Mijn lief en ik zijn begin aug dit jaar naar Frankrijk afgereisd om deel te nemen aan een basiscursus digitale fotografie. Veel geleerd en beetje verslaafd geraakt aan fotograveren (als ik dat al niet was). De cursus leider heeft een comunity op internet gestart (via Flickr) waar je lid van kan worden als je bij hem cursus gevolgd hebt. Hier geeft hij op alle foto's die je instuurd advies/kommentaar en of ideeen.
Zo geeft hij ook om de 4 a 5 weken een thema of opdracht op.
Hier mag je dan dus foto's op maken en insturen en hij kiest dan op het einde een persoonlijke top 5.
Erg leuk zo'n wedstrijd het geeft je ideeen oor onderwerpen en houd je dus lekker verslaafd

Mijn eerste maand was dus thema licht en schaduw.
De basis voor elke foto, een foto is mooi met mooi licht, of mooie schaduwen.
Nu hebben wij alleen de basis gehad dus met of daglicht, gloeilamp licht oid moesten we werken. Geen geflits of ander gedoe.
Helaas viel ik buiten de top 5 (maar er waren ZULKE mooie inzendingen!) maar kreeg wel goede kritieken op de volgende foto's en ik ben er dan toch ook wel beetje trots op....
Komen ze:
Spelen met kaarslicht en erg blij zijnde met het verduisterende gordijn voor het effect!

Dan een zaklamp, verduisterend gordijn en een gecracleerde kerstbal.
ik vond hem scherp maar ga twijvelen....Instructeur vroeg het zich ook af

en mijn eigen favoriet:
zaklamp, dreamcatcher en zwart wit gemaakt:

nog een tegenlichtje door de bomen....

dat waren ze.
heb veel meer ge-oefent maar dit vond ik persoonlijk wel de leukste om mee te expirimenteren.
Ben onwijs benieuwd naar opdracht 2...