[FOTO] De oogst van 2010

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[FOTO] De oogst van 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 10:49

Na m'n topic van vorig jaar heb ik in ieder geval één goed voornemen niet gehaald (meer foto's plaatsen). Dus weer een 'heel jaar' in foto's.

Qua apparatuur is het meeste gemaakt met een canon 5D met Tamron 28-75, 2 met een 5D2, 6 en 7 met een 70-200 F4 . Bij de meeste foto's staat een korte 'waarom', maar meer toelichting kan ik altijd geven :)

1 - System
Afbeelding

Met de eerste twee foto's smokkel ik nog een beetje. Ze zijn in 2009 gemaakt in een oud sanatoriumcomplex in Duitsland (Beelitz) maar pas in 2010 ben ik aan de bewerking toegekomen.

2 - Inbetween
Afbeelding

En daarna heb ik een periode relatief weinig tijd voor fotografie gehad, en de tijd die ik had ging op aan opdrachten. Ik heb nog een paar bruiloften gefotografeerd dit jaar, en veel gefotografeerd voor twee dames die samen een bedrijfje hebben opgericht voor (hair)styling en accessoires en daar een set mooie promoshots voor wilde maken: Hats 'n dreads. Uit twee shoots voor hen komen de volgende foto's:

3 -
Afbeelding

4 -
Afbeelding

En samen met Hats 'n Dreads heb ik ook een aantal bands op de foto gezet. Niet op het podium, maar promoshots voor bijvoorbeeld de website, myspace, flyers et cetera. Erg leuk om te doen :)

5 - Omnia
Afbeelding

6 - Leaf
Afbeelding

7 - Kelten zonder Grenzen
Afbeelding

Pas in de herfst weer wat meer tijd kunnen maken voor eigen projecten. Aan één serie gewerkt die nog niet af is dus waarvan ik nog niets kan laten zien, maar wel met drie verschillende modellen lekker naar buiten kunnen gaan voor wat shots:

8
Afbeelding

9
Afbeelding

En de laatste kon gelijk dienst doen als nieuwjaarskaart. Te laat voor de jaarwisseling, maar alsnog voor iedereen:

Afbeelding

En voor volgend jaar hoop ik weer meer 'vrij werk' te hebben. Toch weer een soort van goed voornemen dus dit jaar :)

Faelivrin

Re: [FOTO] Oogst van 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:57

+:)+ Heel mooi topic weer. Heb eigenlijk helemaal geen op of aanmerkingen.
Volgend jaar weer wat meer vrij werk he? :D Al zijn de foto's van de bands ook bijzonder. :)

Petje af!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:04

Vorig jaar heb ik ook al gereageerd in je topic, maar dit keer zit ik weer met verbazing te kijken. Kind, hoe doe je dat toch? :') Prachtig gemaakt en ook prachtig bewerkt, geen foutje te zien. Ga zo door zou ik zeggen en laat die foto's maar komen.. :~

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:40

ik ben echt fan van je fotografie en bewerking! :oo Echt stuk voor stuk onwijs gaaf! Je modellen zijn ook stuk voor stuk mooi en maken het plaatje perfect!

foto 4 spreekt mij trouwens het meest aan

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:29

Waaaauw wat een prachtige foto`s weer ik heb gewoon geen comentaar maar Nummer 2, 4 en de laatste <3

Heerlijke plaaten!

Ibbel

Re: [FOTO] De oogst van 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:36

Je foto's zijn zoals altijd weer top, Eline, maar ik heb wel een opmerking over hats 'n dreads. Geef die meiden asjeblieft de tip om hun Engelse website even door een native speaker te laten corrigeren := Ik haakte al af na de eerste Dunglish volzin op de startpagina :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:31

Wow, super mooie foto's!
Je band foto's zijn inderdaad echt goed!
Ik vind dat je de sfeer heel mooi neerzet en helemaal niet over de top!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:06

Wat geweldig mooi zeg! En wat kun je goed photoshoppen :)
6,7 en 8 zijn mijn favo's :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:58

Wauw! Ik kijk ook regelmatig op je site, die in mijn lijst met favorieten staat. Echt super gave foto's altijd! :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:17

Toppie weer Eline! Ze stralen stuk voor stuk ontzettend veel sfeer uit.
2, 9 en 10 zijn uit dit rijtje mijn favoriet. De anderen zijn ook mooi, maar bijvoorbeeld de bandfotografie is gewoon een portretje van de groep. Ook mooi, zit technisch netjes in elkaar en je ziet dat je er veel aandacht aan hebt gegeven. Maar het 'verhaaltje' (zoals we een beetje van je gewend zijn) mist. En dat vind ik juist altijd zo aansprekend aan je foto's. Retouch is ook weer heel erg netjes. Complimenten! +:)+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:23

Ibbel schreef:
Je foto's zijn zoals altijd weer top, Eline, maar ik heb wel een opmerking over hats 'n dreads. Geef die meiden asjeblieft de tip om hun Engelse website even door een native speaker te laten corrigeren := Ik haakte al af na de eerste Dunglish volzin op de startpagina :D

:))

Over de foto's: Ja, ja en ja. *\o/*
Wat een gave stijl heb jij toch.
Die eerste 2 vind ik geweldig, daar spreekt zoveel uit.
De bandfoto's vind ik ook gaaf, waar zijn die voor gebruikt?
Bij die van Leaf (leuk bandje trouwens) vind ik het jammer dat de bandleden niet duidelijk herkenbaar erop staan.
Het zouden voor mij ook willekeurig een paar mensen kunnen zijn die je ergens vandaan hebt geplukt.

Oh enne.. doe me een lol en voer je goede voornemen van vorig jaar dit jaar maar uit. :))
Top hoor!

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:12

OOH!! zo mooie foto's
Ik weet niet hoe het komt maar ik blijf de hele tijd hangen bij foto 2 :D
zo mooi! xp

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:07

Ik sluit braaf aan bij de rest,.. werkelijk prachtige foto's.
Foto 2 en 4 spreken me enorm aan, en inderdaad blijft foto 2 steeds weer de aandacht trekken.

Geef jij ook workshops ? :P :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:42

Ik ben al een keer "per ongeluk"/via via op je hyves terecht gekomen (ik herkende de foto uit je avatar) en toen heb ik een deel van deze foto's al bewonderd, wat zijn ze gaaf :+: Ik vind je stijl geweldig en ik vind ze allemaal heel erg mooi!
Foto 4 ook, ik ken veel tribal buikdansvriendinnetjes die hier helemaal wild van zouden worden :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:04

Echt super mooie foto's de 2e foto en de eena laatste vind ik echt heel gaaf!
ben nu al benieuwd naar de oogst van 2011 :))

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:22

Wauw petje af! Met name foto 1 vind ik heeel goed!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:38

Foto 1, brrrr, wat een nare foto.. Maar prachtig gemaakt! Ik word er helemaal verdrietig van als ik er naar kijk, wat een gevoel brengt die over... Moest eerst wel goed kijken, eerst zag ik de armen/handen niet...

Maar de andere foto's ook, helemaal geweldig! De laatste is ook echt ontzettend mooi!

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:44

Foto 2 vind ik zo mooi... <3 Mooi concept en prachtig uitgewerkt. Ook de andere platen zijn super, maar deze blijft hangen. :) Bij de 1e had ik eerst niet eens de handen gezien, zag ik pas toen ik voor de twee keer keek (ik kijk eerst altijd even oppervlakkig 't heel topic door :')).

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:46

Denk ook niet echt dat de bedoeling was van foto 1 de handen :+ correct me if i'm wrong..

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:13

Astaloca schreef:
Denk ook niet echt dat de bedoeling was van foto 1 de handen :+ correct me if i'm wrong..

Heb geen idee of dat de bedoeling was of niet, denk het wel. Maar het was ook niet als kritiekpunt bedoeld, maar 't viel me op. :) Blijkbaar is het zo subtiel is gedaan dat dat niet meteen opvalt. Terwijl ze zou denken dat je het met zoveel handen al snel zou zien.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:19

Wauw, wat een super foto's! Echt heel mooi gedaan.
En inderdaad, foto 2 blijft ook mijn aandacht trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:31

Top Eline, ik zat al stiekem weer te wachten op je topic. Ja echt. Kijk zelfs nog af en toe naar je topic van vorig jaar enzo. Gewoonweg schitterend! Niet alles zou ik zelf aan de muur plakken ( :+ :D ) , maar ik vind ze stuk voor stuk fascinerend en mooi om naar te kijken :j :)

Die eerste twee foto's herkende ik trouwens gelijk de locatie, wist bijna zeker dat ze daar gemaakt zouden worden :D Toch heb ik het gevoel dat je die 2e destijds toen ook al voor een groot deel zo bewerkt had? Hij komt me iig bekend voor...

Gewoon : m'n complimenten.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:11

Wow! Wat heb jij een ontzettend gave stijl zeg!

Hele gave foto's, vind ze erg mooi :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:02

Ik blijf ook fan van je werk! Heel gaaf, die foto's van de bands vind ik ook allemaal super! Echt geweldig!

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 02:35

Hier nog een fan van je foto's.
Prachtig die eerste twee foto's in dat sanatorium.
Vind je foto's meestal heel sfeervol en creatief van geest!
Je moet er maar op komen.