[FOTO] Sneeuwpret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

[FOTO] Sneeuwpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:51

Ook hier was er veel sneeuw. De ideale gelegenheid om nog eens foto's te nemen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ookami op 31-12-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Colaaa

Re: [FOTO] Sneeuwpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:54

Ik vind ze eerlijk gezegt niet zo bijzonder.
veel foto's zijn bewogen das jammer of niet mooi scherp.
dat vind ik wel heel jammer want als dat niet zo was waren het wel hele mooien geworden :)

sucses nog !

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 19:00

Bedankt voor de snelle reactie :)
Die beweging is in de meeste gevallen expres zo gedaan. Zo zit de actie ook echt in de foto. De enige mogelijkheid om geen beweging te hebben was flitsen (zoals bij foto 6) maar dat kan ik nog niet op een mooie manier dus doe ik het meestal niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:05

Maar zoals foto 9 - vind jij dat dan een goede, mooie foto? Of, wat minder extreem, foto 8?
Beweging kán best mooi zijn, maar dan wel selectief.. In deze foto's zie ik geen actie, maar gewoon onscherpe plaatjes waar ik nauwelijks uit kan opmaken wat er gebeurt en welk gevoel het moet oproepen..

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 21:38

Nummer 9 is inderdaad extreem maar ik vind hem leuk (anders had ik hem hier niet gepost :P ), juist omdat je de benen nog wel duidelijk kan zien. Bij 5 en 8 vind ik de mensen nog duidelijk herkenbaar.
Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak (dat is het altijd). Dit is gewoon mijn "stijl" van fotograferen. Ik probeer graag dingen uit met beweging.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:41

Sorry maar ik vind ze niet FK waardig
Het zijn gewoon leuke HTK fotos

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:05

8, 9 en 10 vind ik ook écht niets, zelfs niet fijn om naar te kijken. De eerste vind ik inderdaad een gewoon reeksje HTK.. Maar bijvoorbeeld foto 5 (waarbij hij wel iets minder krap had mogen zijn aan het hoofd van de jongen) en foto 7 (enkel jammer dat ze niet net twee passen verder waren, en volledig in het licht stonden) vind ik wel heel erg goed. Die grijpen de sfeer, hebben iets speciaals, iets anders dan anders.

Maar algemeen, ik vind dit een veel fijnere reeks foto's dan hetgeen je de laatste tijd op fotokunst ziet. Ze zijn niet allemaal goed, zeker niet, maar ze zijn wel apart. Je probeert, experimenteert en denkt buiten de lijntjes. Vooral mee verder doen ;)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:45

nee ik vind dit niet mooi het geeft geen rust en dit kun je ook hebben als je bewegende objecten hebt.
er zit giga veel ruis in de foto`s en je mist soms net een stukje onderdeel van iets.

deze foto`s geven me het gevoel dat je eerst geklikt heb en dan denk ow leuk zit beweging in oke dat is leuk. en wilde ik ook. maar dat je dus niet na gedacht heb van te voren.

vind alleen foto 9 leuk dat vind ik kunst zou heb alleen nog even bewerken in de kleuren. zo dat hij niet zo geel is want je witbalans is het helemaal goed op de foto`s

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:39

1. Jammer dat het sneeuw blauw is. ;)
2. & 3. leuk! Denk dat je er nog meer uit kan halen door te bewerken.
5. 7. 9. 10. Mooie compo, goede beweging, wel veel ruis, maar imo is dat nooit erg. :)
De rest kan mij weinig boeien.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:42

@tantjeuh: bedankt, dat vind ik een groot compliment! Ik zal zeker verder experimenteren.

@pinkie87: ik ga niet zeggen dat ik bij alle foto's evenveel heb nagedacht maar bij bijvoorbeeld 5, 6 en 8 heb ik dat zeker wel gedaan. Ik hou niet van gewoon klikken en zien wat er dan opstaat, ik kijk altijd eerst. Het was al donker en aangezien ik niet flits (behalve bij 6), moest ik mijn iso wel hoger zetten (vandaar de ruis) en kon ik geen te korte sluitertijd nemen. Daarom heb ik besloten eens wat uit te proberen met beweging. Rust in de foto's was dus niet het doel.

@Cyn_: Bedankt. ik weet niet wat je precies wilt zeggen met bewerken maar mijn principe is om geen te drastische veranderingen te maken, dan vind ik het mijn foto niet meer. Ik heb ze allemaal even snel bewerkt met lightroom maar dat programma moet ik nog beter leren kennen.