[FOTO]Ben er helemaal blij mee!

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vonnie

[FOTO]Ben er helemaal blij mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 09:57

Eindelijk na lang zoeken op internet, rondvragen en na afgelopen week me goed te hebben laten voorlichten in diverse fotozaken heb ik eindelijk een fijne camera.
Ben een leek met foto's maken maar vind dat de eerste plaatjes toch wel mooi zijn geworden.
Wilde graag een camera waar ik mooie scherpe foto's mee kan maken.
Veraf en dichtbij mochten geen probleem zijn.
bewegende beelden wilde ik ook vast kunnen leggen zowel buiten als binnen in een hal.
Ben nog aan het proberen, er kan een losse flits op de camera worden geplaatst voor als ik bijv. in een hal van wat verder weg foto's wil maken.
Deze flits heb ik nog niet want ik vond hem al duur zat :+ .

Hierbij wat plaatjes:

Dit is de enigste bewegingsfoto tot nu toe
Afbeelding

De kat
Afbeelding

ingezoomd boven in kerktoren
Afbeelding

Bij nacht weerkaatsing in water
Afbeelding

Bij nacht weet nog steeds niet hoe ik dit heb gedaan
Afbeelding

Tjal ingezoomd van een foto met het fototoestel
Afbeelding

en dan deze nog
Afbeelding

Achtergrond is hier een raam met de weerkaatsing v.e. boom
Afbeelding

Hoop dat jullie wat tips hebben, hoe kan ik de kleuren scherper en feller krijgen?

???

Marit

Re: [FOTO]Ben er helemaal blij mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:02

Als ik heel eerlijk ben spreekt eigenlijk alleen de laatste foto mij aan. Deze is wat origineler, en je hebt gebruik gemaakt van scherpte diepte.
De rest van de foto's zijn gewoon.. kiekjes. Fotografie, daar behoort alleen de laatste foto bij naar mijn mening.

Natuurlijk kun je nog hardstikke veel oefenen. Probeer die scherpte-diepte die je in de laatste foto hebt vaker toe te passen. Dan worden je foto's al stukken mooier. Verder kun je natuurlijk spelen met de instellingen van je fototoestel. Ik weet niet welk toestel je hebt en welke opties daarop zitten, maar dat is een kwestie van uitproberen.

Trouwens, nooit meer uploaden met mijnalbum! Dat vreet kwaliteit, en is heel zonde van je foto's!

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 19:12

Dank je wel voor de tips, wat moet ik dan gebruiken om foto's te uploaden?
De camera die ik heb gekocht is geen spiegelreflex maar een canon powershot SX 20 IS.
Ik weet dat voor de kenner de foto's frut zijn maar het is beter dan met de vorige camera.
Probeer me er nog verder in te verdiepen om ze beter te krijgen.
Heb alleen erge moeite met binnenshuis te fotograferen (rode ogen, wazig, niet scherp)
Iemand die ervaring heeft met deze of soortgelijke camera alle tips zijn welkom :D

???

Marit

Re: [FOTO]Ben er helemaal blij mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:46

Okee, handig is om volgende keer de soort camera erbij te zetten :)
Uploaden kan beter via www.tinypic.com

Je kunt sowieso oefenen met composities. Probeer iets interessanter te laten lijken dan het in het echt is. Zoom in op een bepaald deel van je onderwerp, laat sommige delen weg of werk met lichtinval. Zoals die scherpte diepte en compositie bij je laatste foto! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie