[FOTO] Lightshow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Lightshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 10:00

Wat je al niet met een goede camera en glowsticks kan doen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meisje201

Re: [FOTO] Lightshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:15

Ik vind het idee erg leuk maar de uitvoering minder.
Ze zijn ontzettend onscherp en ruizig en zie duidelijk je kamer op de achtergrond erdoorheen.
Dat is zonde.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:53

Heel leuk idee! Maar inderdaad de uitvoering is slecht.

Je hebt enorm veel ruis. Met een lange sluitertijd kun je rustig de ISO wat lager zetten.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 09:01

Amarach schreef:
Heel leuk idee! Maar inderdaad de uitvoering is slecht.

Je hebt enorm veel ruis. Met een lange sluitertijd kun je rustig de ISO wat lager zetten.

Ik weet het ik weet het, maar zelfs met NeatImage (dat ruis juist weg moet halen, en voor de foto's heb ik dat programma ook gebruikt) lukt het maar zelden dat ik 'cleane' foto's krijg! Welke ISO kunnen jullie me aanraden? (heb er zo véél op mijn cammie zitten!)

EDIT: ja, nu jullie het zeggen: het stikt nog de ************* van de ruis.... :(

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:41

Je moet eigenlijk altijd ook in RAW fotograveren.
Welke ISO hangt af van het moment. Ik heb nachtfoto's gemaakt met ISO 400, die waren perfect belicht en geen ruis (hoewel mijn toestel een fikse ruisonderdrukker erop heeft).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 12:03

Ik zou wel willen maar er zijn een paar probleempjes:
RAW is ontzettend groot!
Ik heb maar een xD-kaartje van 2 GB
xD kaartjes worden niet meer gemaakt

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:49

RAW fotograveren? Echt niet! gewoon lekker alles uit je camera halen en niet bewerken....RAW is om later dingen aan te passen...meer info dus meer om mee te werken.

Gewoon lekker uitproberen!
Wij hebben het met kerstkaarten en sterretjes gedaan. Ok het kost een tijd maar dan heb je de juiste sluitertijd, iso, witbalans en alles wel ontdenkt en dan is het gewoon prijsschieten. lekker door experimenteren! Erg leuk effect met die stokjes!

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:10

@ Kayila
Waarom niet in RAW? Dat is juist het allerbeste. Hoe eerder je daar mee om leert gaan, hoe beter het is.
Erg raar advies dus...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:59

Ik met zeggen dat ik het ook een erg leuk idee vind maar de uitwerking iets minder
Nu nee dat ook niet helemaal want vind de kleuren erg leuk een daarin wel origineel

Gaat nog eens goed kijken ....

Nee de onscherpte stoort me toch wat en ook het niet helemaal zwart zijn van het zwart :P
HD dit moet je beter kunnen !!

ellen98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:52

wow ik vind het er juist wel cool uitzien, !!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:57

Amarch en waarom is RAW het beste? Ik heb verschillende fotocursussen gevolgt bij profesionele fotograven.
De laatste was erg duidelijk: RAW schieten doe je om veel te kunnen bewerken, raw houd de meeste info namelijk.
Ik wil niet leren foto's bewerken ik wil leren een foto te maken die je niet hoeft te bewerken. Dus waarom zou ik in RAW willen schieten?

Ik neem aan dat mensen die in fotokunst plaatsen ook zoveel mogelijk direct uit de camera willen halen en niet daarna nog uren moeten hoeven fotoshoppen. Nee hoor doe mij maar gewoon rechtstreeks mooie plaatjes uit de camera. Dat is in mijn optiek pas fotografie. Als je al je foto's moet nabewerken ben je in mijn ogen een super goede fotobewerker maar een matige fotograaf.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:41

Ik ben het absoluut niet met je eens. RAW is een vreselijk mooie manier om je foto's perfect te maken.
De meeste plaatjes die jij voorbij ziet komen van pro's zijn vaak nog even door bv. een Lightroom gehaald.

Overigens ben ik dan heel benieuwd bij welke fotografen jij de cursussen gevold hebt. De mensen waar ik mijn cursussen gevolgd heb, die hebben wel degelijk gehamerd op de voordelen van RAW. (o.a. de fotovakschool, Paul Timpa en nog een National Geographic fotograaf).

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:04

Ik ben hier niet om ruzie of een welles nietus spelletje te spelen.

Mijn mening: RAW geeft je handvaten om je foto te perfectioneren.
Ik haal liever de perfecte foto uit mijn camera.
Ik wil graag goed kunnen fotograveren, dat leer je juist door niet RAW te schieten, dan kan je nl thuis achter je computer alles nog wel redden. Nope ik kies ervoor meer tijd met de camera te spenderen, zelf uitvinden en leren van de fouten die ik maak. Niet deze fouten weer op te lossen in photoshop.

Ik leer graag uit de camera de juiste belichting en alles te hlen, niet dit later met de computer nog op te lossen.

Mijn mening, daar heb jij alle recht toe het niet mee eens te zijn.
Ik ga hier niet een kinderachtig ik heb betere cursussen dan jij gevolgd voeren.
Daar heeft de topic starter echt heel vel aan denk je niet?

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:19

Het is ook geen ruzie of kinderachtig spelletje. Ik denk alleen dat een hoop professionele fotografen Toch een andere mening erop na houden wat betreft RAW ;-)

Overigens is er een groot verschil tussen Photoshoppen en de foto optimaliseren in RAW formaat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 16:20

Dames, dames toch! Niet knokken onder het vechten he? Zullen we weer netjes ontopic gaan? (en trouwens, niet iedereen heeft geld voor peperdure beeldbewerkingspakketten zoals ik!)

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:30

Als jouw camera het RAW formaat aankan, heb je er een cd bijgekregen met een gratis pakketje erop. Niets peperduur aan ;-)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 16:32

Ja hij kan in RAW maar CD is weg (kan ik nergens vinden |()

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:55

Ik ben hier niet om te zeggen dat RAW wel of niet goed is. maar lees hier wel iets dat niet helemaal waar is.
wat als je RAW schiet heb je inderdaad meer info je camera denkt niet voor je meer. dat ga je zelf op de comp. doen. daarbij moet je nog steeds een goede foto maken!! maar moet een moeilijke witbalans is RAW super voordelig bijv. met sneeuw je camera ziet alleen in grijs. daarom bestaat er een grijskaart om je witbalans precies goed te krijgen. met de licht die je op dat moment hebt.
Maar hier door is het probleem dat je camera met sneeuw niet goed wit word.
Het nadeel van in RAW schieten is dat je dus een programma moet hebben om het te kunnen bewerken en ja die zijn niet altijd even goedkoop.

en Horseydude je moet even kijken op internet kun je ook het programma vinden dat op die cd hoort te staan ;)

verder de foto vind het een super leuk idee. weet niet wat je op de achtergrond had?? daar kun je dan best een zwarte achtergrond alvast gebruiken dan weet je zeker dat hij goed zwart is en dat je geen stukje kamer ziet of wat er ook achter zou staan. inderdaad je ISO lekker laag zetten.
wat voor camera heb je want de ene camera heeft er meer last van dan de andere. weet van NIKON dat ik altijd we snel ruis had. Maar je kunt altijd nog keer proberen. ow zet ook eens een model neer en ga er met een paar gekleurde lampjes langs geeft ook een super effect