[FOTO] People in Barcelona

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

[FOTO] People in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 21:04

Weer eens wat fotootjes gemaakt hier in de buurt. Ik ben nog steeds een beginneling, dus wees lief met commentaar (dat ik heel graag wil!) please :o O:)

Canon 1000D // tamron 70-300 lens // instellingen heb ik even geen idee meer en batterij camera zit in de oplader dus kan het niet ff nakijken :+

En ter verduidelijking: ik wil ze nergens anders tegen komen!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Ivonka

Re: [FOTO] People in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:44

Wat een leuke serie. Foto 3 is het voor mij helemaal +:)+

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:46

Citaat:
instellingen heb ik even geen idee meer en batterij camera zit in de oplader dus kan het niet ff nakijken

Deze kun je ook op de pc terugvinden bij de EXIF gegevens, rechtermuisknop op je foto in je bestanden en dan Properties-Details.
Een online viewer van een van je foto's geeft deze resultaten: http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&url ... 1286135622
Hier kun je ook alle instellingen aflezen.

Lekkere frisse foto's zijn het! Ze zijn speels en uitdagend. Ik mis bij een paar wat scherpte, en enkelen lijken me wat overbelicht. Ik zie dat je bij sommige foto's met vrij lange sluitertijden en een lage ISO werkt. Als je op die punten de ISO nu even wat hoger zet, kun je met kortere sluitertijden werken waardoor bewegingsonscherpte minder zal worden. Ik zie dat je dit bij je portretjes wel gedaan. Aan de hand van de EXIF kun je ook zien dat je veel met de instellingen probeert en dat is natuurlijk altijd goed.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:50

Je zit iid erg laag met je sluiter waardoor je geregeld wat onscherpte hebt. Zie vaak 1/40ste, en dat is erg laag... zelfs voor stilstaande dingen.
Maar blijft een leuke serie :j

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:18

Je hebt oog voor leuke momenten, ik vind ze niet allemaal verrassend, maar de balkonfoto en de hond bij het paard vind ik erg leuk!
Je zult wel een hoop 'streetlife' hebben in Barcelona!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 13:23

thanks iedereen!! ben idd erg aan het spelen met de instellingen, thanks voor de tips, daar ga ik mee aan de gang +:)+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:25

Geinig om je omgeving zo te fotograferen. Nu nog één van je baas... Garantie op een succesje? Als ie dat ziet.. :+
Die hond naast dat hobbelpaard! Geweldig!