[FOTO] Paarden in...Alaska ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

[FOTO] Paarden in...Alaska ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:09

Hallo :wave:

Vandaag mochten de paarden even buiten omdat we de stallen moesten mesten, en hier in België begint het meer en meer op Alaska te lijken ! :oo

Dit is dus ook mijn eerste foto-topic, ik ben nog maar een beginner en ik heb pas een nieuwe camera gekregen, de Sony alpha 230, hiervoor nam ik gewoon foto's met een simpele digitale camera, dus dit is wel wat heel anders :j (voor mij dan toch :+)

Dus naar buiten gegaan om wat leuke winterfoto's te trekken en om ook wat te oefenen :j
Ik zou dus graag opbouwende (en vriendelijke) kritiek willen want ik wil natuurlijk weten wat er beter en anders kan :j
Ik sta altijd open voor kritiek als je het op een vriendelijke manier kunt zeggen, probeer er aub rekening mee te houden dat ik nog maar een beginner ben :j

Hier komen ze :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat deze wat wazig is..
Afbeelding

Afbeelding

Tellie

Re: [FOTO] Paarden in...Alaska ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:10

Probeer het hele paard op de foto te zetten. Nu mis je delen van benen, oren, neuzen e.d. Dat is zonde. :j

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:14

Oké bedankt zal ik de volgende keer rekening mee houden :j

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:15

je fotografeerd met een 18-55 zie ik?
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 26-12-10 13:25, in het totaal 4 keer bewerkt

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:16

Ik vind je foto's helaas niet zo geslaagd.
De eerste paar foto's zijn druk, het hekwerk stoort en ook de achtergrond verstoord de foto's. Ook staat het zwartje er half op en dat is jammer.
Bij de andere foto's vind ik het ook jammer dat er een half paard op staat. Voor een oogfoto staat er te veel op en voor een profielfoto te weinig. De laatste foto vind ik dan het mooist, mooi scherp.
Ik zou experimenteren met de composities en proberen zo veel mogelijk de achtergrond rustig te houden. Geen hekwerk erop, of in ieder geval niet op de voorgrond.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:25

Ja inderdaag, een 18-55 :j

Bedankt voor de tips !
Idd nu ik wat beter kijk stoort het hekwerk wel wat, stom dat ik er geen rekening mee heb gehouden

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:25

is eigenlijk ook niet echt een goede lens om paarden mee op de foto te zetten, je krijgt zo veel vervorming etc. omdat het een groothoek is.

je foto's zijn niet bijzonder, je ziet ook niet dat het met een wat betere camera gemaakt is. behalve bij de laatste :P
de volgende keer kan je beter vragen of iemand mee gaat, je paard vasthoud en dat jij rustig foto's kan maken, zorg ook gewoon dat je paard een mooi hoofdstel op heeft en geen deken.

dan zoek je een mooie achtergrond uit (bomen etc.) zet je je paard daarvoor iemand houd je paard vast en jij gaat fotograferen.
ik neem aan dat je nog maar 1 lens hebt? dan moet je echt zorgen dat je alleen op 55mm fotografeert.

ik vind de laatste foto niet verkeerd, dat vind ik een mooie uitsnede.
maar bij de rest zijn je composities niet mooi, oren half afgesneden, neus er half af etc.. doe het extreem of doe het niet.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:32

Ja ik heb nog maar 1 lens, om er maar mee te beginnen :j
Welke lens raad je dan aan ?

Bedankt voor de tips !
Zal proberen om er volgende keer rekening mee te houden, hopelijk komen er dan wat beter foto's uit :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:42

Bij de eerste 4 foto's zit er een storend hek voor de paarden langs en bij alle foto's een storende achtergrond. Zoek ook je foto's op zo'n manier uit, dat je niet bijna dezelfde foto's krijgt (2, 3 en 4).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:44

Vind de foto's niet intressant helaas. Veel storende objecten in beeld, geen intressante compositie's en vooral hele drukke foto's. Er is niet 1 onderwerp waar je aandacht naar toe getrokken word, zeker bij de eerste aantal foto's niet.

Mhm, Lisa, maar ze hoeft niet meteen een andere lens aan te schaffen toch? Ik zou juist zeggen, oefen even lekker verder met je 18-55 en leer eerst je camera kennen voordat je een andere lens koopt [anders krijg je namelijk dat er OOK nog eens boven op als nieuw materiaal om mee te werken] :)

DanielleTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:45

je hebt helemaal gelijk dat het in belgie bijna alaska is!!!
trouwens mooie foto's

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:06

Ik vind je composities erg vreemd als ik eerlijk ben. Er staat gewoon een half paard op, zonder neus en oren? Op eigenlijk geen enkele foto staat een compleet paard of een goed uitgesneden paard. Ik zou eerst eens beginnen met je composities, en dan pas verder gaan kijken naar de technische kant. Compositie is de basis.

En het is handiger als je wat minder foto's plaatst, dan is het beter om te beoordelen.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:05

ZarcoTje schreef:
Ja ik heb nog maar 1 lens, om er maar mee te beginnen :j
Welke lens raad je dan aan ?

Bedankt voor de tips !
Zal proberen om er volgende keer rekening mee te houden, hopelijk komen er dan wat beter foto's uit :j

een 70-300 / 70-200 is vaak een mooi bereik voor het op de foto zetten van paarden :) maar ik weet natuurlijk niet of je alleen je paarden op de foto wilt gaan zetten maar een zoom lens is voor alles wel erg handig!
en ik zeg ook niet dat je meteen een nieuwe lens moet aanschaffen hoor! :) je kan zowiezo beter je camera + 18-55 leren kennen voordat je een nieuwe lens aanschaft! :)