[FOTO] Two little girls

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

[FOTO] Two little girls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 19:25

Weer een tijdje geleden dat ik een foto topic heb geplaatst. Ik heb de laatste tijd nogal wel pech gehad wat betreft een nieuwe camera; twee keer is de koop door verschillende keren niet door kunnen gaan.
Ik baal echt als een stekker. :\

Maargoed.
Vandaag was mijn zusje Dominique met een vriendinnetje aan het spelen, dus heb ik ze mee genomen het bos in voor foto's :Y)

De foto's zijn meer van het vriendinnetje, dit omdat ik het leuk vond om een nieuw model voor de lens te hebben.
Kanttekening: Alle foto's zijn on-geposeerd. Gisa (vriendinnetje) was het niet gewend om model te staan dus heb ik ze laten spelen en geprobeerd op de goede momenten te klikken. :+
Oh en ja; er is ruis op de foto's te zien. Bos was donker, iso hoog, camera bagger. Maar toch vind ik de foto's leuk geworden :)

#1. Inkomertje, deze is toevallig wel geposeerd :P
Afbeelding

#2. Pas op dat je niet uitglijdt!
Afbeelding

#3. Een keeeever, kijk dan, een KEEEEVER
Afbeelding

#4.
Afbeelding

#5.
Afbeelding

#6. Op de skelter
Afbeelding

#7. Gekke bekken trek toernooi
Afbeelding
(sepia: http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... 0099kl.jpg)

#8.
Afbeelding

#9. Een b/w one
Afbeelding

#10. En de afsluiter; Heeey meiden! Kijk eens éven heeeeel boos mijn kant op? xD
Afbeelding

Groetjes :wave:

Natalie1993

Re: [FOTO] Two little girls

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:01

De sfeer is weer helemaal lekker. :9 En die eerste foto is echt prachtig! :D
De rest doet me niet heel veel dit keer, zijn wat 'gewone' plaatjes. Niks mis mee, maar krijg er niet zo'n 'wauw' gevoel bij. :)

Maar die koop ging dus niet door? Welke camera/lens zoek je? :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:02

Ik vind jouw foto's altijd zo belachelijk mooi.
Ik vind ze zo'n mooie ouderwetse fijne sfeer uitstralen. Echt top!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:04

Ik vind de eerste foto het mooist! Het straalt echt wat uit.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:00

Bij jouw foto's vraag ik me vaak af of ze ook nog leuk zijn zonder het ouderwetse sfeertje. Ik weet dat het je handelsmerk moet worden, dat heb je ooit vertelt, maar ik zou het wel leuk vinden om een keer foto's van jou te zien die niet zo verstopt zitten onder al die aanpassingen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:03

Ik vind de kleren van het vriendinnetje ontzettend storend. Ik vind het petje rondweg lelijk en het gehaakte ding wat ze aan heeft vind ik ook echt niet mooi. Ik stoor me er dus ook ontzettend aan in de foto's. Voor de rest vind ik ze wel leuk

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:14

Vind jouw foto reeksen altijd wel aansprekend, maar toch blijf ik erbij dat de ruis niet fijn kijkt en het geeft misschien wel het 'oude' sfeertje waarmee je werkt maar het kan ook in je tegendeel gaan werken.

Er zitten wat simpele foto's tussen maar ze zijn bij lange na niet slecht ;)

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 15:49

Ik ben het met jullie eens dat ik zelf ook deze foto's minder vind dan mijn andere, maar toch wilde ik ze laten zien.
De ruis ja.. ik stoor me er zelf ook ontiiieeegelijk aan, maarja ik heb dat heel snel met deze camera, niks aan te doen..
T oude sfeertje kun je een andere mening over hebben, maar ikzelf vind het nogsteeds mooier dan normale foto's. Het is ook wel zo dat de foto's onbewerkt minder zijn, dat geef ik ook gewoon toe. Nouja niet "minder", maar ik vind de sfeer niks. :Y)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:56

De sfeer in jou foto's vind ik altijd práchtig! Van deze foto's vind ik nummer 9 de minste, omdat hij in z/w is. Dat vind ik niet zo passen bij deze foto's.. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:57

Maar is het niet juist de kunst om sfeer te creëren als fotograaf zijnde? Want de meisjes waren gezellig aan het spelen toch? Ik denk dat je dat met deze foto's (onbewerkt) al aardig goed hebt uitgedrukt (is moeilijk te beoordelen onder die laag van ''oude stijl''), en dat die grote nabewerking helemaal niet nodig is. Het is maar één druk op de knop, maar met deze kleuren verander je de héle foto. En ik denk dat je zelf eens goed na moet denken of dat voor jou wel nodig is, want jij fotografeert met een ''ouderwets'' cameraatje herinner ik me, dan ben je hartstikke goed bezig, en heb je imo die oude stijl helemaal niet nodig. :)

Je krijgt veel complimenten over de sfeer die de foto's uitstralen, echter, die sfeer ontstaat door de nabewerking. Is het dan nog wel een compliment? Ik denk dat jouw foto's prima zijn qua sfeer zónder al die poespas, en dat je dan alsnog leuke complimenten kunt ontvangen.

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:21

Angelita schreef:
Maar is het niet juist de kunst om sfeer te creëren als fotograaf zijnde? Want de meisjes waren gezellig aan het spelen toch? Ik denk dat je dat met deze foto's (onbewerkt) al aardig goed hebt uitgedrukt (is moeilijk te beoordelen onder die laag van ''oude stijl''), en dat die grote nabewerking helemaal niet nodig is. Het is maar één druk op de knop, maar met deze kleuren verander je de héle foto. En ik denk dat je zelf eens goed na moet denken of dat voor jou wel nodig is, want jij fotografeert met een ''ouderwets'' cameraatje herinner ik me, dan ben je hartstikke goed bezig, en heb je imo die oude stijl helemaal niet nodig. :)

Je krijgt veel complimenten over de sfeer die de foto's uitstralen, echter, die sfeer ontstaat door de nabewerking. Is het dan nog wel een compliment? Ik denk dat jouw foto's prima zijn qua sfeer zónder al die poespas, en dat je dan alsnog leuke complimenten kunt ontvangen.

Daar heb je een punt. Misschien is de sfeer ook goed zonder die nabewerking ;) Ik ben denk ik gewoon helemaal gewend geraakt aan mijn oude kleurtjes dat het moeilijk is om ervan af te stappen :P

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:57

Ik vind die nabewerking juist iets extra's geven aan de foto's. Er zijn zat mensen die mooie foto's kunnen maken, maar juist omdat die van Leone wat anders en een beetje ''vintage-feel'' over zich hebben, wou ik graag een fotoshoot van hààr.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:00

Ik vind de sfeer ook juist heel mooi :)
Ik houd ook veel van die oude stijl. Ik ga niet elke foto apart beoordelen, maar over het algemeen vind ik ze fijn wegkijken.
Ik houd van je stijl. :j

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:27

7 8 9

TOP!

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:32

vind het erg leuke foto's.
het heeft wel iets dat ze niet zo scherp zijn maar zie ze toch liever scherp.
maar ik heb het gelezen van je nieuwe camera, dus dat gaat goed komen ;)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:13

Vind al je foto's heel erg mooi, behalve foto 9,3 en 4. Daar vind ik de foto's niet echt in het oog springen. Fototechnisch heb ik niet veel commentaar omdat ik er geen verstand van heb. 't Lijkt net zo voor een kledijmerk dat zowat urban is, doordat ze wel leuk gekleed zijn.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:21

Er is er een waar mijn aandacht echt blijft hangen, en dat is 9.

Absoluut de beste van de reeks. Vind de rest toch wel een stuk minder dan deze eerlijk gezegd.

9 is heerlijk ongedwongen, vervreemdend, mooi. :)

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:27

Wat een heerlijke foto's..
goede sfeer heb je neergezet, lekker spontaan :)
ja super leuk werk! :j

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:18

Geweldige foto's

Ben fan van die oude stijl. Kan het helaas zelf nog niet maken, hoop dat dat er ook ooit van kom.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:50

Ik denk dat het helemaal geen slecht idee zou zijn om eens wat anders te proberen: dan kan je mischien ook wat verder komen in je fotografie. Je nabewerking is goed, die heb je ruimschoots otnwikkeld en is idnerdaad jouw stijl. Maar wat het nog mooier zou maken is als de foto's zonder nabewerking ook al pakkend zouden zijn, zodat de nabewerking wat toevoegt, en niet de foto maakt. Ik denk dat je nog een hele hoop kan verbeteren in je fotografie. Met nabewerking ziet het er allemaal wel leuk uit (deze serie wel minder dan je vorigen, misschien moet je ook wat meer uitselecteren? Vind dat je vaak foto's neerzet die het algehele niveau van de serie wat naar beneden halen) maar als je je wat meer focust op het camerawerk kunnen je foto's echt nog stukken beter worden: je hebt er duidelijk oog voor, dus het is zonde om dan in je nabewerking te blijven steken!