[FOTO] After the rain has fallen down ......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

[FOTO] After the rain has fallen down ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 08:55

.... the raindrups stay behind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En 2 experimentjes;

Afbeelding

Afbeelding

Foto's staan onder copyright en het is wettelijk strafbaar audio / beeld materiaal over te nemen zonder toestemming van de auteur.

Gebruikte apparatuur; Canon EOS 350D [tijdelijk] + 50mm F1.8.
Er is wel redelijk te zien dat er aan sommige wat nageprutst is, dit was puur om te kijken hoe of wat.
Maar of het er echt mooier op geworden is weet ik zelf ook nog niet helemaal.
Sorry voor de hoeveelheid foto's!

Anoniem

Re: [FOTO] After the rain has fallen down ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:35

Het allergrappigst van je topic vind ik eigenlijk de dikgedrukte regel :D D'r zitten est een paar leuke plaatjes bij met die druppeltjes maar ZO geweldig zijn ze nou ook weer niet ;)

Voor de meeste foto's geldt eigenlijk dat ik ze niet zo interessant vind. Het zegt weinig, de scherpte ligt soms nét niet helemaal lekker, er zit weinig verhaal of fantasie achter.
Foto 7 en 6 vind ik nog het mooist, ik denk omdat die wat 'speels' overkomen.

De experimentjes die je eronder geplaatst hebt doen me niet veel. Die van het paard is redelijk standaard hoewel de uitsnede wel grappig is. De onderste foto vind ik ronduit lelijk; totaal oninteressante compositie en erg rommelig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 13:24

Sonja schreef:
Het allergrappigst van je topic vind ik eigenlijk de dikgedrukte regel :D D'r zitten est een paar leuke plaatjes bij met die druppeltjes maar ZO geweldig zijn ze nou ook weer niet ;)

Voor de meeste foto's geldt eigenlijk dat ik ze niet zo interessant vind. Het zegt weinig, de scherpte ligt soms nét niet helemaal lekker, er zit weinig verhaal of fantasie achter.
Foto 7 en 6 vind ik nog het mooist, ik denk omdat die wat 'speels' overkomen.

De experimentjes die je eronder geplaatst hebt doen me niet veel. Die van het paard is redelijk standaard hoewel de uitsnede wel grappig is. De onderste foto vind ik ronduit lelijk; totaal oninteressante compositie en erg rommelig.

Daarom waren die laatste twee ook experimentjes :D En over die dikgedrukte zin.
Geloof me, ik heb al ergere foto's gejat zien worden, dus het is niet raar dat ik dat eronder zet.
Maar dit is geen discussie topic :D

Mhm, hoe bedoel je met weinig verhaal of fantasie? Lijkt me niet dat je een heel boekwerk met regendruppels kan vertellen of zie ik dat nou verkeerd? :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:27

Een foto moet me iets vertellen, of een emotie, gedachte of gevoel bij me losmaken. En dat doen ze niet. Dat bedoel ik met "weinig verhaal of fantasie". Ik registreer zeg maar alleen maar dat ik natte blaadjes zie. En dat 'doet' me niets. Het onderwerp is dus niet bijster interessant.
Voorbeeldje van hoe het interessanter had kunnen zijn is door met bv je belichting te spelen, of bv gebruik te maken van een weerspiegeling in een druppel, of het vergrootglaseffect. Dan 'vertel' je iets met je foto.
Snap je wat ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:30

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:55

Ik ga juist voor 8 & 9 die ik het mooist vind uit deze serie...
De rest scrolde ik nagenoeg zo door eigenlijk, en dat is niet wat een foto moet doen. Het behoort je aandacht te trekken, je moet gaan kijken naar de foto hem nader willen onderzoeken.

De laatste 2 vind ik eigenlijk 3x niks, de uitsnede van de fjord vind ik persoonlijk erg lelijk (maar dit is echt op smaak berust), de opgestoken stijgbeugel vind ik het jammer dat die eigenlijk best 'vies' is. Wat het beeld het voor mij net niet maakt.. ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 15:07

Sonja schreef:
Een foto moet me iets vertellen, of een emotie, gedachte of gevoel bij me losmaken. En dat doen ze niet. Dat bedoel ik met "weinig verhaal of fantasie". Ik registreer zeg maar alleen maar dat ik natte blaadjes zie. En dat 'doet' me niets. Het onderwerp is dus niet bijster interessant.
Voorbeeldje van hoe het interessanter had kunnen zijn is door met bv je belichting te spelen, of bv gebruik te maken van een weerspiegeling in een druppel, of het vergrootglaseffect. Dan 'vertel' je iets met je foto.
Snap je wat ik bedoel?

Vergrootglaseffect? Nee, ik vat je niet helemaal haha.
Moet eerlijk zeggen dat ik denk [sorry als dat fout is] dat die foto die jij o.a postte en waar jij op doelt met een 100mm macro o.i.d zijn gemaakt.
Vind de 50mm een leuk lensje, maar na een bepaalde tijd word je echt geschift van dat slechte scherpstellen :+ [óf een 50mm met een voorzet +10 erop maar die heb ik helaas niet :7 ]

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:41

ik vind nr 3 wel aansprekend voornamelijk door het kleine blauw van het bloempje rechts jammer dat de scherpte niet meer vooraan het blad zit.