[FOTO] Madness

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

[FOTO] Madness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:29

Ik heb absoluut niet veel ervaringen met portret-fotografie en wil me er graag verder in gaan verdiepen :D
Had enkele weken terug voor een schoolproject foto's gemaakt van een klasgenoot. Ik wou graag dat ze
naast verdriet, pijn en angst ook woede liet ziet. Ik vond zelf dat het wel redelijk goed gelukt was. Juist de
"koudheid" die uit de ogen straald vind ik wat hebben. Ze huilde ook écht, mascara was alleen waterproof
dus hebben we een beetje moeten klooien :P

Nou wees lief haha :P
Afbeelding

gemaakt met de Canon 50D icm met de Canon 18-55 3.5-5.6 IS (ofwel de kitlens)

Jorinda

Re: [FOTO] Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:48

Ik vind het een hele nette foto en ze kijkt inderdaad wel zoals jij dat wilde.
Lijkt alleen niet helemaal scherp op de ogen hier.

Dat traantje op haar hempje vind ik trouwens wel een leuk detail :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:43

Supermooi Renee! Echt een mooie blik van het meisje...

Vind wel dat de aandacht iets teveel naar haar bovenlichaam gaat... Ik zou haar gezicht eruit gecropt hebben denk ik :) Dan krijg je naar mijn mening een veel sterker beeld,
Ook omdat het dan wat minder suggereert over het type persoon en waarom ze zo boos is, dus meer plaats voor de invulling van de kijker :D Nu ziet er uit als een vrij gemiddelde scholier, wat niet zo'n indrukwekkend gegeven is zegmaar :') ...

Vind de belichting wel echt supermooi...! Die ogen, :~

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:57

Ik vind je werk meestal heel leuk (reageer eigenlijk niet genoeg), maar deze foto vind ik persoonlijk iets minder. Het lijkt alsof hij wat scherpte mist (zit op werk pc, dus niet gecalibreert scherm) en om de foto interessanter te maken had je de foto iets anders kunnen kroppen. De belichting is zeer zeker netjes!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:59

De compositie vind ik zelf eigenlijk ook niet echt mooi nu ik er zo naar kijk :') te pasfoto achtig. Maar welke uitsnede zou dan bijvoorbeeld de foto interessanter maken?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:06

Ben er niet zo kapot van Renee. Het is dat ik je omschrijving had gelezen, anders had ik die tranen niet gezien. Ze vallen amper op. En dus lijkt die mascara net alsof ze verkeerd heeft gemikt. :+
Daarnaast vind ik dat ze teveel loenst; zat je er erg dicht op met je cam? En ik mis ook een beetje scherpte en de compositie kan spannender.

Dus nog een keertje, maar essentieel is dan dat ze geen WP mascara draagt. Want dan worden de uitlopers van de tranen ook donkerder en komt het allemaal net even wat krachtiger over. 't Werkt misschien ook door haar wat (schuin) naar beneden te laten kijken of juist iets omhoog. Niet zo recht in de camera.

Meisje heeft wel hele aparte kleur ogen! Mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:18

Renee, plaats eens een gewone close-up van der gezicht... Mss heul dom, maar als ik voorbij scroll, vind ik hem best sterk als de mond er niet opstaat... Maargoed, wat moet je dan weer met een foto met iemand zonder mond :') Maar een echte close-up van der gezicht is denk'k wel heel mooi!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:48

Croppen, zodat het alleen om haar gezicht gaat en niet om haar ketting, de druppel op haar hemdje e.d. Dat leidt allemaal af.
Ik zie niet alle emoties erin die je beschrijft, misschien zijn dat er ook net iets teveel, maar wel een kille leegte.
Heb je hem ook omgezet in zwart-wit?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:08

Moet zeggen dat ik altijd fan ben van je werk, maar ben inderdaad ook niet zo kapot van deze foto wat smeetjouw ook al aangaf.

Vind haar ogen wel echt supermooi, dat zeker. Was het ook de bedoeling dat je onderaan op haar shirt die traan zag zitten? Vind dat namelijk niet veel toevoegende waarde aan de foto hebben en een beetje, eh, raar ogen :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:26

Ik vind haar ogen zoo mooi !

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:40

Geen slechte foto alleen ik had dr andere kleren aangegeven oid (of andere positie of eraf gecropt :P) je ziet dr bh bandjes dan dr shirtje en dan nog iets erover, beetje veel en vind dat het erg afleid.
D'r haar zit een beetje alsof ze net van de fiets is gestapt :o.
D'r blik vind ik wel erg mooi, goed gedaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:35

Reneeee :D Ik wacht op een close-up :D :D :D