[FOTO] Lotte 1 jaar!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

[FOTO] Lotte 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 17:55

Vorige maand heb ik op de verjaardag van deze kleine meid foto's gemaakt, waaronder deze foto. Ik ben benieuwd naar tips! Zelf vind ik hem aan de donkere kant, maar het stoort mij niet, vind het wel wat hebben eigenlijk.

Afbeelding

Marit

Re: [FOTO] Lotte 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:00

Vind het een redelijke foto. Mooie focus op de ogen. Dat donkere stoort mij verder ook niet. Ik vind de compositie links niet ideaal, maar opzich kan het wel. :D

Ik vind het een mooie plaat, maar verder niet bijzonder.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:12

Leuke foto, maar voor mij ook niet heel bijzonder...
Had graag iets meer 'feest / blijdschap' gezien denk ik, maar deze foto heeft ook zeker wel wat! Hmmm ik weet niet goed wat ik er nu uiteindelijk echt van vind.. Het is gewoon een leuke foto!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:13

Ja wat dat betreft had ik beter een andere titel kunnen kiezen, doet misschien verwachten dat het een feestelijk plaatje is.

Bedankt beide :)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:54

Je heb goed scherpgesteld op de ogen, want die zijn onwijs belangrijk bij een portret. Alleen ik vind de foto te donker. Hij had van mij wat meer belicht mogen zijn. Meet je je eigen licht als ik vragen mag?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 10:04

Ik stel handmatig in en heb het volgende gebruikt:
Spotmeter, sluitertijd 1/64s, F6.4, ISO 1600, 55MM. Het diafragma kon niet lager in deze omstandigheden, de ene keer kan ik hem om F4.0 zetten en soms, zoals nu, niet lager als F6.4. Waar heeft dat mee te maken? Of is dat een stomme vraag :+

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:07

Als je bijvoorbeeld verder inzoomt kan je een groter diafragma gebruiken dan als je bijvoorbeeld uitzoomt. Dat doet de camera zelf daar kan je niks aan doen.

Je hebt je ISO wel erg hoog staan waardoor ik ook wat ruis zie. Je had beter een langere sluitertijd kunnen nemen, want 1/8 of 1/16 bijvoorbeeld en dan een statief gebruiken. Dan had je ISO niet zo hoog gehoeven, en had je een veel beter belichte foto. Je moet uiteraard bij zo'n lange sluitertijd wel even een statief erbij pakken. ;)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 10:09

Ja precies die heb ik (nog) niet dus ik denk dat als ik mijn sluitertijd langer had gemaakt ik hem niet onbewogen had kunnen maken :') Statief staat op mijn lijstje van aanschaffen :j
Thanks voor je uitleg :) Voor het eerst op FK dat ik er echt wat aan heb.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:47

Hmm nee, ik vind het eerlijk gezegd niks. Onderbelicht, oogjes lijken hier een beetje raar en overbewerkt. Textuur van de huid lijkt ook niet helemaal lekker. Compositie is wel prima. Heb betere foto's van je gezien Char. :)