[FOTO] Bodypaint

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

[FOTO] Bodypaint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:51

Hoi,

2 weken geleden werd ik door een vriendin gevraagd of ik mee wilde helpen aan haar schoolopdracht.
Onderdeel was dat zij een team aan zou sturen als fotostylist en ik mocht dus fotograaf voor een dag spelen, geheel vereerd uiteraard.
Op de foto moest een letterlijke vertaling van een schilderij van de schilder Matisse komen te staan, namelijk deze:
http://www.scripsit.com/journal/matisse.jpg
Ook moest er een vertaling worden gemaakt naar het hedendaagse, mijn vriending heeft gekozen voor avatar.

Dus hop, model in de bodypaint, studio'tje geleent en maar een paar foto's maken, deze dus....

Afbeelding

Afbeelding

Dit was mijn eerste keer échte keer studiofotografie, gelukkig met een beetje hulp, maar alsnog knap lastig.
Nou ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D.

Parkietjee_

Re: [FOTO] Bodypaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:52

Wauw.. wat een originele en bijzondere foto's zeg!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:53

wow heb je die avatar ook zelf gemaakt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:53

is er een bewuste reden waarom je de modellen bij de hand en voet afbreekt? vind het zelf wel storend namelijk. En ook bij de avatar dat zwaart. verder wel erg nette belichting, heb je dat zelf zo neergezet en ingesteld? :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:59

Jup dat heeft een bewuste reden, was het er eerst namelijk zelf ook niet mee eens haha.
Maar de afbeelding van matisse zit ook zo krap in het kader, vandaar dat 'stylist' dat op de foto's ook wilde weergeven. Belichting die er stond heb ik zo gebruikt, dus eigenlijk niks aan veranderd, ben nog maar een brookie wat dat betreft. Wel nog een beetje contrast toegevoegd op beide foto's hoor.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:39

krap in het kader is natuurlijk wat anders dan lichaamsdelen afsnijden. Ik vind het persoonlijk ook zonde van de foto's. Ook jammer is dat bij foto 1 de muts op het hoofd flubbert, mijn oog trekt daar als eerste naar toe.

wel hele originele foto's :j

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:10

Mooie foto's! Ik had alleen graag wat meer contrast gezien en een wat zachtere belichting.
Bij de laatste foto zou je de ogen van het model er echt uit kunnen laten springen. Dat geeft het gezicht wat meer karakter.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:22

Prachtig! Die foto's spreken boekdelen naar mijn mening :)

_Lenie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:25

Ik vind die avatar echt super mooi gebodypaint!! knap van je hoor, zou er nog wel een paar willen zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:33

Nouja, op het schilderij van Matisse lijken de hand en voet tenslotte ook iets afgesneden, dus ik snap de keuze wel- hoewel ze daar iets minder ver lijken afgeknipt dan op jouw foto's net, of niet? Is lastig in te schatten, maar is ook een kwestie van interpretatie enzo toch :D

Wat ik lastig vind, is om deze foto's te beoordelen. De eerste foto voldoet goed aan de opdracht- de bodypaint, de pose, de compositie. Op zich is het enige mogelijke oordeel dus dat de opdracht goed en letterlijk is uitgevoerd. Verder valt er helaas weinig over te zeggen of tips over te geven voor jou als fotograaf- het idee, de visagie, de pose en het idee zijn niet écht van jou afkomstig. Daardoor is het moeilijk tips of een oordeel te geven, alles stond en kant en klaar en jij hebt precies gedaan wat ze gevraagd hebben, super toch? Maar verder niet écht tips voor te geven door ons :D

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:39

Het valt me op dat er sinds de film echt superveel avatar's worden gebodypaint.
Maargoed, daar ging het niet om :P
Ik vind ze zelf heel mooi gelukt, inderdaad jammer dat bij de eerste foto het mutsje/kapje/dingetje nogal opvalt. Verder vind ik de eerste sowieso mooier omdat ze niet recht in de camera kijkt, daar heb ik altijd iets mee.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 20:19

Het kapje/mutsje valt inderdaad wel op jammergenoeg, maar geen idee hoe we dat anders hadden kunnen oplossen.
Het model had echt een dikke bos met haar, die verberg je helaas niet zomaar even :D.

@ Amarach, ik weet niet of jij ook aan studiofotografie doet (zo klinkt het wel), maar misschien zou je dan ook wat kunnen vertellen over hoe ik de belichting nog zachter kunnen krijgen?
Het contrast vind ik eigenlijk wel prima zo :).

@ Wildwings, Je hebt helemaal gelijk, maar wie weet had ik toch nog wat tips kunnen krijgen over belichting of bewerking.
Heb namelijk wel een hele uitleg gehad over de belichting, dus als het mooier kan dan wil ik dat natuurlijk wel weten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:13

Mischien hadden jullie dat mutje minder op kunnen laten vallen, door het model haar hoofd iets hoger te laten houden, met haar hand er dichter bij? Of haar gezicht meer naar de camera te laten draaien.
Verder komt het model mij ongemakkelijk over op die eerste foto; ze lijkt moeite te doen om in deze houding te zitten. Terwijl het schilderij heel losjes en relaxed oogt.
De belichting komt op mij ook te hard over, het schilderij is ondanks het blauw toch enigzins zacht door de beige achtergrond. Geen idee hoe je dat zachter kan krijgen, ben zelf een beginner, nog nooit in een studio gestaan ;) Had je de eigenaar niet tips kunnen vragen?
De avatar-foto vind ik wat houding van het model mooi gelukt; er is een link naar de houding van het schilderij, maar het model komt daarnaast ook katachtig over als een avatar. Ook oogt deze foto zachter doordat het blauw lichter is