[FOTO] Arabian Beauty

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

[FOTO] Arabian Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:57

Hai mensjes

Begin september hebben we een droomdag op het strand gehad in Oostvoorne! Heerlijk weer en prachtige foto's weten te maken van mn 2 parels.
Hierbij een selectie van de beste foto's, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :+

Foto's gemaakt met Canon EOS 1000D en een canon 55-250 objectief.

1 .:. Een van de beste foto's mooie uitdrukking, fototechnisch goed gelukt, iets meer sprekend als een foto die er veel op lijkt: KLIK
Afbeelding

2 .:. Ook niet veel op aan te merken, zuivere plaat en de kleur is goed gelukt.
Afbeelding

3 .:. Mooi op de voorgrond en zie je goed het effect van de lens.
Afbeelding

4 .:. Stoor me mateloos aan de windmolen ondanks dat deze goed weg valt op de foto, verder springt het onderwerp er duidelijk uit. (ik stond met mn camera net buiten het water op 100mtr afstand! dus toch netjes))
Afbeelding

5 .:. Had de foto wat krapper kunnen nemen, de donkere lucht bovenin stoort. Vind de uitdrukking echter fantastisch!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RhealLover op 01-10-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Re: [FK] Arabian Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:59

Mooie, scherpe foto's. Jammer van het donkere wolkje op foto 1.

Sabszz

Re: [FOTO] Arabian Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:31

Mooie foto's :) alleen,
als je je zo erg stoort aan de windmolen, kan je m ook gwn wegwerken om te kijken of dat beter is ;)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:46

Wat een mooie, frisse fotos. Ik heb alleen toch nog iets te zeuren :o

Foto 1: Vind die uitdrukking ook helemaal fantastisch.. alleen vind ik dit een beetje naar beneden gehaald worden door de hoek waar vanuit je hem hebt gefotografeerd (zegmaar). Zelf zou ik hem van iets hoger genomen hebben en wat meer van de zijkant, zodat de verhoudingen wat meer 'kloppen'.

Foto 2: Fototechnisch en manier van fotograferen vind ik hem top!! Alleen vind ik het zelf heel erg zonde dat hij net aan het hinniken was, nu staat zijn mond zo on-elegant.

Foto 3: Een erg mooie foto die iets (meer) nabewerking nodig heeft, naar mijn mening. Zo zou ik zelf de zandheuvel op de achtergrond wegwerken (mijn oog wordt er steeds naartoe getrokken), de teugel (?) wegwerken en het onderste randje zand zou ik ook 'water maken'.

Foto 4: Zelf vind ik dit de minste foto in je serie. Je horizon is scheef, wat niet helemaal lekker kijkt. Daarnaast stoor ik me inderdaad ook wat aan de windmolen, deze zou ik dan ook gelijk wegwerken.

Foto 5: Vind dit een mooie foto, Alleen zou ik die donkere wolken bovenin weghalen. Daarnaast vind ik het zelf ook niet heel elegant dat je paard zijn/haar hoofd zo laag houdt, maar dit is meer een kwestie van smaak :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 11:33

Ik snap de punten wel, maar ik hou juist niet van het bewerken dan is het naar mijn idee een FB en niet FK waardige foto, een foto waaraan teveel bewerkt moet worden is in mijn ogen een slechte foto. Vandaar dat ik dat ook haast nooit doe. Puur en echt en niet een bedriegelijke foto, het kan een foto mooier maken maar het is niet de werkelijke foto meer ;)

Foto 2 is bewust op dat moment genomen, heb er ook normale foto's van maar dan mis je de actie en het energieke wat deze foto juist wel uitstraalt :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:05

Mwoah, een halstertouw weghalen is in mijn ogen niet een bewerkte foto. Dit zou ik ook zeker doen, want bij mij ogen ze nu meer als leuke kiekjes ipv 'kunst' :) Je ontkomt er tegenwoordig niet meer aan om hier en daar contrast toe te voegen en te verscherpen. Dit deden ze trouwens al in de donkere kamer, het hoort er gewoon bij. Fotografie is niet voor niets kunst. Als je echt heel ruw wil blijven, moet je ervoor zorgen dat een paard ook zonder halstertouw kan lopen om aan mooie foto's te komen. Je maakt het jezelf dan wel heeuul erg moeilijk :D

Ook is je standpunt hier een daar niet helemaal ok voor het mooie. Bij foto 1 had ik iets meer omhoog gezeten en wat minder lucht erbij gepakt.
Foto 2 is mooi moment, maar te veel lucht en te veel verlies van waardes in de zwarte gedeeltes. Dus eigenlijk te donker :)
Foto 3 is de mooiste foto! Alleen stoort het halstertouw enorm.
Foto 4 is gewoon niet zo boeiend. Ze staan centraal en het moment is niet echt interessant. Foto 5 is daarentegen weer heel boeiend. Ik blijf er naar kijken omdat de pose zo raar is. Maar wederom doet halstertouw echt afbreuk aan de foto... de wolk erboven maakt de foto juist zo speciaal!
Hierbij een lichte bewerking, maar de foto imo heel erg versterkt: http://img148.imageshack.us/img148/6428/schimmela.jpg

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:54

mooie foto's en mooie paarden!
die Perlen der Wüste!(Goa momentje :D )
de tweede vind ik erg grappig!
en de laatste vind ik heel mooi qua houding.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:21

Vind het bij 2 & 3 jammer dat hij zo krap is. Had liever nog wat meer 'paard' gezien :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 21:23

Toch ben ik het er niet geheel mee eens met het wegwerken van leidsels, zie de bewerking die gedaan is, je ziet dan een ketting als ware 'hangen' waarop duidelijk wordt dat de foto bewerkt is, je ziet het zwaartepunt ten alle tijden terug. En dat juist doet afbreuk aan de foto.

Contrasten bijwerken is heel wat anders als voorwerpen geheel wegwerken.

Ik kies er bewust voor om foto's niet na te bewerken en ben van mening dat fotukunst is voor het plaatsen van pure onbewerkte foto's omdaaruit verbeterpunten te zoeken, en niet bij foto's die niet 'echt' zijn.

Maar foto 2 te donker? Ik zie op mn pc wel alle zwarte gedeeltes goed???

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:51

Ik bedoel dat het zwarte vlakken zin ipv schaduw :) je ziet er geen details in.

Ik vind jouw standpunt echt wel positief, ikzelf heb ook een project gedaan om een foto serie zo neer te zetten zonder Photoshop maar toch hele sterke foto's zijn. (waarbij je moest denken dat ze haast wel gephotoshopt moesten zijn!) en ik weet hoe moeilijk dat is. In mijn ogen ben jij nu dus niet geslaagd omdat het geen boeiende foto's zijn :) gewoon paarden op het strand.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:38

Dat zwarte daar zie ik dus wel de details in hoor??? Dus licht aan je beeldscherm dan, op mn werk zie ik het ook niet maar thuis is het duidelijk zichbaar.

En toch blijf ik erbij dat bij een foto waar ook maar iets aan bewerkt is geen foto is die behoort tot het kopje fotografie en hier niet als FK geplaatst mag worden. En ieder zijn mening of het interessant is of niet.

En beetje nonsens opmerking om te zeggen dat het MAAR paarden op het strand zijn :o

Enfin het doet er niet aan toe ieder zijn eigen mening.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:05

Kijk. Je wilt toch opvallen met je foto's? Het liefst een reactie of een emotie bij de toeschouwer opwekken? Dit kan met en zonder dat er aan foto's gesleuteld wordt. Het maakt niet uit hoe je het doet. Degene met Photoshop maken het zichzelf alleen iets makkelijker om tot een goede foto te komen. Het vervangt toch een beetje het nabewerken in een donkere kamer als je het bij die nabewerkingen laat.
Het komt erop neer dat het kunst moet zijn. Je wilt niet alleen maar leuke plaatjes delen met ons, maar je wilt er wat mee vertellen! of ik nou versteld moet staan van de mooiheid, of het knappe of het concept... dat maakt niet uit. Ik krijg geen reactie op jouw foto's. Ik denk alleen maar; Goh, leuk. Paarden op het strand :) In mijn ogen had je meer moeten doen met compositie en andere oplossingen bedenken om het halstertouw weg te laten. Of een andere setting om een verhaal te vertellen. Als je het meisje had laten zitten in het water, was het een interessanter beeld geweest. Er komen dan vragen in je op :)