[FOTO]: oefen thema: Licht en schaduw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

[FOTO]: oefen thema: Licht en schaduw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 21:24

Dat was het thema van de maand augustus....

Mijn lief en ik zijn begin aug dit jaar naar Frankrijk afgereisd om deel te nemen aan een basiscursus digitale fotografie. Veel geleerd en beetje verslaafd geraakt aan fotograveren (als ik dat al niet was). De cursus leider heeft een comunity op internet gestart (via Flickr) waar je lid van kan worden als je bij hem cursus gevolgd hebt. Hier geeft hij op alle foto's die je instuurd advies/kommentaar en of ideeen.

Zo geeft hij ook om de 4 a 5 weken een thema of opdracht op.
Hier mag je dan dus foto's op maken en insturen en hij kiest dan op het einde een persoonlijke top 5.
Erg leuk zo'n wedstrijd het geeft je ideeen oor onderwerpen en houd je dus lekker verslaafd ;) .

Mijn eerste maand was dus thema licht en schaduw.
De basis voor elke foto, een foto is mooi met mooi licht, of mooie schaduwen.
Nu hebben wij alleen de basis gehad dus met of daglicht, gloeilamp licht oid moesten we werken. Geen geflits of ander gedoe.

Helaas viel ik buiten de top 5 (maar er waren ZULKE mooie inzendingen!) maar kreeg wel goede kritieken op de volgende foto's en ik ben er dan toch ook wel beetje trots op....

Komen ze:

Spelen met kaarslicht en erg blij zijnde met het verduisterende gordijn voor het effect!
Afbeelding

Afbeelding

Dan een zaklamp, verduisterend gordijn en een gecracleerde kerstbal.
ik vond hem scherp maar ga twijvelen....Instructeur vroeg het zich ook af
Afbeelding

Afbeelding

en mijn eigen favoriet:
zaklamp, dreamcatcher en zwart wit gemaakt:
Afbeelding

nog een tegenlichtje door de bomen....
Afbeelding

dat waren ze.
heb veel meer ge-oefent maar dit vond ik persoonlijk wel de leukste om mee te expirimenteren.
Ben onwijs benieuwd naar opdracht 2...

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:45

Bijzonder mooi Kayila!!!
Die met gevangen licht heeft iets heel poëtisch.
En de Dream with me is ook klasse!

De laatste vind ik minder als onderwerp.

Voor wat het waard is wat ik ervan vind natuurlijk, tenslotte heb ik nulkommanul verstand van foto's maken (maar kijken doe ik graag) ;)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:53

Mooi Kayila, die dreamcather vind ik erg mooi!!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 21:55

Ben zelf ook weg van de dream catcher, ga er een serie omheen maken denk ik.

Maar de allerliefste BZ vroeg me iets over deze foto....en nu kan ik dit niet uit mijn hoofd zetten (en bedankt BZ :D ) dus hij gaat nog een keertje over... :o .

Dana01

Re: [FOTO]: oefen thema: Licht en schaduw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:37

prachtig Kayila :j

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:04

Heel gaaf Kayila! :j

Nou trots mag je zeker zijn hoor! Dit gaat wel ergens over 8-)

Ik heb ze ff goed bekeken voor je en schrijf maar op wat er in me op komt, ik hoop dat je dat oke vind :o Vooral geen waarde aan hechten maar puur ff voor mijn beleving dus als ik ze bekijk, vind ik wel leuk...

Als ik naar je thema licht en schaduw kijk vind ik de laatste heel goed maar ik hou persoonlijk dan ook erg van mooie lichte groene bladerbomen waar de zon zo mooi doorheen kan komen, prachtig! Ik waan me gelijk in een prachtig bos bij die foto! *D

De dreamcatcher is ook mooi vooral met die tekst erbij geeft het iets aparts maar ik vind hem wel wat triest, wellicht omdat ie ligt? Geen idee maar er bekruipt me een gevoel van iets wat stuk is gegaan bij die foto..kan ook mooi zijn natuurlijk!

Gevangen licht ook leuk maar bij mij meer door de tekst erbij geloof ik dan de foto zelf, vind hem wel kerstkaartwaardig maar ik zou deze naar mensen sturen die ik nog vergeten was zeg maar :=

Gebroken licht imo idd niet scherp maar vind de onderkant van de bal, ik neem aan de schittering op de ondergrond wel erg apart :j

Reflectieloos doet mij niks :D

Lampje leuk effect idd maar verder ook gewoon een lampje :+ edit: Het is het vlammetje wat ik mis volgens mij bij deze! :))

Nou wil ik natuurlijk wél weten wat BZ vroeg hé!! :))
Laatst bijgewerkt door MissPK op 03-09-10 23:26, in het totaal 2 keer bewerkt

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:21

Mijn top 3:

Nr 3: Spelen met licht. Geen idee of dit qua belichting helemaal geweldig is of niet, maar wordt er erg vrolijk van.
Zo'n gevoel van: hondjes mee en heerlijk het bos in...
Nr 2: Lampje :)* ...... Heerlijk knus plaatje, en dat zachte kaarslicht in de donker... ik houd ervan!!
Nr 1: Dreamcatcher. Kan zo niet zeggen waarom... Spreekt me erg aan, beetje duister maar erg mooi!

Vind je het niet zonde dat dat ene veertje wazig voor de dreamcatcher staat? :o
Sorry, zal me bij je volgende ronde foto's behouden van dit soort vragen... _O-

Ben benieuwd wat de volgende opdracht is. Dan gaan we voor een top 5 vermelding he? *-:)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:29

Wauw! Wat een ontzettend mooie foto's Kayila :wow: !!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:29

Ah dát was het dus BZ! :D Ben benieuwd naar de make-over 8-)

woldhoeve

Re: [FOTO]: oefen thema: Licht en schaduw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:50

Ik vind de dreamcatcher heel gaaf. Zou hem zo in het groot aan de wand willen hebben.
Verder geen verkeerde foto's.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:51

Prachtige foto's thea! Crea bea hoor! Ik vind die foto, ook al is het 'maar' van een lampje, wel heeeul artistiek hoor!

Ja, ik heb besloten dat ik het mooie foto's vind :Y)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 09:39

Dank jullie wel!

MissPK bedankt voor je uitgebreide analyse en weet je het is precies dat gevoel dat voor mij de Dreamcatcher nr 1 maakt! Vind het echt gaaf dat het gevoel overgebracht word door mijn paatje YEAH.
Oh en jou lijstje is ook precies hoe ze geschoten zijn (Minst aansprekende was foto die het eerst gemaakt is etc...)

BZ haha geeft niets zo ga ik ook weer beter kijken hoor! Vind je mening echt wel belangrijk!!

Jottum die gevangen licht vond ik zelf ook errug gaaf gelukt (je moest eens weten hoe lang ik gedaan heb over die foto :D en dat maakt hem voor mij wel bijzonder).

WH daarom ga ik er ook een serie van maken, ik zou heel graag een dreamcatcher foto ding in deze sfeer voor de slaapkamer op canvas willen maar dus niet meer deze :o

Xono thnx voor je besluit!!
Smax, Dana, WD bedankt!