ik ben van plan om de Canon EOS 1000D te kopen.
veel mensen hebben heele donkere foto's in de binnenbak.
Hebben jullie voorbeelden met de camera?
xxxxxxxxxxxxx.
alvast bedankt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxhenrieke schreef:dit word mijn eerste spiegelreflex,
dus. vast een domme vraag,
maar wat is een objectief?
tantjeuh schreef:lenzen met een klein Fgetal (1.8 bv)
HLPhoto schreef:tantjeuh schreef:lenzen met een klein Fgetal (1.8 bv)
Dit vind ik trouwens ook een kleine misvatting. Het F-getal (oftewel diafragma) is hier niet klein, maar juist groot gezien het een breuk betreft (1/1.8). De diameter van je diafragma kan je namelijk heel makkelijk berekenen, bij een 50mm F/1.8 geldt:
f = 50mm
50 / 1.8 = 27,8 mm.
In absolute zin heeft een 85mm F/1.8 dus inderdaad een groter diafragma dan een 50mm F/1.8 (47,2mm tov 27,8), maar het laat evenveel licht door. Het rekenen met de diameter van het diafragma is dus puur een praktisch voordeel, F/1.8 levert onder dezelfde omstandigheden altijd dezelfde hoeveelheid licht op ongeacht de brandpuntsafstand.
11AFotograaf schreef:Maar in een binnenbak foto's maken lukt echt niet! Veel te donker! Zelfs op een zonnige dag met alle lampen aan (niet dat die lampen veel toevoegen, maar toch...).
Zelf met een 2,8 telelens gaat het dat niet worden, hoe goed je image stabilizer of vibration reduction ook is!
Nouks schreef:Nou ja, tis wel degelijk nuttige informatie om te snappen WAAROM F2.8 GROTER is dan F32.... Tot je dat begrijpt is de kans nogal aannemelijk dat je niet echt snapt wat je aan het doen bent en groter en kleiner nogal door elkaar haalt...11AFotograaf schreef:Maar in een binnenbak foto's maken lukt echt niet! Veel te donker! Zelfs op een zonnige dag met alle lampen aan (niet dat die lampen veel toevoegen, maar toch...).
Zelf met een 2,8 telelens gaat het dat niet worden, hoe goed je image stabilizer of vibration reduction ook is!
Das natuurlijk onzin, maar dat snap je zelf ook wel. Op een heldere dag in een lichte bak kun je best foto's maken, als het écht een heldere dag+bak is zelfs met het setje dat de TS hier omschrijft. Met een F2.8 objectief lukt dat dan al helemáál probleemloos.
11AFotograaf schreef:Om het antwoord van Nouks nog eens op mijn manier te geven:Ga je het je daarmee niet gigantisch onnodig moeilijk maken?
Nouks schreef:Courses schreef:En een kwestie van je instellingen goed kennen
Vanzelfsprekend
Maar dat 11A roept "dat kan per definitie niet zelfs niet met F2.8 lens" geeft mij de indruk dat 11A dus nogal rare opvattingen heeft betr. fotograferen in een binnenbak
SheeNegro schreef:http://i53.tinypic.com/28iuo81.jpg
Canon Eos 1000D 18-55mm 3.5-5.6 IS
in een héééle goede binnenbak, in die waar ik rij worden het strondfoto's..
Oh en de lens doet het em beter
Alleen het licht moet meevallen..
Ibbel schreef:Ik heb wel eens in een binnenbak gestaan waar zelfs een 50mm 1.4 een uitdaging was.