[FOTO] Naturel z/w

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

[FOTO] Naturel z/w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 22:40

Zelfportretje als cadeautje voor mijn vriend zijn verjaardag, die wilde wel een foto van mij...
Aangezien het dus een cadeautje is, zou ik graag verbetertips krijgen, wil natuurlijk wel wat leuks geven.
Ik heb nog wel even, dus zou de foto ook nog over kunnen schieten, advies qua houding zou ik dus ook erg fijn vinden!
Ideeën voor presentatie (lijst?) zijn ook erg welkom :) .

Afbeelding

1/8 sec, f/4,5

Saskiaa_

Re: [FOTO] Naturel z/w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:44

Ik zou jezelf iets meer naar links plaatsen, zodat je meer uit het midden komt. Ik vind de belichting wel erg leuk gedaan! :)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:52

De belichting vind ik erg geslaagd! :j
Alleen vind ik je armen te veel de aandacht trekken. Zelf zou ik je achterste arm iets donkerder proberen te bewerken :o

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 23:04

Zoiets?
Zoals jullie kunnen zien ben ik niet zo'n ster met bewerken. Heb mijn arm geprobeerd donkerder te maken, maar vind
het niet echt mooier geworden. Misschien dat dit nog wel mooier kan..
Ook heb ik nu het idee dat er zo'n loze ruimte zit aan de rechterkant?

Afbeelding

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:43

die 'loze' ruimte aan de achterkant is juist fijn om naar te kijken.
nu 'kijk' je de foto in zeg maar.
ik vind m wel mooi zo!

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 08:08

De foto zelf is wel goed alleen de bewerking die je er al laatste op gemaakt hebt is niet mooi.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 08:43

Ik vind het een hele mooie foto, maar als ik een foto van mezelf zou geven, zou ik wel .. ehm .. 'herkenbaar' op willen zijn.
Ik ben een typ dat altijd lacht, dus zou ik een leuke lachende foto van mezelf geven dan.. :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 08:50

Amarach schreef:
De foto zelf is wel goed alleen de bewerking die je er al laatste op gemaakt hebt is niet mooi.

Kan je even iets meer uitleg geven? Wat vind je niet mooi en waarom, hoe zou jij het veranderen.
Volgens mij is het namelijk de bedoeling dat je opbouwende kritiek geeft ;) .
Mocht je mijn arm bedoelen..dat gaf ik zelf dus ook al aan, maar ben geen fantastische (verre van dat) photoshopper.

Heb inderdaad ook lachende foto's gemaakt,want zo dacht ik dus ook, alleen op de een of andere manier vind ik die foto's nou net niet mooi geworden.
Heb overigens ook niet het idee dat ik nors kijk o.i.d, maar misschien is dat voor een onbekende wel anders.
Misschien dat het niet zo mooi uitkomt met de sfeer of belichting, ik weet niet wat het is, maar ik vond deze het mooist eigenlijk.
Maargoed het gaat erom wat de ontvanger van de foto vind natuurlijk, dus ga zo nog wel even een paar lachende foto's maken :).

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:04

Ik zou een nieuwe foto maken met dezelfde belichting waarop je armen niet meer zichtbaar zijn. De belichting vind ik namelijk wel geslaagd zo.

De redenen waarom: Onder je kin wordt het nu onrustig door je okselspier en daar je hand nog onder. Dat leidt af van je gezicht. Verder geeft je voorste arm een flinke schaduw op je borst wat ik ook niet zo mooi vind.

Als laatste: Je gezicht nu nét niet echt 'en profiel' (je ziet nog een stukje wenkbrauw van je achterste oog), dus dat zou ik ook nog proberen te verbeteren.

Succes hoor!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:08

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 09:19

My_Little_P schreef:
Ik zou een nieuwe foto maken met dezelfde belichting waarop je armen niet meer zichtbaar zijn. De belichting vind ik namelijk wel geslaagd zo.

De redenen waarom: Onder je kin wordt het nu onrustig door je okselspier en daar je hand nog onder. Dat leidt af van je gezicht. Verder geeft je voorste arm een flinke schaduw op je borst wat ik ook niet zo mooi vind.

Als laatste: Je gezicht nu nét niet echt 'en profiel' (je ziet nog een stukje wenkbrauw van je achterste oog), dus dat zou ik ook nog proberen te verbeteren.

Succes hoor!

Thanks! Hier heb ik veel aan.
Ga zo nog maar even een andere pose proberen waarop mijn armen niet of nauwelijks zichtbaar zijn, wel lastig als je zelf niks ziet haha.
Ben ook niet echt bepaald een model en dat is te zien ook :D .

@ Kaaaren, maar dat is ook meteen een hele andere sfeer, veel meer glamour en ik ben totaal niet glamour haha.
De sfeer vind ik prima zo en ik denk dat dat ook voornamelijk met de belichting en dus het zwart te maken heeft,
maar ik ga zo nog even kijken wat een iets lichtere foto doet.

edit; zou ook kunnen dat jij de foto veel donkderder ziet dan ik, zit namelijk op mijn laptop, beeld daarop kan nogal wisselend zijn.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:33

haha ja mij ging het ook niet echt om de glamour.. maar meer als inspiratie, voor de grijs toon en de houding. :)
zou zelf die ketting ook nooit doen..:P

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:09

Kaula schreef:
Kan je even iets meer uitleg geven? Wat vind je niet mooi en waarom, hoe zou jij het veranderen.
Volgens mij is het namelijk de bedoeling dat je opbouwende kritiek geeft ;) .
Mocht je mijn arm bedoelen..dat gaf ik zelf dus ook al aan, maar ben geen fantastische (verre van dat) photoshopper.

Heb inderdaad ook lachende foto's gemaakt,want zo dacht ik dus ook, alleen op de een of andere manier vind ik die foto's nou net niet mooi geworden.
Heb overigens ook niet het idee dat ik nors kijk o.i.d, maar misschien is dat voor een onbekende wel anders.
Misschien dat het niet zo mooi uitkomt met de sfeer of belichting, ik weet niet wat het is, maar ik vond deze het mooist eigenlijk.
Maargoed het gaat erom wat de ontvanger van de foto vind natuurlijk, dus ga zo nog wel even een paar lachende foto's maken :).

De bewerking aan de arm is veel te hard. Dit kun je op een veel subtielere manier doen. Je moet in photoshop met layers gaan werken en daar de bewerking op toepassen. Die kun je in opacity ook nog omlaag gooien als het nodig is. Zo krijg je hele subtiele bewerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:13

Qua positie is de bewerking al een stuk beter. Deze is mooi via de "rule of thirds" opgezet. Ik erger me alleen heel erg aan je arm onderin de foto.. deze trekt alle aandacht eigenlijk naar zich toe ook doordat deze afgesneden wordt.