[VRAAG] Wat is der aan de hand met mijn camera ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SLS_Focus

[VRAAG] Wat is der aan de hand met mijn camera ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 22:19

:wave: ,

Als het niet goed staat hoor ik het graag , maar ik had geen flauw idee waar ik het anders moet plaatsen :) !

Ik heb sinds december een Nikon D70 , ik heb der toen leuke foto's meegemaakt en was helemaal tevreden ( hij was 2ehands maar zeer weinig gebruikt , ik heb dus ook geen handleiding ).
Nu heb ik 2 maanden geleden , beetje lopen uitproberen met de instellingen .
En toen heb ik iets gedaan , waardoor ik nu geen foto's meer kan maken want er komt rEE knipperend in beeld . En ik heb geen flauw idee hoe ik het heb gedaan ( :+ ) en wat het betekent , volgens mij iets met de scherpstelling die eerst automatisch was en dat doet die nu dus niet meer ( dit wil ik wel graag weer :) ) . Wie ow wie kan mij misschien helpen ?

Even voor alle duidelijkheid : Ik kan nu helemaal geen foto’s meer maken , sorry als het niet zo duidelijk is uitgelegd maar omdat ik het zelf ook niet zo goed snap is het zo moeilijk uit te leggen := . Het zou me al erg helpen als ik goed weet wat 'rEE' betekent .

xx

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 07:26

Geen idee wat dit betekent, maar probeer de melding eens te Googlen of download de handleiding van de camera (die is vast wel ergens te vinden op internet).
Succes

11AFotograaf

Re: [VRAAG] Wat is der aan de hand met mijn camera ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 07:45

Als het ipv rEE fEE is, dan ligt het waarschijnlijk aan je lens. Helaas heb je niet gezegt welke lens er op staat, maar of de contactpuntjes van je lens zijn niet schoon, of de diafragma ring staat verkeerd ingesteld. Meer informatie (via google gevonden) kun je vinden op: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =19&t=2197

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 07:52

Dat zit hem in je lens,even aan de ring draaien die het dichtst bij de camera zit.Kijk tegelijkertijd door de zoeker en dan zit je zien dat het knipperen van FEE verdwijnt en je weer een goede diafragma keuze krijgt.

Is normaal hoor...gebeurt wel vaker,kwestie van even opnieuw aan de diafragma draaien ;)

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 14:12

Jaaa , door Tinky12 doet hij het weer , bedankt *\o/* .
Heb ik ook weer wat geleert :) .

De rest ook erg bedankt voor het meedenken :) !

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:20

Graag gedaan hoor ;) Succes en veel plezier met je camera!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:26

Je vraag is inmiddels beantwoord; een volgende keer (ik hoop het niet voor je)kan je het op HTT plaatsen.
Hier voor nu een slotje.