Ik ben ontzettend hard aan het sparen voor een spiegelreflex camera (weet alleen nog niet welke dus mischien iemand die mij via PB wil helpen met mijn keuze?)
Allereerst:
Vind het best ''griezelig'' om het hier te plaatsen ivm dat ik best weet dat ik niet super ben ,maar ik wil ontzettend graag leren en opbouwende kritiek meer dan gevraagt!
Ik heb nu nog een compact camera
Een Canon IXUS... (nummer weet ik ff niet
)Foto's zijn al wat ouder.. klein poosje niet meer gefotografeerd ivm tijdsgebrek en... ik bekijk alles altijd heel kritisch en vergelijk de fotos altijd met profs waardoor ik het allemaal bagger vind.. en zo negatief denken dat ik even ook niet gefotografeerd had ivm ''dat ik toch alleen bagger foto's maak''
Maar als ik niet verder ga kan ik ook niet vooruitgaan dusss.... GAAN MET DIE BANAAN
Vandaar dat ik nu tips zoek hoe ik de volgende foto's beter kan maken.Houd wel rekening mee dat ze door verkleinen + uploaden ontzettend achteruit zijn gegaan :'( Trouwens copy staat er veul te groot op
,maar iemand anders had het voor mij gedaan (erop zetten) ivm dat mijn bewerkprogramma het niet deed
en die weet natuurlijk niet hoe groot het ongeveer moet
Fauna&Flora:
Mijn eigen hondje bij zonsondergang.
Kritiek: Origineel (op groot formaat zonder uploading) was wel scherp deze niet (door uploaden etc) en vind hem niet bijzonder genoeg dat je zegt: Goh daar kan ik dagen naar kijken! Moet wel zeggen dat ik hem wel mooi vind ivm dat ik natuurlijk mijn eigen hondje zie
Bloem
Kritiek: Eerlijk gezegt vind ik hem heel mooi gelukt
Ik wou de nadruk op het midden leggen wat volgens mij (voor wat een compact camera macro kan
) aardig gelukt is
Vlinder
Kritiek: Hij heeft al eerder op bokt gestaan ,maar wil hem nog is ''showen'' voor tips. Baal dat de vleugel kapot is ,maar ben al blij dat ik hem (vind ik) aardig scherp heb gekregen en vooral omdat deze vlinder bijna NIET te fotograferen was.. hij vloog telkens maar weg
Vlinder 2
Kritiek: Voor het allereerst een blackfoto... Alleen heb géééén idee hoe ik het gedaan heb
ben al zo lang aan het proberen om een goede blackfoto te maken ,maar het lukt maar niet als ik het wil en andersom wel
Over de foto: Vind hem wel mooi
Alleen had wel wat scherper gemogen al... is het door het uploaden wel iets achteruit gegaan ,maar het origineel had ook scherper gemogen
Paarse bloem
Kritiek: Alweer een onbewuste blackfoto
Ene kant blijf ik er naar kijken door de letterlijke ''straling'' ,maar andere kant stoort die straling me ook.Scherpheid komt helaas niet ten goede door Hyves ,maar over het algemeen ben ik er best trots op.

Paarse Bloem 2
Kritiek: irriteer me dodelijk aan de ''afgehakte'' onderkant

Mensen :
3 vriendinnen van mij hadden zich gemeld toen ik vroeg wie voor de lens van mijn camera wouden gaan staan om te oefenen met ''ruimte & mens'' dit was de eerste keer dus ... Alleen heb nu nog maar 1 ivm dat ik van de vriendin op de onderstaande foto toestemming heb om hem te plaatsen en van de andere 2 nog niet
Foto 1
Kritiek : Irriteer me aan het ''afgehakte'' aan de zijkanten... had veel meer ruimte moeten geven.. niet te veel ,maar nu is het te krap naarmijn mening
Al heeft ze wel lang haar en dan dat afgehakte is dan ook wel weer ''handig'' omdat als je het hele haar der op zet dat je dan naar mijn mening te veel ruitme hebt.
http://94.100.120.29/1210550001-1210600 ... _Nxtp.jpeg