[FOTO] glas is halfvol of halfleeg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

[FOTO] glas is halfvol of halfleeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 19:59

En weer een 'opdracht' van de post-frankrijk-fotocursisten.
De opdracht van onze leraar (aldaar heeft hij de cursus geleid) was: glas is halfvol of halfleeg.

We moesten een glas fotograveren zonder reflectie van lamp/omgeving ed.

Lastig is dat ik alleen de basiscursus nog bij hem gevolgd heb en dus zonder flitsers enz moet doen. Dat maakt een mens erg crea en je kunt erg leuke dingen doen met zaklampen, fotopapier, grijze luchten e.d.

Aan het einde van de maand kiest de leraar zijn eigen top 5 van alle inzendingen en ........
*\o/* ik was zowaar nr 2 EN nr 3 *\o/*

Allereerst de nr 2:
Afbeelding

De nr 3:
Afbeelding

En andere inzendingen waar ik wel trots op ben:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lontje op 22-02-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout in titel aangepast.

woldhoeve

Re: [FOTO] gals is halfvol of halfleeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:04

Goed gedaan. De eerste foto vind ik echt een stil leven. Heel mooi!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:11

Prachtige foto's, Kayila +:)+
De eerste spreekt mij door de kleuren en compositie absoluut het meeste aan - echt een foto om een verhaal bij te bedenken! :j

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:32

Ze zijn weer schitterend Kayila.
De eerste is werkelijk betoverend, heel mystiek. Mooie kleuren ook

De tweede (die 3 is geworden) vind ik niet zo :o Wel een mooie foto, maar een beetje 'reclame' achtig. Snap je? Zou een reclame voor een glasfabrikant kunnen zijn.

De 3e en 4e vind ik prachtig. Stijlvol, vooral de 3e. Zou passen op een boekcover voor antiek glaswerk ofzo.

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:34

*\o/* *\o/* *\o/*
Goed gedaan!!! 2e en 3e... WAUW!!
De kleuren van je 2de plaatsing vind ik erg mooi, al vind ik dat het glas wel 'klein / onderin' zeg maar...
De foto die 3de is geplaatst is wel mooi, maar voor mij persoonlijk te 'hard'.
Mijn favoriet is zeker de foto waarbij één glas staat met daarbij een liggend glas op de voorgrond. Schitterend belicht in een hele prettige sfeer maar waarbij het liggende glas vraagt om 'het verhaal achter de foto'....
Is het collega nu dan gelukt de 1ste plaats op z'n naam te schrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:53

Vooral de eerste vind ik erg mooi, door het speelse effect boven het glas. Beetje Noorderlichtachtig maar dan de andere kant op. Erg mooie plaat, blijft ook boeien.
De tweede vind ik wat minder, dat voetje ondersteboven spreekt mij minder aan.
De derde vind ik ook heel erg mooi door het effect dat het licht in die foto vanuit dat glas zelf lijkt te komen. Hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan?

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:57

Thanks allen!

Erg leuk dat de 1e foto als mooist betiteld word terwijl ik meer trots op nr 2 ben haha.
Nr 1 was een erg leuk knutsel projectje en minder rechtstreeks uit de camera dan gewenst door mij.

WH yup stilleven maar dat zijn ze eigenlijk allemaal!

WB een verhaal inderdaad ik vond het ook waanzinnig grappig dat leraar zelf nog steeds niet erachter komt hoe ik hem gemaakt heb dus dat geeft me wel weer erg veel voldoening!

Nr 2 was meer technisch foto's maken en zelf vind ik de compositie erg gaaf geworden.
(picture this: Teetje stapelt 2 glazen op de kliko tijdens een grauwe dag, gaat zelf zover door de kniee"n dat het bovenste glas een niet storende achtergrond heeft maar de knieën wel gaan trillen en boos zijn en dan knippen tot de foto bewust overbelicht word voor een wit ipv grijze achtergrond maar wel doortekening in het glas....et voila :D )

Jottum bedankt! Dat je het als een reclame foto ziet is voor mij een super compliment!
Het was juist de bedoeling het glas te laten zien in al haar mooie kristal! Geen reflectie (wat je in deandere foto's allemaal wel hebt) dus het is technisch voor mij de mooiste.

BZ Leraar had de oefening gesplists in gevorderd en basis. Ik was 2e en 3e bij de basis cursisten.
Collega was 1e in de gevorderde club met als zeer terecht commentaar dat leraar makkelijk de hele top 5 met zijn inzendingen kon vullen! Gaaf toch? enneh hoogste tijd...welterusten :+

Sonja: men neme kristal glazen, legge die op spiegelend ondergrond (deze keer een witte glanzende bovenkant van de oven/magnetron combi). Men verduistere de woonkamer en schijne een maclite op de glazen en wel zo dat het patroon op de combi oven/magnetron het gewenste 'rook' achtige sfeertje geve.
De maclite moest hiervoor balanceren op de rugleuning van een stoel.
En ik wil NIET weten wa tmijn buren van al die donkere avonden in mijn woonkamer vonden terwijl ze mij met zaklamp uren door de keuken hebben zien lopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:04

Creabea hoor! Maar het resultaat mag er wezen! :)

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:15

Wauw, mooi hoor! :)
Ik vind vooral de laatste twee mooi, fijn sfeertje.

Smoske

Re: [FOTO] glas is halfvol of halfleeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:10

Wow, goed gedaan zeg! Ik vind vooral de eerste foto super! wat fijn dat je de foto's met ons deelt en je mag er terecht trots op zijn!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:40

Erg knap gedaan Kayila! Nummer 1 vind ik heel apart en zoals Sonja al zei, daar blijf je naar kijken. 2 vind ik erg strak, ook knap maar minder 'mijn' soort foto. De derde vind ik echt schitterend en die zou ik als ik jou was gewoon ergens in stock zetten, die verkoop je geheid. De vierde vind ik ook mooi maar toch weer net wat anders dan 3.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:07

enorm gave foto's T
vooral dei eerst doet me beetje denken aan de vuurbeker van harry potter zoals ik hem me voorstelde nav d eboeken :D

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 22:59

HH dat is hem!!
en ik maar denken waar komt me die weerspiegeling toch zo bekent van voor....
nee serieus heb mijn kop erover gebroken en jij benoemt het YEAH

Ja lache!