[FOTO] Everything and more.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

[FOTO] Everything and more.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 23:06

Hey!

Ik heb in augustus deze zomer een nieuwe camera gekocht. Het is de Nikon D3000 met lens 18- 200 mm VR geworden en ben er heel erg tevreden mee :)
Het is de eerste keer dat ik een topic open, dus ben wel benieuwd wat jullie van de foto's zullen vinden :)

De meeste foto's zijn wel nog wat bewerkt (contrast / belichting).

Foto's staan ook in volgorde, dus de eerste foto's in dit topic zijn ook de eerste foto's die ik genomen heb.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Aan de ene kant vindt ik dat de planten rechts beneden storen, maar aan de andere kant vindt ik dat ze er wel 'bijhoren'.

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Kleur is hier wel wat bijgewerkt

5.
Afbeelding
1 van de foto's uit een hele selectie :P

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
Jammer dat het oog niet helemaal scherp is.

10.
Afbeelding
Wat een leven zeg

11.
Afbeelding
Contrast wat bijgewerkt (was nu achteraf gezien misschien niet echt nodig, slaat nu nogal oranje-achtig uit)

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Ik trok in het begin altijd op automatisch maar ben nu al een beetje meer gaan experimenteren met de andere functies.
Ik moet mijn camera dus echt nog leren kennen. En dat doe je maar door veel foto's te nemen :+ Maar dat is zeker geen probleem.

Tips en commentaar zijn dus heel erg welkom :)

Groetjes Alison
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 20-11-10 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] correct in titel gezet.

Nooor_

Re: [Foto] Everything and more.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:13

Ik kan maar 4 foto's zien... (5, 7, 8 en 9)
tips;
9. het is scherpgesteld op een stuk net naast het oog, dus dat is jammer.
8. vind ik best mooi, je zou alleen nog wel een stuk kunnen weghalen aan de rechterkant (vind ik).
7. leuk, mooie compositie (zo noem je dat toch :o) maar wel jammer dat een deel overbelicht is.
5. deze vind ik ook mooi, jammer dat haar haar voor haar oog zit...

=)

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:15

Het zijn zeker geen "slechte" foto's, maar ze spreken ook niet.
Ook kan ik niet echt de foto's vergelijken van in het begin tot het eind, of er verbetering inzit, want de foto's zijn steeds
van verschillende onderwerpen. Ik zou niet kunnen zeggen: Ja je bent vooruit gegaan in je fotografie--
Ik ga niet op elke foto commentaar geven maar het valt me wel op dat je op veel foto's het onderwerp centraal zet. Dat is misschien wel "safe" maar de foto wordt er niet spannender op. (sterk te zien bij 1, 5, 6)
Ook moet je opletten waar je op scherp stelt, op veel foto's is dit erg magertjes. Bijvoorbeeld bij 1, was de bedoeling dat het draadje rechts scherp is? Bij de tweede foto is alles weer scherp waardoor de foto weer saai wordt; mijn aandacht wordt nergens naartoe getrokken.
De derde vind ik niet fijn wegkijken, de scherpte ligt niet op de ogen maar op de hele voorkant van het paard. Ook de uitsnede vind ik niet helemaal lekker..
Vierde is ook alles weer scherp, zou bijvoorbeeld spannender zijn als er een "kijkhoekje of paadje" in het bos was, daar wordt het voor de kijker spannender voor. Nu zie ik... bomen :Y)
Vijfde is opzich een nette foto maar het doet me niks. Het plukje haar voor haar ogen leidt me af, en ook het ietsje overbelichte in haar gezicht is storend. Ook zou ik denk ik niet zover hebben ingezoomd maar meer omgeving om het meisje laten zien.
Zesde is wel lief.. maar is gewoon een "gewone foto". Doet mij als kijker niks..
Zevende is daarentegen wel weer leuk. De schaapjes niet centraal maar links, en het plantje rechts op de achtergrond vind ik een mooi element in de foto.
De achtste is weer beter scherp gesteld, alhoewel ik toch nog teveel naar het voorhoofd van het paard getrokken wordt met mijn blik.
Negende is weer niet goed scherp gesteld ;)
Nummer 20 vind ik te lief! Foto zou helemaal leuk geweest zijn als je nog ieeets meer ruimte aan de bovenkant had gelaten! ;)
De elfde vind ik te onscherp, beetje wazig, te druk, te fel. Uitsnede is te krap, ik word een beetje kriebelig en onrustig als ik naar de foto kijk (maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :P)
Nummer 12 niet heel bijzonder, mooie lucht dat wel.. maar het is geen foto waar ik langer dan 2 seconden naar kan kijken.
De enalaatste is wat beter. Daar vind ik de lucht erg fijn om naar te kijken.
En de laatste: Doet me weer minder =P

Oh nu heb ik toch op alles commentaar gegeven :Y) Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mijn commentaar is absoluut niet bedoeld om negatief ofzo te zijn, ik probeer alleen maar mijn mening te geven in de hoop dat je er je voordeel mee kan doen! :D

Groetjes!

LisaDijk

Re: [FOTO] Everything and more.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:15

de enigste foto die me aanspreekt is foto 4, de rest spreekt me gewoon niet aan en vind ik een beetje htk foto's maar foto 4 vind ik erg mooi! de licht/donker verschillen komen erg mooi naar voren in de foto, wat een erg mooie sfeer geeft! :)

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 20:52

Sorry voor de late reactie :)
Bedankt voor het commentaar! Ik kan en zal er zeker iets meedoen :))
Verder plaats ik misschien best volgende keer maar één foto in een topic :) of toch minder dan nu :) Zal handiger zijn! :)

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:09

foto 1:
ik kan niet precies zien wat het is
foto 2:
Mooi kleurgebruik, zit wel een sfeer in.
foto 3:
Lijkt hier en daar wat overbelicht, vind hem niet fijn kijken in ieder geval.
foto 4:
mooi niks op aan te merken, mooie kleuren goede compositie :j
foto 5:
vind het een beetje een saaie foto, mischien wat spelen met de compositie, als je hem gemaakt had van een verder punt en model een beetje aan een zijkant zet had het misschien al wat "spannender" geweest.
foto 6:
zelfde als foto 5 en het schaap is aan de zijkant wat overbelicht.
foto 7:
vind ik een mooie foto, betere compositie, alleen jammer van de overbelichte stukjes
foto 8:
je aandacht wordt naar zijn voorhoofd getrokken waardoor het oog er minder uitkomt, wel goed scherp gesteld.
foto 9:
verkeerd scherpgesteld, het oog is wazig maar het hoofdstel is wel scherp, het oog is toch belangrijk om scherp te stellen op zo'n foto, verder is die ook wat over belicht.
foto 10:
mooie foto, alleen de neus had wel iets scherper gekunt
foto 11:
te oranje en het voor de kijker linker oog is wazig,
als die net zoon kleur had als foto 10 en het andere oog ook scherp was had ik hem wel mooi gevonden :j
foto 12:
mooie rustgevende kleuren, goede schaduw, mooi plaatje.
foto 13:
mooie foto, iets "spannender" als foto 12
foto 14:
niet echt speciaal.

hoop dat je er wat aan hebt, en vooral door oefenen :)

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:41

Heb er zeker iets aan :)
Bedankt!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:16

De foto met het meisje:
Ik vond het wel een leuke foto, maar er klopte toch iets niet, de pose op zich is prima, maar hij is de verkeerde kant op. Nu is het nogal een 'boomknuffelaar foto'. :+
Als ze met haar rug naar de boom had gezeten was het al een heel ander beeld geweest :)