[FOTO] Kids In Glass Houses & You Me At Six

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

[FOTO] Kids In Glass Houses & You Me At Six

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:11

Met mijn 50mm lensje ben ik er een keertje op uitgetrokken. Maar met dat glaasje een concert op de foto zetten bleek moeilijker dan verwacht :D Ondanks dat het grote diafragma ontzettend fijn is, miste ik toch wel een mogelijkheid tot zoomen. Heb er achteraf heel wat handjes af moeten snijden. Ook veel overbelichting in de personen op de foto, ook als ik wat compenseerde. Helaas bedacht ik me pas achteraf dat ik 'm wellicht op spotmeting had moeten zetten ipv evaluative. Ach, hebben we ook weer wat geleerd :+ Uiteindelijk toch een paar plaatjes waar ik min of meer van tevreden ben, zeker voor de eerste keer. Laatste is favoriet, geeft mooi de sfeer van de avond weer.

Opbouwende commentaar is heel erg welkom :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:14

Me me me :)ddd Nette foto's Mien! Als je tussen de crowd staat, is het met een 50mm niet altijd even makkelijk om erop te krijgen wat je graag zou willen. Bij de eerste vind ik er dat nog iets teveel ruimte aan de bovenkant is, had liever nog iets meer lijf gezien, om het maar zo te zeggen. De tweede is netjes. Tikkeltje jammer dat zijn hand wat overbelicht is, maar stoort me verder niet. Derde is een gaaf shot, well done! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 15:15

Over die eerste ben ik het met je eens. Had graag zijn elleboog er nog opgehad, maar die is gesneuveld omdat de onderkant van die foto vol stond met hoofden en opgestoken handen :+
En dat overbelichte aan de tweede foto stoort me wel een beetje, maar daar kan ik nu niet veel meer aan doen. Hopen dat hij het volgende keer met spotmeting wat minder overbelicht maakt...