[FOTO] Winterwonderland Tsjechië!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

[FOTO] Winterwonderland Tsjechië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 19:51

Ben de afgelopen week in Tsjechië geweest en heb daar wat plaatsjes geschoten!
Ik ben echt een beginner in de fotografie, maar ik vind het super leuk om te doen! Ik besef ook dat er nog (genoeg) verbeterpunten zijn aan mijn foto's!
Ik heb helaas (nog) geen hele goede camera. Ik fotograaf nu met een Nikon Coolpix L100.
De onderstaande foto's wilde ik toch even met jullie delen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog goede tips voor mij hebben (die zijn zeer welkom :j)!

1. Bij deze foto weet ik niet of het zonlicht té storend is of niet??
Afbeelding

2. Bij deze foto vind ik het erg jammer van de auto's/hotel op de achtergrond..
Afbeelding

3. Bij deze foto geoefend met het wazig maken van de achtergrond..
Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie (onderbouwde) mening en tips! :D

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:58

Bij de eerste foto vind ik het licht echt totaal niet storen! Juist heel mooi! Lekker zacht, heel lekker! Ik denk dat je er met de juiste bewerking nog veel meer uit kunt halen.. Heb je hem eventueel nog in origineel? Zodat ik er eens wat aan kan prutsen? Als je dat in ieder geval niet erg vind! :)

De tweede en derde foto vind ik iets minder aansprekend. Bij de 2e foto stoort het hotel niet eens, maar is het wel jammer dat je de boom zo krap hebt afgesneden! Nu lijkt het meer een klein stokje met grote bos eraan zeg maar. Wel mooi gewerkt met het licht/mist! Lekker sfeertje krijg je daar door.

Derde foto vind ik het minst, niet slecht, maar ook niet spannend! Het houdt niet echt mijn blik ergens op vast. :)

Verder zijn je foto's ook heel erg pixelig! Zie je die blokjes in de foto? Zonde! Ik zou als ik jou was de foto's de volgende keer als .PNG-bestand opslaan en niet als .JPG-bestand, PNG houdt de kwaliteit beter!

Edit:

Door de kleuren iets te verzachten, en op sommige delen weer iets meer contrast toe te voegen krijg je een veel zachtere sfeer! Ik vind dat zelf veel fijner kijken, veel meer gevoel uitstralen!
Ik heb eventjes je naam erin gezet!

Afbeelding

En zo sla je op als .PNG-bestand (moet even in link want is te groot voor bokt!):
http://i296.photobucket.com/albums/mm19 ... antie2.png

Als je op een afbeelding gaat staan op internet, rechtermuisknop doet en eigenschappen doet zie je veel gegevens maar ook de adress/link van je afbeelding. Daarin zie je ook PNG staan ipv JPG! :)

Channiiiej

Re: [FOTO] Winterwonderland Tsjechië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 19:02

Bedankt voor je goede tips en je duidelijke uitleg! Daar heb ik echt wat aan :j :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:11

Heeft er verder nog iemand tips voor mij? :D Wil zo graag leren om betere foto's te maken :D