[DIGI][WIP] Muis en Tijger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[DIGI][WIP] Muis en Tijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:16

Hee creatievelingen :Y)

De afgelopen week was ik druk bezig met een hond. Nadat ik die bijna afgemaakt had, (en ik dus eigenlijk heel stiekem de weddenschap verloren had, omdat ik daarna nog wat kleine dingetjes aan wou passen) ben ik begonnen aan Muis en Tijger. Natuurlijk geen echte muis, en óók geen echte tijger. maar Katten :D
Voor de nieuwsgierigen onder ons: De boxer. van een bokker. ik weet alleen niet van wie..
http://img14.imageshack.us/img14/5443/dog18x.jpg
In een link, omdat het topic hier eigenlijk niet om draait :+

Muis en Tijger.
Ik ken de katten niet persoonlijk, dus ik ken de karaktertjes ook niet zogoed. Ik moet het dus maar doen met hoe ze op de foto stonden. Als ik me niet vergis is Tijger de rode kat. Op de foto vond ik dit een vriendelijke maar vooral schattige kat. Maar Muis daar in tegen vond ik wat arroganter/gemener. Dit wil ik dus ook overbrengen in de tekening.

de allereerste schets. Deze heb ik later nog wat aangepast. zodat de verhoudingen iets beter lagen. (zijn namelijjk twee verschillende foto's.
Afbeelding

Hier hebben ze beiden een basislaag. Muis is erg lastig om in te kleuren. Die laat ik nu eerst ook maar zo. Die komt later aan de beurt.
Afbeelding

De beide ogen hebben een kleurtje. Ik vind ze niet krachtig genoeg. Dus later zal ik ze meer detail geven.
Afbeelding

Ik ben er nog niet uit wat ik met de achtergrond moet doen. Ik vind iets in de tekening missen. Dat kan nog komen natuurlijk, maar het geheel mag iets spannender. Muis doet me nu denken aan zo'n geborduurde kat op een kussentje :Y)
Tips en Trics zijn zeer welkom. want officieel gezien is dit pas m'n tweede DA (Heb erwel meer gemaakt, alleen nooit eentje afgemaakt..)

Groetjes Leonie

Relien

Re: [DIGI][WIP] Muis en Tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:17

ik heb er geen verstand van maar vind het wel echt knap hoe je dit doet.. die boxer is ook echt heel gaaf

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:42

Ik vind ze er echt al heel goed uitzien! en over de karakters: Muis is een wat afstandelijke poes, die erg arrogant kan doen, haha. Maar tis een echte kroelkip als je haar wat beter kent! Tijger is een grote goedzak, je kunt alles met haar doen! Ze heeft nog nooit gekrabt of gebeten, of naar je uitgehaald.

Zo, dat waren de karakters :')

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:23

Eindelijk een update die ik groot genoeg vind om online te plaatsen.
Afbeelding

@Relieni: Bedankt :D ik moet nog veel oefenen, mar dat komt goed :D
@Inney: Bedankt voor je karakteromschrijving :') Ik hoop dat dat er ook uit gaat komen later.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:13

Oeh dat begint er al goed uit te zien! Nu je de rode kat wat meer begint uit te werken komt er duidelijk meer diepte in. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden. :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:49

:Y) je bent wel lekker bezig he? De ene digi na de andere rolt eruit haha :+
Vind de ogen al erg mooi, lekker veel kleuren gebruik je :j
Ben benieuwd naar de volgende stap! :))

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 16:23

De tweede 'basislaag' zit er nu bijna op. ik was eerst vanplan om hier al haren te tekenen, maar dat lukte niet. Dus heb ik het maar zo gedaan.
De neus vind ik zwáar afbreuk doen aan de tekenen. Dus die krijgt nog een ander kleurtje .. maar de tweede basislaag is maar 1 laag. Dus gewoon uitgummen gaat niet lukken.
Maar dat zal wel goedkomen :D
Afbeelding

Angelita: En dat is nu net de bedoeling :9
_l_amanda_l_ : Dat valt tegen :P . Maar bij deze wel de volgende stap :P

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 19:10

Afbeelding
Ik ben verder gegaan met de andere kat. Daarvan is de basislaag ook nog niet af, maar dat vind ik wel even goed voor nu.
De achtergrond is een groot probleem. Ik heb geen idee wat ik ermee moet doen, en waar ik de katten moet stoppen zeg maar. Misschien word de hele achtergrond wel dat donkerdere groen, want ik vind dat leuker staan dan dat lime groen achtige.

Nou, genoeg gepraat voor deze keer. Hebben jullie ideeen voor de achtergrond, en vooral wáár moet ik de katten op laten houden, maar wel een verbinding tussen de twee en de achtergrond houden, dat het één tekening word zeg maar.
Groetjes Leonie

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 12:38

Afbeelding
Ik kreeg vanochtend het groter formaat van beide katten.
het bestand is érg groot! maarja.
Ik ben nu al een tijdje bezig, en heb eigenlijk alleen dat kleine stukje rond gedaan.
dit duurt nog wel even :P

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:42

Ja, ik ben nogsteeds bezig met die hond (wat dankzij een paar goede tips beter gaat.)
Maar ik was ook nog bezig met deze. En aangezien ik deze ook graag af wil hebben (met een tijdsdruk) ga ik dit topic ook maar even weer uppen. want ik ben al best veel verder :D

Afbeelding

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:44

Wauw knap hoor! Ik heb er weinig verstand van, maar dit ziet er erg knap uit :j

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:59

Hij wordt echt geweldig. :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:55

Leonie, ik vind hem echt geweldig! Ik blijf maar naar het oog van Tijger kijken. (Ja, tijger is de rooie :') )
Echt super! En zoveel beter als dat je hem eerst had!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:48

Afbeelding
Zover was ik gister gekomen.
Ik wil er nu eventjes echt hard aan gaan werken. maar of dat gaat lukken :P
We zullen zien.

Citaat:
Wauw knap hoor! Ik heb er weinig verstand van, maar dit ziet er erg knap uit

Dankje *D

Citaat:
Hij wordt echt geweldig.

Jij ook, bedankt :D

Citaat:
Leonie, ik vind hem echt geweldig! Ik blijf maar naar het oog van Tijger kijken. (Ja, tijger is de rooie )
Echt super! En zoveel beter als dat je hem eerst had!

Oke. Goed dat je het erbij zegt :P Ik vergeet het steeds. Het oog vind ik ook het best gelukt! Hoopt dat de rest ook een beetje goed uit gaat pakken :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:33

Ik heb besloten de beide katten elk apart op een vel te zetten. Ik vond de compositie steeds niet mooi, en het wou maar niet.
Nu zijn ze ieder appart, ik denk dat het nu wel mooier gaat worden.