[ FOTO ] paarden in sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

unicumW

[ FOTO ] paarden in sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:50

foto,s zijn gemaakt met een canon 1000d 55-200 zoomlens
ben niet tevreden over de lens, zit ook geen IS in
ben toch benieuwd wat jullie van de compostie enz vinden.. en wat moet en kan er beter??
alvast bedankt..

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:35

Mooie, warme kleuren :j Op zich vind ik het echt geen slechte foto's.

Op foto twee heb je een erg leuk moment te pakken, alleen jammer dat het ene paard nogal voor het andere staat. Als je op dat moment ergens anders had gestaan, was het waarschijnlijk nog wat duidelijker geweest.

Voor de rest positioneer je je onderwerp telkens vrij centraal, probeer daar wat meer mee te variëren. Als je bv. de laatste horizontaal had genomen, met je paard wat meer naar links zodat je recht wat meer open ruimte hebt. Dan "zie" je waar het paard naartoe loopt. Probeer ook war meer te experimenteren met je eigen standpunt. Ga bv. eens een keertje door je knieën, dan heb je meteen een heel ander beeld.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:46

Ik herken een minpuntje bij jouw foto's waar ik van de week
ook ernstig ruzie mee had :+ .

Laatste foto hoofd niet mooi scherp, heeft scherp gesteld op de deken?
Diafragma spelen, vergeet ik ook altijd en ruzie dan weer met de sluitertijd ivm bewegings onscherpte.

En de eerste pas op horizon.

En kan jij niets aan doen, maar vind paarden zonder deken in de sneeuw stuk mooier :o .

Verder leuke foto's!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 16:13

Yasmine schreef:
Mooie, warme kleuren :j Op zich vind ik het echt geen slechte foto's.

Op foto twee heb je een erg leuk moment te pakken, alleen jammer dat het ene paard nogal voor het andere staat. Als je op dat moment ergens anders had gestaan, was het waarschijnlijk nog wat duidelijker geweest.

Voor de rest positioneer je je onderwerp telkens vrij centraal, probeer daar wat meer mee te variëren. Als je bv. de laatste horizontaal had genomen, met je paard wat meer naar links zodat je recht wat meer open ruimte hebt. Dan "zie" je waar het paard naartoe loopt. Probeer ook war meer te experimenteren met je eigen standpunt. Ga bv. eens een keertje door je knieën, dan heb je meteen een heel ander beeld.

allereerst thanks voor je antwoord.. ;)
foto 3 heb je helemaal gelijk, alleen ik heb hem bijgesneden omdat er een paard sloom naast stond te kijken :D
dus die kon ik verder niet anders snijden.. ik moet idd meer van punt veranderen.. thanks :D

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 16:15

Sjolvir schreef:
Ik herken een minpuntje bij jouw foto's waar ik van de week
ook ernstig ruzie mee had :+ .

Laatste foto hoofd niet mooi scherp, heeft scherp gesteld op de deken?
Diafragma spelen, vergeet ik ook altijd en ruzie dan weer met de sluitertijd ivm bewegings onscherpte.

En de eerste pas op horizon.

En kan jij niets aan doen, maar vind paarden zonder deken in de sneeuw stuk mooier :o .

Verder leuke foto's!

ook jij bedankt ;)
scherp stellen is toch best moeilijk he op het goede punt :(:)
je hebt helemaal gelijk .. zonder deken is veel mooier.. ;)