Ik fotografeer met de Canon 300D digital met een standaart 18-55mm lens en eigenlijk snap ik nog niet heel veel van alle instellingen
(behalve contrast / scherpte en witbalans) Bewerken doe ik met het gratis programma GIMP, daar snap ik al redelijk veel van maar wat ik wil met deze foto's lukt me toch niet helemaal, vandaar dat ik ze onbewerkt plaats.
Izzy blue merrle Bordercollie 8 maanden in het water

wat ik zelf goed vind aan de foto:
de focus en eye wat de hond laat zien en het "uiterlijk" van het water met de mini golfjes.
wat ik minder vind aan de foto
hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik lijk te denken dat de hond toch niet helemaal scherp er op staat (of ligt dit nu aan mij??)
wat ik wilde bewerken maar wat niet lukt:
de foto is redelijk donker, ik wilde de witbalans iets aanpassen maar dan pakt hij heel de foto en lijkt het water net een spiegel en dat wil ik dus niet, Ik wil dus eigenlijk alleen de hond net iets feller uit de foto laten springen, nu nog even uitvogelen hoe dat moet.

wat ik goed vind aan de foto:
de compositie met de voorste hond die naar de achterste hond toe loopt, waarbij je een mooi silhouet van de achterste hond hebt maar dat hij niet scherp is (dit was dus de bedoeling)
wat ik minder vind:
wederom mijn onderwerp niet scherp ipv de hond is het water scherp. Dit lijk ik redelijk vaak te hebben en weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit kan verbeteren (iemand tip??)