vraagje bewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

vraagje bewerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:00

Hoi!
Momenteel 'bewerk' ik mijn foto's in Picasa,
maar kan je in Picasa ook zo'n speciale dingen doen zoals een zwarte achtergrond enzo?
Met welk programma doen jullie dit?

sorry als hier al topics over zijn of als het verkeerd staat...

Anoniem

Re: vraagje bewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:02

Er is een centraal topic over beeldbewerking, heb zo even geen linkje bij de hand maar het staat gewoon in FK. Misschien kun je daar je vraag stellen :)

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:12

Photoshop is je beste vriend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:27

Niet iedereen heeft het geld voor een duur programma als Photoshop ;-)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:33

zijn er ook programma's die gratis zijn?
wil het eigenlijk eerst eens uitproberen,of ik het wel leuk vind enzo ;)
misschien kan ik dan later Photoshop aankopen ofzo...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:35

Probeer Photofiltre eens. Simpel programma, maar je kan er (volgens mij) wel meer mee als met Picasa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:37

Photoshop kun je in ieder geval een maand proberen, je kan dan gewoon alles met het programma maar na een maand doet 'ie het niet meer, tenzij je het programma dan inderdaad koopt. Vraag me alleen wel af of je dat moet willen op je veertiende...

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:49

Maar begrijp ik dat je gewoon een Black photo wilt? of wil je gewoon een foto vrijstaand maken en evt. een zwarte achtergrond toevoegen? want een Black photo (dus bijv. een hoofdfoto van een paard met een zwarte achtergrond) dat word gewoon echt zo gefotografeerd :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:29

bv. hoofd van het paard met een zwarte achtergrond :j
weet niet of je dat moet bewerken of zelf zo fotograferen...
zoals bv. de avatar van mandyy op bokt :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:45

dat kan je wel zo bewerken, maar dit raad ik eigenlijk niet aan omdat je dan echt goed met een bewerk programma moet zijn wil het een beetje mooi gaan worden :+ maar normaal gesproken word dat zo gefotografeerd :)
ik weet niet of je zelf wel eens foto's maakt? en wat voor een camera je hebt?

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:59

ik maak wel af en toe foto's,
het is een digitaal camerafototoestel (samsung) maar geen idee hoe het noemt...
en hoe zorg je dan dat je foto een zwarte achtergrond heeft?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:59

je neemt een paard en een stal, je zet het paard half in de stal, dus dat het hoofd van het paard en de voorbenen ong. uit de stal staan zodat daar zonlicht op valt (je moet dus wel geschikte stallen hebben) als je dan een goed donkere stal hebt dan moet het prima lukken! je maakt een foto van het paard, en evt nog het 1 en ander nabewerken mocht je nog iets van de stal zien en dan heb je eigenlijk al een black photo :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 00:01

Dankjewel! :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:20

Nouks schreef:
Photoshop kun je in ieder geval een maand proberen, je kan dan gewoon alles met het programma maar na een maand doet 'ie het niet meer, tenzij je het programma dan inderdaad koopt. Vraag me alleen wel af of je dat moet willen op je veertiende...

Alsof iedere Photshop eigenaar het legaal verkregen heeft....

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:11

__denise schreef:
Probeer Photofiltre eens. Simpel programma, maar je kan er (volgens mij) wel meer mee als met Picasa.

Ik heb ook photofiltre en hier mee kun je het prima doen want photoshop is heel duur.

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:13

Focussed schreef:
Nouks schreef:

Alsof iedere Photshop eigenaar het legaal verkregen heeft....

Hoe kom jij er dan aan want volgens mij bewerk jij met Photoshop 4 en die kun je niet snel op het internet vinden.

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:55

Ik heb zelf nu CS5 en die is te verkrijgen (photoshop dus).
Maar of het nu handig is om hier uit te leggen hoe je op illegale wijze deze kunt bemachtigen betwijfel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:04

Dat mag niet eens op Bokt...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:06

Nee, dus ik zet het er ook niet op :D

Maar wil alleen aangeven dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.
Daarnaast is downloaden niet illegaal, maar het uploaden. Stond laatst ook nog een heel stuk in de SPITS dat ook muziek downloaden niet (meer) illegaal is. Enkel het uploaden nog.

Veranderen de bokt regels dan ook mee, of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:08

Focussed, dat gaat over copyright protected materiaal als films, games etc. We hebben het hier over software waarbij het downloaden inderdaad niet illegaal is, maar het gebruik wel aangezien je van Adobe niks met de software mag zonder licentie.

Dat jij illegaal gebruik van software goedkeurt wil niet zeggen dat het erg netjes is...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:13

Nee, maar om iedereen dan maar een programma aan te smeren van over de honderden euro's om het vervolgens 2 keer te gebruiken is ook weer de andere kant van het verhaal.

Al had ik Photoshop nodig voor mijn opleiding of werk, dan had ik het zeker gekocht. Maar aangezien ik het nu sporadisch gebruik, vind ik dat zonde van het geld.
Met andere programma's zoals Paint Shop (die ik netjes heb gekocht ;) ) kan ik helaas niet zo veel als met Photoshop. Vandaar dat ik die op mijn pc heb gezet om wat mee te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:17

Ik smeer het de TS ook niet aan, ik zeg haar juist dat ze beter op zoek kan gaan naar een goedkoper alternatief. Als je het geld niet hebt voor Photoshop zijn er mijns inziens meer dan genoeg gratis of goedkopere alternatieven. Dan heeft Photoshop gewoon niks op je computer te zoeken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:19

Ik zeg ook niet dat jij dat doet hoor. Gewoon in de algemenigheid :)

En er zijn absoluut geen gratis of goedkopere alternatieven die dezelfde mogelijkheden hebben als Photoshop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:23

Niet 100%, maar bijvoorbeeld The Gimp komt heel aardig in de buurt. En voor de gemiddelde hobbyist is bijvoorbeeld Lightroom of Elements of Paint Shop Pro meer dan genoeg. :)

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:25

Nouks schreef:
Dat mag niet eens op Bokt...

Waarom denk je dat ik dat dus ook niet doe? :\

Maar om even ontopic te blijven.
Het is wellicht handig om wat trials uit te proberen, Paintshop pro is hier boven ook al genoemd.
Dat is een veel makkelijker programma.
Maar als je echt mooi met lagen wil gaan werken (wat meestal met een black photo bijv. wel nodig is) is een iets uitgebreider programma zoals Photoshop wel handig.
Leeftijd heeft hier weinig mee te maken, toen ik 13 was begon ik al met het uitvogelen hoe dergelijke programma's in elkaar zaten.
Mocht je er niet uit komen zijn er vooral voor photoshop duizenden tutorials te vinden, die je stap voor stap uitleggen hoe het in zijn werk gaat. Zelfs op youtube, complete filmpjes van stap A t/m Z.
Kortom, als je het mij vraagt...download te trail versie om te kijken of het je wat lijkt.