Mijn specialiteiten op het moment zijn het bewerken van mensen (zie ook : [FK] [DIGI]20 kilo afvallen in 20 seconden?NIEUW! Photoshop-Dieet ) en het veranderen van achtergronden.
Dit topic gaat over het veranderen van een achtergrond.
Mijn doel is om het beeld zo realistisch mogelijk te maken. Dus dat je niet direct dat het knip-en-plakwerk is, maar twee keer moet kijken voor je denkt: Huh kan dit eigenlijk wel?
Wat ik inmiddels allemaal doe om tot een eindresultaat te komen:
- Simpel het paard uit de oude afbeelding halen en in een nieuwe zetten
- Eventueel formaat aanpassen
- Vervolgens de positie van het paard aanpassen. In Photoshop kan dit met Free Transform (afbeelding vrij draaien e.d.) maar ik gebruik ook veel Puppet Warp. Hiermee kun je de hele beweging van het paard aanpassen. Bij de foto van Souvenir heb ik bijv. het paard ronder (dwz LDR ) laten lopen, de achterhand meer onder laten treden en het voorbeen wat meer naar voren geplaatst
- Liquify Filter gebruik ik ook veel. Bij Souvenir heb ik bijv. de achterhand en halsspieren vergroot
- Verder doe ik vaak met de Patch tool de benen meer in de nieuwe achtergrond verwerken (bijv. het water wat er tegenop spat of de halmen die voor de benen komen)
- Als de manen en staart te dun zijn doe ik die eventueel ook nog verdikken en/of verlengen
En nog een heel hoop meer maar dat is teveel om te typen
Ik hoop op wat leuke reacties met eventueel tips:
Deze bewerking is gemaakt voor bokker Sanne94:
Origineel: http://i736.photobucket.com/albums/xx6/ ... 5_wJ1J.jpg

Deze bewerking is gemaakt voor bokker SteffiiY (versie met bewerkte manen en staart)
Mooie sfeer
De manen vind ik ook heel netjes!