[FOTO] Selfportraits

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

[FOTO] Selfportraits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 10:24

Heyhey!

Even snel een topic voordat ik naar de bus moet racen om mijn tentamen te maken :Y)
Gistermiddag tussen het leren door moet er natuurlijk ook ontspanning zijn, dus ik had zin om weer zelfportretjes te maken. :)
Deze twee vond ik zelf wel erg leuk gelukt en wilde ze met jullie delen.

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

Groetjes Lione :wave:

Corelli

Re: [FOTO] Selfportraits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:16

Wauw, aparte look heb je :)
Ik vind de tweede foto lekker speels, dat is weer eens wat anders! Op de eerste foto vind ik je blik wat te verbaasd/geschrokken..Wat wilde je daar uitstralen?

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:38

Bedankt, de eerste foto is direct, indringend.. tijdloos.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:05

Ik weet niet wat er van moet denken :) Mijn eerste indruk was 'WAW!'
Maar ze lijken zo overbewerkt? Vooral de ogen van de eerste foto. Zou ik de onbewerkte versie mogen bekijken (eventueel via pb)?
De tweede is mijn favoriet :j Speels en schattig. De kleuren zijn mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:06

Ik vind vooral de 2e overbelicht en daardoor verliest ie zn wauw factor!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 19:15

Heb ik net mun beeldscherm donkerder gezet omdat al mijn foto's altijd te donker zijn, zijn ze nu te overbelicht :Y)

Ben trouwens nog een foto vergeten:
Afbeelding

Aan mijn ogen is niet zoveel bewerkt, alleen de randen verscherpt. Ik zal zo wel de onbewerkte foto sturen ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:08

Het oogwit lijkt zo extreem wit in de ooghoeken, terwijl dat niet zo is als je iemand in het echt ziet + diegene op de foto zet. Door de bolling is dat minder wit. Wat natuurlijk logisch is: als je een ronde vaas natekent dan zijn de ''zijkanten'' ook donkerder of lichter van kleur, afhankelijk van de lichtinval. Het is in ieder geval niet gelijk, hetzelfde geldt voor ogen. Zeker weten dat daar verder niets aan bewerkt is? Hoeft niet per se met een kwastje, zo'n ''nep'' effect kan bijvoorbeeld ook ontstaan door een verandering van het contrast. Misschien dat je daaraan gesleuteld hebt?

Zo wel: die bewerking doet dan na mijn idee een beetje afbreuk aan je foto's, je ogen trekken namelijk op een manier aandacht van ''is het bewerkt of niet?'', dat lijkt me niet de bedoeling van een foto. :) Is verder geen verwijt hoor, bedoel het puur opbouwend.

Verder vind ik je portretten erg leuk, de tweede is absoluut mijn favoriet door de overbelichting, past er perfect bij! Ze zijn sterk en je bent een leuk model. De eerste heeft een centrale positie maar door de lichte draaiing in je hals wordt zo'n positie ineens heel interessant. Goed gedaan. :j

(Gaaf kapsel trouwens, staat je leuk!)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:43

Loontje_ schreef:
Bedankt, de eerste foto is direct, indringend.. tijdloos.

Vind ik niet.. Ik vind hem voornamelijk heel erg geschrokken overkomen.. (je blik in combinatie met de strakke spier in je hals)
Vind die niet zo geslaagd, je ogen komen mooi uit, maar that's it.

2e is inderdaad overbelicht, daardoor wordt mijn aandacht direct naar de waaier getrokken in plaats van naar je ogen. Roze staat je wel mooi!

Zou meer van je willen zien, alleen dan wat zacht. Vind het allemaal zo hard..

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:26

Hm ikzelf vind ze leuk maar kan natuurlijk dat er andere meningen zijn :)
Ik heb sinds vandaag een statief dus ga snel weer nieuwe zelfportretjes maken! :D Kijken of de foto's anders worden nu ik niet honderden kussentjes op elkaar moet stapelen om de camera op een hoger punt te krijgen :Y)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:55

Die je als laatste hebt gepost is echt fan-tas-tisch! Doet me denken aan Amelie. :) De waaier foto is naar mijn mening te licht, wat meer aandacht vergt dan de ogen zelf. Het 'harde' wat hierboven genoemd wordt vind ik juist wel weer gaaf .:D

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:35

Oamaru schreef:
Die je als laatste hebt gepost is echt fan-tas-tisch! Doet me denken aan Amelie. :) De waaier foto is naar mijn mening te licht, wat meer aandacht vergt dan de ogen zelf. Het 'harde' wat hierboven genoemd wordt vind ik juist wel weer gaaf .:D

Amelie en een beetje Carice van Houten haha. :D
Ik vind het juist mooie foto's, vooral die eerste.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:59

WAUW WAT EEN MOOIE OGEN HEB JE !
en verder natuurlijk; leuk foto's, ook mooi je hoofd zo in het midden, vooral de eerste foto heel puur.. de tweede foto; leuk, maar niet echt speciaal...

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:51

Je hebt mooie ogen :) ik vind vooral de laatste foto erg leuk gelukt!
die 2e ja aan de ene kant vind ik dat overbelichte juist wel mooi en en aan de andere kant vind ik het toch net iets te licht!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:48

De eerste vind ik mooi, maar het is wel echt een type portret dat je heel vaak ziet. Hij mist daardoor voor mij wat originaliteit, is al zoveel vaker gedaan. Dat heeft de tweede juist wel, dat vind ik echt een hele mooie foto om naar te kijken! Lekker anders, beetje speels en toch een hele mooie focus op je ogen. Ik vind de overbelichtheid (als het dat al zou zijn) van de waaier gen afbreuk doen aan die foto trouwens. :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:47

Ik ga ook voor de tweede, lekker tikje eigenwijs en de focus ligt op je ogen en dat is absoluut een sterk punt zo :) Maar wat al gezegd is, wellicht dat je hem nog een keer kunt bewerken met minder licht op de waaier (en ik denk ook dat je voorhoofd iets meer detail mag blijven houden).

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:10

Vind ze ontzettend gaaf! Allebei.
Je hebt een super mooie stijl!