[FOTO] Contact

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

[FOTO] Contact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:09

2 foto's gemaakt als sfeerfoto's/invulling van een website, op de pagina 'contact'.
Er wordt door de vormgever een vierkante uitsnede van gemaakt, daarom heb ik ze verder niet bijgesneden.

Nikon D50
50 mm objectief
F 1.8 bij 1/125

Afbeelding Afbeelding

Quir

Re: [FOTO] Contact

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:14

Ik vind vooral de telefoon erg aansprekend. :j
Ook heel duidelijk het onderwerp in terug te vinden, in beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:31

De telefoon vind ik ook erg geslaagd, maar met een vierkante uitsnede moet je wel al in je fotografie rekening houden. De linker krijg je echt niet vierkant uitgesneden zonder dat dat afbreuk doet aan de foto...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:36

Nouks schreef:
De telefoon vind ik ook erg geslaagd, maar met een vierkante uitsnede moet je wel al in je fotografie rekening houden. De linker krijg je echt niet vierkant uitgesneden zonder dat dat afbreuk doet aan de foto...

Daar ben ik het wel mee eens. Het onderwerp is te verticaal opgesteld om er een mooie vierkante uitsnede van te maken. Het mooie aan deze foto is juist dat de telefoon er redelijk in zijn geheel op staat met de flinke extremen in scherpte. Als je een vierkante uitsnede maakt zul je dat verliezen.

Heb je wel enige andere nabewerking gedaan? Ik vind ze qua kleur en tint een beetje flauwtjes over komen. Liever had ik wat meer contrast gezien.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:57

Nouks en Mirielle jullie hebgen gelijk over de uitsnede. Ik heb ook een andere opname gemaakt die ook goed in vierkant formaat uitkomt. Deze hierboven vond ik alleen mooier als foto ansich en dus om hier te laten zien.

Over de kleuren, ik vind ze ook wat flets/grauw. De eerste krijg ik niet lichter omdat ik dan teveel overbelichting krijg en de kleuren lijken in photoshop prima, maar eenmaal uit photoshop zijn ze flets... heb nog niet gevonden waar dat door komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:10

Heb even voor je gekeken welk kleurprofiel er aan je foto's hangt. Dit is Adobe RGB. Adobe RGB heeft de nare eigenschap dat 't in verreweg de meeste browsers niet juist weergeven wordt. Gebruik voor web altijd sRGB.

Zet de foto in Photoshop om naar sRGB (niet profiel toewijzen, maar omzetten naar profiel (of Engelstalige equivalenten)!), dan ziet je foto er als het goed is in Photoshop en op het web hetzelfde uit.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:22

Bij mij laadt alleen de foto van de envelop. Het is in principe een mooie foto,
maar omdat alleen het uiterste hoekje scherp is, ga ik die bijna ook onscherp zien.
Ik had het dus mooier gevonden als je ieeets meer van het hoekje zou hebben scherp gesteld. :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:26

Nouks schreef:
Heb even voor je gekeken welk kleurprofiel er aan je foto's hangt. Dit is Adobe RGB. Adobe RGB heeft de nare eigenschap dat 't in verreweg de meeste browsers niet juist weergeven wordt. Gebruik voor web altijd sRGB.

Zet de foto in Photoshop om naar sRGB (niet profiel toewijzen, maar omzetten naar profiel (of Engelstalige equivalenten)!), dan ziet je foto er als het goed is in Photoshop en op het web hetzelfde uit.

Mmmm..dat zeiden ze er op de FVS niet bij, pipo's daar :Y) Adobe RGB schijnt wel goed te zijn voor afdrukken, of is dat ook niet waar?

Ik ga het meteen even proberen, dank je!