[FOTO] Misty.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

[FOTO] Misty.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 17:20

Hallo :)

Een foto van onze andere hond, Misty, van dezelfde dag als de foto uit mijn vorige topic.

Afbeelding
Nikon D90 / Nikkor 70-300mm VR / 125mm / F/5 / 1/250 / ISO 400

Barst los! :)
Laatst bijgewerkt door Saskiaa_ op 11-12-10 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Re: [FOTO] Misty.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:22

whauw! <3 wat een mooie foto! <3
maar jammer dat haar kop er niet helemaal op staat.. die ogen vind ik erg sprekend!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:22

erg mooie kleuren! lekker contrast etc :D Het enige dat mij stoort zijn de losse haartjes en stofjes op de kop, verder een leuke plaat!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:43

Ik vind het een erg mooie foto! mooi scherp, mooie kleuren! alleen hou ik niet zo van dat vierkante, maarjaa dat is een kwestie van smaak :P

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:56

Prima foto moet ik zeggen :)

De vierkante uitsnede valt me meteen op en spreekt erg aan; ik heb sowieso wel een zwak voor vierkant (vooral in combinatie van een drieluik), maar het wordt ook wel versterkt door de goede compositie. Ben het namelijk niet eens met Moelly; de compo is wat mij betreft precies goed, bovenkant van het hoofd mooi weggesneden boven de ogen.

Achtergrond is natuurlijk ook prima, bij donkere vachten hou ik zelf van frisse herfstkleuren als achtergrond, dus dit oranje-groen is daar een perfect voorbeeld van. :j

Enige verbeterpunt waar je (eventueel) nog eens naar zou kunnen kijken, is de belichting. De oogleden lijken op mijn beeldscherm (laptop, dat wel) nogal blauw, het mag wat warmer wat mij betreft. Ik had het ook mooi gevonden als de voornaamste lichtbron van rechts was gekomen, dan had je die uitgebeten witte plek op de neus misschien kunnen voorkomen. Ik besef echter dat de belichting lastig is bij zo'n donkere vacht, de highlights worden dan vanzelf al erg snel uitgebeten, dus in principe is dat muggenzifterij. :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 18:08

Bedankt voor de reacties allemaal! :D

@ SanderD: Op mijn computer zijn de oogleden niet blauw.. Als ik het op de laptop bekijk zit er over de gehele foto een blauwe waas en dan zie ik ook wat je bedoeld, maar ik vertrouw die kleuren niet. :+ De uitgebeten witte plek op haar neus vind ik inderdaad ook jammer, maar dat kreeg ik ook met nabewerking niet weg, helaas..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:37

Wel, ik durf je niet te garanderen dat de kleuren van mijn laptop 100% nauwkeurig zijn, dus daar zou ik ook niet op vertrouwen. :+ Het is erg minimaal dus nabewerking is niet vereist; het stoort in ieder geval niet dus lekker zo laten.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 18:56

Nog even de haartjes en stofjes weggewerkt:

Afbeelding

SanderD schreef:
Wel, ik durf je niet te garanderen dat de kleuren van mijn laptop 100% nauwkeurig zijn, dus daar zou ik ook niet op vertrouwen. :+ Het is erg minimaal dus nabewerking is niet vereist; het stoort in ieder geval niet dus lekker zo laten.

Haha! Ik durf wel aardig op de kleuren van mijn beeldscherm te vertrouwen, dus ik denk dat ik dat dan maar doe.. :Y)

Jillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:18

Ik vind het echt een mooie foto, de ogen van de hond spreken echt en de achtergrond heeft mooie kleuren al had ik liever pasteltinten gezien omdat ik dat persoonlijk mooier vind

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:17

Ik heb er echt niks meer aan toe te voegen nu je de haartjes weggewerkt hebt, vind het echt een topplaat. :j Sprekende ogem en heerlijke kleuren op de achtergrond die de hele sfeer mooi maken. Uitsnede vind ik ook mooi. Ja, echt gaaf! +:)+

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:00

Helemaal eens met Carlijn, echt prachtig <3

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:40

Bedankt! :)

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:07

Wat een mooie hond,
en de ogen komen zo mooi uit in de foto!
Ik vind het juist wel mooi dat het hoofd er niet helemaal op staat.
Dat heeft wel iets :D