make-up ga ik echt niet, ben een jongen hé! Haha

Eleionomae: hé, wat een moeilijke naam heb jij :P De kleuren zijn inderdaad best grijzig, het is bewerkt. Ik ben zelf helemaal gek op deze kleuren, maar dit moet echt minder als ik het aan de reactie's zie. Het was ook echt een probeersel

PassoaJus: Dankjewel voor je compliment! De achtergrond komt voornamelijk door de bewerking, ik moet hier echt wat minder in worden! Zodoende leer ik, dus ik ben heel blij met deze reacties!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:31

mij doen ze dan weer niks.
Mooi maar meer niet :o

leuk model ook wel
maar net niet

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:39

Ik vind de make up echt storend, dan die vormeloze blouse en het vetertje om haar hoofd... Het is een mooie meid die dat gewoon niet nodig heeft. Less is more... (waar ik niet mee wil zeggen dat ze uit de kleren moet trouwens := , alleen bijvoorbeeld een eenvoudiger shirt van een kleur die de mooie kleur van het model wat meer naar voren haalt)

Over het fototechnische gedeelte; daar heb ik niet genoeg verstand van om wat zinnigs over te zeggen. ;)