[FOTO] Tijger

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marit

[FOTO] Tijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 19:38

Geschoten met de Sony Alpha 200 :)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Zwart-wit gemaakt vanwege het enorme overbelicht stuk links boven. Het zag er echt niet uit in kleur, ik heb erg hard mijn best gedaan het met bewerking bij te schaven, maar dit was het enige wat hielp. Al met al alsnog een fijn resultaat, vind ik zelf :)
Afbeelding

Brand los :D

Marit

Re: [FOTO] Tijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 19:53

Niemand? :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:56

Vind de foto's ok, maar stoor me aan het feit dat je de ogen bijna niet ziet. Terwijl een tijger juist ontzettend mooie sprekende bijna betoverende ogen heeft. Benadruk die juist!

Wat ik ook een minpuntje vind is het feit dat je direct in 1 oogopslag kunt zien dat het hier om een dierentuin tijger gaat.

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 16:58

Nu je het zegt, dat van zijn ogen is inderdaad jammer.
Hoe kun jij trouwens zo snel zien dat het een dierentuin tijger is?

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:59

Nr 1: tijger staat in de schaduw en springt er helemaal niet uit.
Nr 2: doet me het meest van deze drie plaatjes, ik had hem meer uigesneden zodat hij denk ik iets spannender had geworden.
Nr 3: donker, schaduw en zwart wit, sorry heb er niets mee.

I know i'm gonna die so my revenge is living well.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:33

Anoli schreef:
Vind de foto's ok, maar stoor me aan het feit dat je de ogen bijna niet ziet. Terwijl een tijger juist ontzettend mooie sprekende bijna betoverende ogen heeft. Benadruk die juist!

Wat ik ook een minpuntje vind is het feit dat je direct in 1 oogopslag kunt zien dat het hier om een dierentuin tijger gaat.

wat bedoel je idd met dierentuin tijger? ik kan dat niet van de foto af zien..
het is het idee dat je van tevoren weet dat je anders nooit zo dicht bij een tijger in de buurt kan zijn ;)

ik vind het hele mooie foto's waarop je de aard van de tijger benadrukt.. sluipend naar zijn prooi.. vanuit de schaduwrijke bosjes...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:10

Marit schreef:
Nu je het zegt, dat van zijn ogen is inderdaad jammer.
Hoe kun jij trouwens zo snel zien dat het een dierentuin tijger is?

Ik kom in veel dierentuinen en als het goed is dit de tijger uit blijdorp... maar 100% zeker weet ik het niet...
Voor de rest zie ik het gewoon aan de manier waarop de tijger zn houding heeft hoe hij niet reageerd op zn omgeving (misschien kom ik wel te veel in dierentuinen :') ) en de omgeving... "te gemaakt" voor mijn gevoel.
Zit met regelmaat 2,5 uur de tijgers in burgers te bestuderen, dan merk je echt dat ze al die mensen zo normaal vinden en een soort van tam zijn geworden... dit gevoel krijg ik ook bij dezae foto's dus ja het is een gevoel van mij, maar dat zeg ik komt misschien ook wel omdat ik zoveel in dierentuinen zit

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 18:42

Jep dit is Blijdorp :)
Het verblijf was in tweeën verdeeld met een gangpad ertussen, de wanden van glas. Aan de ene kant zat het vrouwtje met de pasgeboren tijgertjes, aan de andere kant zat het mannetje, deze dus gefotografeerd. Hij probeerde tussen de mensen door de andere leeuw te bekijken en liep dus constant heen en weer. Zo heb ik dit plaatje genomen :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:24

Haha ik wist het, tja ik vind het tijger verblijf daar niet zo mooi als in burgers maar het is dan ook een stadsdierentuin.

Blijf wel vooral oefenen, en neem een niet de hele tijger op de foto maar alleen een deel ervan (denk aan ogen, poot, patroon vacht) soms krijg je dan een stuk spannender foto's dan wanneer je deze "standaard" plaatjes schiet.
Zelf vind ik foto 2 het mooiste gelukt alleen blijf ik erbij dat ik die prachtige ogen mis.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:03

Kayila schreef:
Nr 3: donker, schaduw en zwart wit, sorry heb er niets mee.

:D die vind ik juist het mooiste, gelukkig ieder zn eigen smaak ;)
Alleen zou ik hem iets vierkanter uitsnijden, wat zit er rechts onderin, weerspiegeling van het glas? Dat grijzige vlekje daar, zou ik weghalen, dat stoort wel...
Verder een mooie foto, maja, ik ben nou eenmaal zwart-wit-fan :') En ik kom te weinig in dierentuinen

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 18:14

Met die uitsnijding heb ik ook gespeeld, dat vlekje stoorde mij ook. Toch was ik er niet helemaal tevreden mee en heb ik hem maar zo gelaten :)

@Anoli, ik snap wat je bedoelt. Het was echter zó moeilijk die rondrennende tijger mooi op beeld te krijgen, dat ik al helemaal blij was met deze foto's :D Maar inderdaad, ik snap wat je bedoelt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:19

Klopt is het ook, daarom ben ik ook zo vaak in de dierentuin te vinden... :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie