tantjeuh schreef:Het zijn foto's die niet zo de aandacht trekken. Enerzijds omwille van het onderwerp dat niet bepaald interessant is, anderzijds omdat je kleuren niet optimaal zijn. De instellingen die je gebruikt hebt zou ik niet kiezen.... Waarom kies je voor een landschapsfoto geen groter diafragma (met eventueel een tragere sluitertijd.. voor een landschap heb je geen sluitertijd van 640 of meer nodig). De laatste instellingen zou ik ook zéker niet kiezen. Je hebt zo'n gigantisch snelle sluitertijd helemaal niet nodig (dat heb je zelfs niet nodig als je bewegende paarden op foto wil), maar doordat je je sluitertijd zo snel zet krijg je veel minder licht binnen en moet je iso omhoog, waardoor je extra ruis krijgt...
Als eerste, bedankt voor je commentaar!
Dat de kleuren niet mooi werden, was ook mijn grootste probleem met het maken van de foto's.
Trage sluitertijd, dat dat het beste was, dat wist ik wil. Daarom eerst ook zitten prutsen in de M stand, maar ze werden steeds zo donker. Belichting hoger gezet, met de ISO gaan prutsen.. Wilde ook niet echt. Dus toen maar de P stand gepakt (= dus automatisch) om voor safe te gaan, maar de camera kiest dan inderdaad voor de meest rare sluitertijden.
Groter diafragma.. natuurlijk.. ik weet waar ik de fout in ging nu.
Toch handig dit forum! Soms is de oplossing best voor de hand liggend, maar je moet er maar op komen op dat moment als je net beginnend bent.