[FOTO] slang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bungarus

[FOTO] slang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 19:09

Hoihoi, mijn eerste topic hier op FK. Vind het erg spannend. Ben nog niet zo lang bezig met fotografie, en ben me pas sinds een paar dagen echt gaan bezighouden met scherptediepte, en diafragma en sluitertijd instellen enzo.
Gelukkig weet m'n pa veel van het technische aspect, en kan hij mij daar goed mee helpen.
Maargoed, tips zijn nooit weg natuurlijk. Hou het aardig, zoals ik al zei, ik begin net :=

Ik heb een Canon PowerShot SX1 IS. Kan geen lenzen verwisselen, maar ik vind het een erg gave camera en ik kan er goed mee leren :j
Afbeelding
Hier dus bezig met achtergrond vervagen...helaas is het kopje niet helemaal scherp. Niks aan gedaan, behalve gecropt.
Afbeelding
zelfde commentaar als voorgaande foto. Ook alleen gecropt.
Afbeelding
Ondanks dat 'ie een beetje donker is(heb 'm gecropt en helderheid wat omhoog gedaan) vind ik dit zelf een erg mooie foto!

moelly

Re: [FOTO] slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:10

mooie foto's!
jammer inderdaad van dat kopje..
moet toch echt even slikken steeds als ik een slang zie, vind ze zó eng!

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 19:39

moelly schreef:
mooie foto's!
jammer inderdaad van dat kopje..
moet toch echt even slikken steeds als ik een slang zie, vind ze zó eng!

dankje!
Whihi dat krijg ik vaker te horen. Gelukkig is Wadjet een erg geduldig fotomodel...en nooit happerig :')

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 22:17

verder nog iemand? :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:16

Stoer zeg zo'n rattenslang! Is deze van jou zelf? Gaaf, wil zelf ook graag slangen!

Over je fotos:
Ik mis wat scherpte, en ik zie bij de eerste 2 fotos een waas over de fotos. Dit vind ik erg jammer, misschien kun je dit nog iets bewerken (Contrast verhogen?)
De laatste foto springt er voor mij echt uit! Mooie scherptediepte! Ik mis hier ook nog wat scherpte op de kop, maar opsich vind ik het niet storen. Mooie kleuren, en vind de compositie erg boeiend!

Enne, de camera maakt de foto niet, dat doet de fotograaf. Dat bewijst deze fotos maar weer!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:13

de laatste spreekt me erg aan met wat extra bewerking :+ heb contrast toegevoegd :) vind het zo wat beter :D

Afbeelding

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 12:45

lifaya schreef:
de laatste spreekt me erg aan met wat extra bewerking :+ heb contrast toegevoegd :) vind het zo wat beter :D
*afbeelding*

dankjewel! Zo issie inderdaad nog mooier! Met welk programma heb je 'm bewerkt?

Marjoow schreef:
Stoer zeg zo'n rattenslang! Is deze van jou zelf? Gaaf, wil zelf ook graag slangen!

Over je fotos:
Ik mis wat scherpte, en ik zie bij de eerste 2 fotos een waas over de fotos. Dit vind ik erg jammer, misschien kun je dit nog iets bewerken (Contrast verhogen?)
De laatste foto springt er voor mij echt uit! Mooie scherptediepte! Ik mis hier ook nog wat scherpte op de kop, maar opsich vind ik het niet storen. Mooie kleuren, en vind de compositie erg boeiend!

Enne, de camera maakt de foto niet, dat doet de fotograaf. Dat bewijst deze fotos maar weer!

Ja, Wadjet is van mij. Heel aparte dieren, slangen, whihi hier kan ik nog uren over doorpraten :D :o

Die waas zie ik heel vaak als ik haar fotografeer. Heb het contrast flink wat omhooggedaan met Windows Picture Manager(ik heb geen ander bewerkingsprogramma..ja ik heb er nog 1 op cd die ik bij mijn wacom tablet heb gekregen, ik weet niet precies wat het is.) en ik vind ze er al beter uitzien. Kleuren komen ook meer overeen.
Afbeelding
Afbeelding
Bedankt voor de tips! Eens kijken of ze vandaag weer voor model wil spelen, anders maar een ander slachtoffer zoeken :D