[FOTO] Sneaky pictures...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

[FOTO] Sneaky pictures...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 16:53

Tijdens mijn vakantie ben ik met de boot van Denenmarken naar Oslo gevaren.
Dit is een reis van 8,5 uur en dan kan je je misschien wel voorstellen dat je je wat gaat vervelen.
Gelukkig had ik mijn camera bij de hand en waren er een hoop 'onschuldige slachtoffers' aanwezig die lekker hun gang gingen, zonder
dat ze het door hadden dat ze op de foto gezet werder. Zo vind ik mensen het mooist.
Sommige foto's zijn misschien technisch niet helemaal in orde, maar heb ik erbij gezet omdat ze mij een gevoel geven.

Graag opbouwende kritiek, zodat ik hiermee weer verder kan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

upendo

Re: [FOTO] Sneaky pictures...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:55

Stuk voor stuk prachtige platen. :)

Technisch mankeren er soms nog wat kleine dingen, maar de sfeer zit er heel mooi in!

Echt super!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:58

Prachtige platen met een mooie sfeer. ZW vind ik ook erg mooi.

Wat ik me wel afvraag, is of je wel toestemming hebt van de mensen die je gefotografeerd hebt om de foto's te plaatsen..

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:01

Ik heb de bewuste personen (of ouders) de foto's wel laten zien en ze reageerde allemaal positief.
Helaas word toestemming vragen ietwat lastig, aangezien het gros uit Noorwegen/Denemarken kwam, anders had ik het uiteraard gedaan :) .

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:03

Ik vind het geen sterke platen door technische dingentjes, maar gewoon door de sfeer worden ze erg goed. Ze maken indruk op je.
Vooral die laatste spreekt mij aan! +:)+

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:07

Zou je me ook technische verbeterpuntjes kunnen geven? Ik zie ze zelf ook, maar ben benieuwd welke andere zien.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:15

Ja natuurlijk!

Foto 1, ik had liever iets meer ruimte van boven gehad, eventueel een hele andere compositie. Vooral omdat het van die "ik-had-het-niet-door-foto's" zijn zou ik vooral spelen met de composities, bijvoorbeeld tussen de palen van het schip door etc. Spelen met je omgeving kan je plaat nog beter maken.

Foto 2, het jongentje valt bijna weg in de achtergrond maar verder heb ik er niet zo heel veel op aan te merken.

Foto 3, hij is hier scherp op het shirt ipv op het gezicht.

Foto 4, opzicht niks mis mee, hij heeft het gevoel, maar als je langer kijkt mist hij de spanning. Ik had hier met veel speelse composities gespeeld zodat je foto spannender word.

Foto 5, niks mis mee vind ik eigenlijk. De schaduwen zijn goed en voor de rest is het een nette plaat.

Foto 6, vind ik eigenlijk iets te donker en ik had liever het lichaam van de vrouw er helemaal bij opgezien. Ook had ik geprobeerd om de hoofden van het kind en de man er iets anders op te krijgen, het beeld kan nu een beetje apart overkomen.

Kortom: Platen met een gevoel, maar missen wanneer je er langer naar kijkt en beter naar kijkt imo wel een beetje de spanning. :)