[FOTO] Dinosaurusjes en schildpadje (Opbouwende Kritiek GZ)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

[FOTO] Dinosaurusjes en schildpadje (Opbouwende Kritiek GZ)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 21:24

Hallo bokkers!
Ik heb voor mijn verjaardag (17 januari) een nieuwe camera gekregen :):)

Ik wist echt niet dat ik die zou krijgen ,want ik was zelf voor een spiegelreflex aan het sparen en op mijn verlanglijstje stonden alleen paardenspullen.

Het is een Sony Cybershot DSC-H55 (compact ,want we waren het er met zijn alle over eens dat ik gewoon als ik hiermee verder ga dat ik dan kan zien of ik het écht écht (dus echt wat met fotografie ga doen ipv alleen voor mijn eigen lol -vakantiefotos maken , fotoshoots met hondjes- leuk vind dat ik dan pas een spiegelreflex ga kopen)

Ben nu echt ontzettend blij met welke ik nu heb :):) Hij is gewoon zo coOol :D :):)
Het is meer een soort kruising tussen compact en spiegelreflex (tenminste word overal op internet beschreven ofseu en bij reclame op tv := )
Achja dat maakt ook verder niet uit!

Dus wat foto's al gemaakt :) Allereerste hoop ik dat iedereen gewoon leuk reageert. Ik sta open voor opbouwende kritiek + tips ,maar alleen afzeikreacties maakt mij onzeker en daar leer ik al helemaal niets van... En de fotos zijn gemaakt in het donker (ik kon niet slapen savonds dus om half 11 zit ik doodleuk met mijn nieuwe camera een beeldje te fotograferen :') ) en ik heb heel erg mijn best gedaan om de belichting goed te laten worden ,maar zo'n nachtkast lampje moet je heeel goed plaatsen wil je niet te veel last van schaduwen hebben...
Door de uploading en verkleining zijn de fotos wel ontzettend qua scherpte , belichting etc achteruit gegaan!

Foto 1:
Eigen Kritiek: Niet scherp genoeg bij de neusjes en bij het dino'tje die naar boven kijkt zijn koppie half niet scherp is.. terwijl deze op mijn camera wel scherp zijn .. :\ Het afgesneden deel bij het andere dino'tje (rechts) stoort me niet heel erg moet ik eerlijk zijn
Afbeelding

Foto 2:
Eigen Kritiek: Ik stoor me ontzettend aan het kleine deel van het hoofd wat je in beeld ziet van het dino'tje dat aan het onderwerp (andere dino := ) zit ''vast geplakt'' ,maar bij bewerking (dus dat ik dat wegwerk) word het weer zo ''fake'' .. verder ook hierbij doet het uploaden en verkleinen de fotos niet goed :n
Afbeelding

Foto 3:
Eigen Kritiek: Vind hem wel wat hebben.. moest meer spelen met houdingen en durfen het onderwerp minder ''centraal'' helemaal ''braaf'' in het midden te zetten. Belichting had minder hard / licht gemoeten ,maar toch vind ik hem wel geslaagd voor mijn idee.
Afbeelding

Foto 4:
Eigen Kritiek: Aandacht wou ik richten op de kop en dit vind ik aardig gelukt door de scherpte. Het loopt (vind ik) erg goed over. Kop is (te) scherp (naar mijn mening) en deel van het lichaam iets minder scherp wat meer overloopt in wat wazig.
Er zit nog een klein baby schildpadje op en deze heb ik eraf gesneden ivm dat hij ontzettend stoorde..
Afbeelding

Foto 5:
Eigen Kritiek: Ik baal van de schaduw ,maar vind hem wel fijn ogen.
Het is naar mijn mening niet ontzettend lelijk..
Afbeelding

Al met al ben ik wel tevreden.
ik moet creatiever worden en meer durven qua posities (al is het wel moeilijk met een beeldje := ) ,maar meer durven doen ipv braaf onderwerp in het midden zetten
(bijv: deze )
Ook omdat ik met licht moest werken in het donker en ik de camera aan het uitproberen was.

Graag tips en opbouwende kritiek en als het kan ook bij alle kritiek ook zeggen wat wel goed is (dan kan ik bij bijv. de volgende foto denken: ''Dat moest anders! Maar dat was wel goed! '' )

Groetjes Elin

Zie ook mijn andere (oude) toppics (ben ik vooruitgegaan??)
[FK] [FOTO] Opbouwend kritiek gevraagt! (Flora&Fauna,mensen etc)
Elin_ @ [FK] [FOTO] Druppel en meisje [GZ] [Tips]

Elin_

Re: [FOTO] Dinosaurusjes en schildpadje (Opbouwende Kritiek GZ)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 00:59

Ik was vergeten deze onderstaande erbij te plaatsen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:13

Ten eerste:

Gefeliciteerd!!!

Ik heb er niet zoveel (gewoon geen :P ) verstand van maar ik vind je allemaal heel erg mooi.
Vind alleen je 1na laatste foto van dat blaadje niet zo mooi, niet speciaal genoeg ofzo.
Ik weet niet hoe ik dat goed kan zeggen :)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:20

ik vind ze ook wel mooi!
die appel vind ik heel leuk! alleen misschien net wat te fel.
het blaadje vind ik zelf ook minder... vind dat het er een beetje uitziet als iemand die probeert een hele creatieve foto te maken, maar dat het het dan toch nét niet is :')
maar verder kan ik het zelf ook niet hoor!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:22

Ja appel vond ik wel iets te fell ,maar de andere vind ik (die ik ook van de appel heb) ook niet mooi...
Blaadje was idd niet zo mooi := ,maar ik dacht ik plaats hem er ook bij :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 12:09

trouwens het gaat meer om de dino'tjes dan de laatste 3 fotos (dar komen nu de reacties op := )