[FOTO] Shoot van Rhodesian Ridgeback Fleur!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

[FOTO] Shoot van Rhodesian Ridgeback Fleur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 16:53

Een tijdje terug heb ik een topic geopend met een kleine selectie van mijn foto´s omdat ik benieuwd was of ik een beetje op de goede weg zit. Nu heb ik gister een shoot gedaan voor de eigenaren van deze prachtige rhodesian ridgeback en ik ben benieuwd of jullie vooruitgang en natuurlijk tips & opbouwende kritiek hebben.

Ziehier mijn vorige topic; [FK] [FOTO] Fotoshoot waardig?

Ik fotografeer met een Nikon D40 camera, Nikkor 18–55 objectief en Tamron 70-300 objectief.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let wel, om misverstanden even uit de weg te ruimen, de afbeeldingen zijn nogal verkleind. Daardoor zijn ze ontzettend wazig geworden, zelfs de letters kan je niks van maken. De link die ik hieronder postte is een origineel formaat, waarop je kan zien dat ze dus wél echt scherp zijn! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, maar houd de kritiek alsjeblieft opbouwend want daar kan ik wat mee!
Laatst bijgewerkt door CoronaLime op 03-01-11 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:59

wat een mooie foto's en zulke leuke honden je ziet ze niet vaak.
Laatst bijgewerkt door Tineke90 op 03-01-11 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:00

Ik mis bij alle foto's héél wat scherpte. ;)

Let erop dat een hond niet te veel úit beeld kijkt maar meer in het beeld. De laatste foto bijvoorbeeld kijk uit het beeld, die erboven erin.

Verder wel leuke foto's, gewoon veel oefenen! :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:01

Limoen schreef:
Ik mis bij alle foto's héél wat scherpte. ;)

Let erop dat een hond niet te veel úit beeld kijkt maar meer in het beeld. De laatste foto bijvoorbeeld kijk uit het beeld, die erboven erin.

Verder wel leuke foto's, gewoon veel oefenen! :)

En dat komt dus door het verkleinen en uploaden! Ik zou je graag een origineel formaat laten zien want ze zijn écht scherp!
De letters zijn ook heel erg wazig, dus daaraan kan je ook wel zien dat het niet de foto is.

CoronaLime

Re: [FOTO] Shoot van Rhodesian Ridgeback Fleur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:07

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:12

Ik vind dat de hond op bijna alle foto's in (bijzonder) oninteressante houding te zien is.
Als ik een shoot zou laten doen van mijn hond zou ik echt niet heel blij worden van foto 2,4 en 5. Hier staat hij niet op zijn charmantst op. Je kan er veel meer uit halen bij zo'n schitterende hond!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:14

Foto 2 was van tevoren een verzoek van de eigenaar, plus dat hij graag een 4 luik speel foto wil hebben van de spelende hond, dus de eigenaar is in dit geval zéker wel tevreden, maar dat even daar gelaten. Hoe vind je de andere foto's dan Goof?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:39

Er staan nu nog maar 4 foto's??

Een spelende hond is uiteraard superleuk op foto's, maar ik ben van mening dat je dat nog beter kan weergeven, ik vind 2 niet interessant namelijk.
De eerste en laatste zijn wat dat betreft netter, hij staat er veel leuker op en heeft hier veel uistraling en dat is wat je wil laten zien bij een hond.
Zoals de anderen al zeiden, ze zijn niet geheel scherp, maar dat schijnt te komen door het uploaden.
Ik had de laatste foto persoonlijk ook iets donkerder gezien, vind hem iets te licht.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:14

Ik vind de laatste foto niet zo interessant, omdat je de hond op zijn rug kijkt en hij dan ook nog het beeld uit kijkt. Bij foto 1 vind ik het erg jammer dat de kop zo centraal in de foto staat. Als je deze iets ruimer had genomen, zodat er wat meer lichaam bij op had gestaan, vond ik hem mooier.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 06:54

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik meerdere oneliners verwijderd. Het is op FotoKunst de bedoeling om onderbouwd te reageren met commentaar waar de TS wat van kan leren. Aangeven dat je iets mooi vindt kan; maar geef dan ook aan wát je precies aanspreekt.