[FOTO] Een dipje, misschien tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

[FOTO] Een dipje, misschien tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 23:50

Hallo, ik ben Minjon, ik ben 14 jaar en fotografeer sinds een klein jaartje, waarvan de eerste maanden vooral bestonden uit dat verrekte ding eens uitzoeken, snapte er niks van haha. :D (Canon EOS 450D). Deze foto's zijn met kitlens gemaakt.
Niemand in de familie fotografeert, dus heb het zelf allemaal maar een beetje uitgezocht, dus ik zal ook wel veel dingen verkeerd doen, heb er nog niet heel veel verstand van. Maar door middel van dit topic hoop ik weer een beetje bij te leren. :)
Lang heb ik een FK-topic niet aangedurft, maar zonder het nuttige commentaar van jullie ga ik niet heel veel verder komen vrees ik..
Ik loop op het moment een beetje vast en het lukt allemaal niet meer, de foto's worden alleen maar slechter.
Ik hoop dus op kritiek, maar wel dusdanig onderbouwd dat ik er ook mee aan de slag kan. :D

1. Sommige delen zijn wat overbelicht, compositie, hmm, ik ben er niet helemaal over uit of ik de compo nou wel of niet wat vind..

Afbeelding

2. Saaie compo, mist wat scherpte, wel fijne kleuren vind ik.

Afbeelding

3. blackfoto, je moet van de uitsnijding houden, ik vind hem wel aardig, maar kan me voorstellen dat andere hem juist helemaal nks vinden. ook spreekt het oog niet vind ik..

Afbeelding

4. oogje spreekt weer niet vind ik, kleuren zijn wat verzadigd, maar als ik iets minder verzadig wordt het geheel vrij flets..

Afbeelding

Graag tips en commentaar!
Liefs, minjon

Anoniem

Re: [FOTO] Een dipje, misschien tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:08

Foto 2 heeft super mooooi licht en mooooie kleuren! Mooie foto hoor! Scherpte is alleen op dit formaat en dusdanig verscherpt totaal niet te beoordelen, dus als je daar graag een reactie op wil zou je je foto toch wat groter moeten plaatsen ;)

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:11

Waaa foto 1 is echt prachtig!! Ga zo door!

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:22

minjonnn :D
1: vind ik een erg mooie foto en de compo is ook prima. zou misschien alleen leuker zijn geweest, als je je meer op de laan had gericht (maar die wel vaag houden) en minder op goldie. vind het een beetje storend dat je nu niet recht op die laan uitkijkt maar dat hij zelfs een beetje gedraaid lijkt.
2: vind ik de compo helemáál niet zo saai! enige storende vind ik eigenlijk de achtergrond, die leid teveel af van het paard (dan bedoel ik dus die grote hoop zand?).
3: is echt een hele mooie foto. ik heb geen verstand van black's maar het zou misschien net wat extra's geven als je rechtsboven geen zwart meer zou hebben.
4: naar 4 kan ik op de een of andere manier heel lang kijken, vind hem echt wat hebben. de achtergrond die links anders is dan rechts vind ik ook niet storend hier. :) mooie foto.

je moet echt minder hard voor jezelf zijn minjon! je maakt echt mooie foto's van prima kwaliteit, en ik vind dat je 2 fotografen ( :') ) die allebei ook nog eens een heel andere stijl van fotograferen hebben, niet kunt vergelijken.

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:49

ik vind het super mooie foto's ga zo door !!
vooral foto 3 <3