[FOTO] Ilse DeLange

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

[FOTO] Ilse DeLange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:27

Ik heb gisteravond voor het eerst gefotografeerd op een concert, dit keer van Ilse DeLange.
Was erg lastig af en toe qua licht, maar het volgende is eruit gekomen, en ik ben benieuwd naar opbouwend commentaar! :)

(Sorry voor de grote copyright-tekst, maar helaas kunnen mensen zich niet weerhouden van kopiëren..)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Lipydo

Re: [FOTO] Ilse DeLange

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:28

Het is eigenlijk heel moeilijk beoordelen zo. De foto's zijn of heel erg slecht van kwaliteit of je hebt ze verkeerd geupload. Ook je copyright staat erg vervelend en kun je moeilijk doorheen kijken. Het is jammer dat mensen foto's kopieren, maar als je ze wil laten zien op een forum waar je comentaar wil krijgen zal ik ze toch weg laten.

Anyway :D
Foto 1: Heel erg onscherp en te krap gekaderd. Neem wat meer ruimte om de mensen heen en vul wat meer de bovenkant (de ruimte boven hun hoofden) of neem juist alleen de torso's en probeer zo de foto te maken zodat de gitaar en ilse er helemaal opstaan. Zo kan je ook proberen om je camera schuiner te houden om deze compositie te halen.
Foto 2: Mja, er donker en niet spannend. Een beetje flits had niet overbodig geweest of een langere sluitertijd, aangezien er op dat moment geen lichten op hun schenen. Of je moet daarop wachten. In ieder geval vallen de personen nu helemaal weg.
Foto 3: Hier ook te veel ruimte boven het hoofd. Bij gitaren probeer ik alle mogelijke hoeken met het schuin houden van je camera, om zo je pakkende en spannende compositie te krijgen. Hij is ook hier te donker.
Foto 4: Mooie kleuren en mooie ondergrond. Daar had ik persoonlijk meer mee gedaan ipv de lampen die je nu zie hangen. Ook nu is het gewoon een leuke overzichtsfoto, maar heeft het net niet.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 20:24

Ze zijn misschien idd verkeerd geupload, maar wil het niet gelijk daar aan wijten.
Ik ga het even proberen bij een andere uploadsite met aangepast copyright-teken.

Bedankt verder voor je tips, daar kan ik altijd wat mee. :)

Ander copyright en andere uploadsite:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:40

Volgens mij zijn ze niet helemaal scherp!
Verder zou je misschien foto 1 groter hebben kunnen nemen.
De rest vind ik kwa compositie wel leuk! De laatste wat minder!
Jammer dat ze niet zo scherp zijn!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:56

He Marleen, wat leuk dat je ook op het concert wat foto's hebt geschoten, Ilse is dan ook wel über stoer! Ben vorig jaar naar een concert van der geweest en vond het helemaal geweldig.

Wat betreft je foto's heb ik het idee dat ze niet 100% scherp zijn, jammer. Ik vind foto 2 en 4 wel iets stoers hebben!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:35

Tja leuk, maar niet voor FK! ze zijn niet mooi genomen niet scherp... moet ik doorgaan?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:41

Graag of niet hoor RL. ;)

Steph en FR, thanks! :)

Ze zijn idd niet helemaal scherp, maar moeten ze altijd scherp zijn om een goede foto te zijn? Ik vind van niet.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:23

RhealLover schreef:
Tja leuk, maar niet voor FK! ze zijn niet mooi genomen niet scherp... moet ik doorgaan?

Tsja, dit is ook een 'leuke' post, maar niet voor FK. ;)
Volgens mij is het de bedoeling dat je hier opbouwend commentaar geeft.

Foto 1:
Niet helemaal scherp, maar wel fijn moment en ik vind 'm lekker gecropt!

Foto 2:
Het donkere van het podium past bij de sfeer, het is jammer dat zowel Ilse als de gitaristen niet belicht worden, dat had de foto een stuk beter gemaakt. Volgende keer het moment dus iets beter afwachten.

Foto 3:
Mooi moment, jammer van Ilse (?) daarachter, trekt nogal de aandacht.
En deze foto had ik graag wat lichter gezien, dus al wat lichter ingesteld op je camera.
Ietwat onscherp.

Foto 4:
Gave sfeer zo, ik vind het wel wat hebben dat je de lampen kunt zien.
Ilse is helaas iets overbelicht en de onderkant zou iets krapper gecropt kunnen worden (veel ruimte waar eigenlijk 'niks' opstaat), maar ik vind het een leuk idee zo!

Hoop dat je er wat mee kan. :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 20:44

Thanks, daar kan ik wat mee! :)