[FOTO] WinterLand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cyn_

[FOTO] WinterLand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 17:14

De winter..
    Koud, bevroren handen, treinen die niet rijden.
    Maar al krijg ik bevroren handen, toch ga ik de komende weken met mijn camera de straat op.

Hier alvast een beginnetje.
    Ik twijfel alleen nog aan de laatste foto, houden of weglaten?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:38

Ik vind het geen speciale foto´s eerlijk gezegd..
Sommige zijn onscherp. Sommige dingen staan er niet helemaal op.. Meeste zijn scheef.
Op paar foto´s staan er dingen op die er niet op horen (stuk hek, container)
Hmm nee.. Ik vind het niks. :o Sorry

Dan vind ik nog de leukste de 1e en de 3e.. :+

rode_kool

Re: [FOTO] WinterLand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:45

Foto 3 en 7 zijn erg mooi.
Omdat ze niet helemaal scherp zijn geeft het voor mij juist een mooi beeld, alsof de foto's erg oud zijn.
Het winterse gevoel komt erg goed naar voren, zeker op de foto van de fietsende jongen en de vrouw met tassen.
Kortom, jammer van de scherpte (ook al heeft het wel wat) maar zeker pluspunten voor de compositie op deze twee foto's.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 18:48

Bedankt voor jullie reacties. :D
Het is natuurlijk wel documentair werk, dusja de containers (etc.) blijven lekker staan.
Het zijn allemaal bewuste keuzes. :)

Scherpte ga ik wel beter opletten, ik heb alles op f1.8 geschoten, dus misschien ligt het daaraan.

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:03

Ik vind de diepte door 1.8 erg mooi! De sfeer spreekt me ook aan. Foto's 1, 5 en 9 zou ik er persoonlijk uit laten.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:09

de foto van de vrouw met de tassen vind ik het moooist, omdat het gefocust is op een iets.
foto 9 ; leuke hond, maar jammer van de wazige vlek op de muur. stoort een beetje vind ik ;)

succes nog verder!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:15

Ik vind 4 heel mooi! :) Ze zijn inderdaad niet helemaal scherp nee, maar dat vind ik hier juist wel iets hebben, alsof ze inderdaad heel oud zijn of zo. :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:30

mmm het valt me op ook al is het documentairefoto`s zijn je moet wel iets pakkend op de foto zetten.
jou onderwerpen staat eigeljk allemaal in het midden waardoor je de interesse mist in je foto
door met compositie te spelen worden documentaire foto ook boeiend om naar te kijken
dat mis ik hier een beetje

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:59

Afgesneden delen, mis de scherpte, compositie's vind ik niet fijn kijken,. Mhm, nee deze doen het voor mij echt totaal niet :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:04

iik vind deze foto's, voor documentaire foto's, eigenlijk helemaal niet echt overzichtelijk. Vaak zie je bij documentaire fotografie echt een sfeer, mooie scherpte diepte verhouding en ook echt overzcihtelijk. Het is niet erg als er containers opstaan, iemand door het beeld loopt of dat er iets niet helemaal klopt maar ik vind de onscherpte, composities bij een aantal, niet echt mooi. alleen 1 en 3 vind ik iets hebben, en bij 3 vind ik het toch jammer dat het niet scherp is :)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 11:16

Iedereen bedankt voor het commentaar. :)
Ik hoop dat de sneeuw nog een tijdje blijft liggen zodat ik er mee door kan blijven gaan.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:31

Typische buurt foto`s, voor jou en je buurt heel typerend! En daarom wel leuk!

Even offtopic ik erger me aan foto 4, een klein meisje met een grote hond, vind ik persoonlijk nogal onverantwoordelijk. maar goed.........

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:52

Cyn_ schreef:
Iedereen bedankt voor het commentaar. :)
Ik hoop dat de sneeuw nog een tijdje blijft liggen zodat ik er mee door kan blijven gaan.

heel veel succes! nog een tip, waar je zelf ook al aan dacht, zet hem op f4.5 ofzo, dan zijn ze ragscherp! :) want ik vind 1 wel echt leuk :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:18

Mooie sfeerimpressie, niet bijzonder, maar geeft een mooi beeld.
Vind idd die van de vrouw met tassen het mooiste, geeft het meeste een gevoel, oa door de centrale compositie.

ThreeFingers, grote hond? Een kind van 6 kan hier met mijn twee Duitse Doggen lopen hoor.
Tis maar net hoe de hond opgevoed is, een grote hond is niet per definitie onverantwoordelijk ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 08:39

Loiz schreef:
Mooie sfeerimpressie, niet bijzonder, maar geeft een mooi beeld.
Vind idd die van de vrouw met tassen het mooiste, geeft het meeste een gevoel, oa door de centrale compositie.

ThreeFingers, grote hond? Een kind van 6 kan hier met mijn twee Duitse Doggen lopen hoor.
Tis maar net hoe de hond opgevoed is, een grote hond is niet per definitie onverantwoordelijk ;)

Tuurlijk kan een kind van 6 met twee doggen lopen, maar wat als er wat gebeurd?? Honden zien een kat? Of een andere hond loopt los en valt de doggen lastig?? Dan heeft een kind van 6 twee doggen onder controle??