De afgelopen week was ik druk bezig met een hond. Nadat ik die bijna afgemaakt had, (en ik dus eigenlijk heel stiekem de weddenschap verloren had, omdat ik daarna nog wat kleine dingetjes aan wou passen) ben ik begonnen aan Muis en Tijger. Natuurlijk geen echte muis, en óók geen echte tijger. maar Katten

Voor de nieuwsgierigen onder ons: De boxer. van een bokker. ik weet alleen niet van wie..
http://img14.imageshack.us/img14/5443/dog18x.jpg
In een link, omdat het topic hier eigenlijk niet om draait

Muis en Tijger.
Ik ken de katten niet persoonlijk, dus ik ken de karaktertjes ook niet zogoed. Ik moet het dus maar doen met hoe ze op de foto stonden. Als ik me niet vergis is Tijger de rode kat. Op de foto vond ik dit een vriendelijke maar vooral schattige kat. Maar Muis daar in tegen vond ik wat arroganter/gemener. Dit wil ik dus ook overbrengen in de tekening.
de allereerste schets. Deze heb ik later nog wat aangepast. zodat de verhoudingen iets beter lagen. (zijn namelijjk twee verschillende foto's.

Hier hebben ze beiden een basislaag. Muis is erg lastig om in te kleuren. Die laat ik nu eerst ook maar zo. Die komt later aan de beurt.

De beide ogen hebben een kleurtje. Ik vind ze niet krachtig genoeg. Dus later zal ik ze meer detail geven.

Ik ben er nog niet uit wat ik met de achtergrond moet doen. Ik vind iets in de tekening missen. Dat kan nog komen natuurlijk, maar het geheel mag iets spannender. Muis doet me nu denken aan zo'n geborduurde kat op een kussentje

Tips en Trics zijn zeer welkom. want officieel gezien is dit pas m'n tweede DA (Heb erwel meer gemaakt, alleen nooit eentje afgemaakt..)
Groetjes Leonie