[FOTO] Zwarte kater

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dianta

[FOTO] Zwarte kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:30

Hoi bokkers,

ik heb een week geleden een sigma 70-200mm f2.8 gekocht. Enkele dagen geleden was het erg zonnig en vooral warm weer. De kater van mijn zus lag in het zonnetje te genieten terwijl ik mijn nieuwe lens uittestte. En dit is het resultaat:

Afbeelding

110mm - ISO 100 - f/3.2 - 1/400 sec

Quir

Re: [FOTO] Zwarte kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:57

Ik vind het een hele hele gave foto zeg! Die ogen net zo groen als dat het gras is. Alleen stoor ik me (helaas) wel aan zijn tong.

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:00

WOW moooi zeg! ik ben een echte kluns met het fototoestel dus stiekum jaloers :D

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 13:20

Quir, waw bedankt! :D ik wist zelf nog niet goed of ik de tong een storend element vond. Sommigen vinden het een leuke momentopname, anderen vinden het inderdaad storend.

Vannah, bedankt zeg! :D Je moet vooral veel oefenen, dan kom je er wel!

Nog reacties? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:44

Echt een prachtige foto! Ik vraag me af of die ogen bewerkt zijn..? Als dat niet zo is, vind ik het erg mooi gefocust op de ogen. Er goed hoe het groen eruit spat, maar het zwart niet gitzwart wordt. Erg mooi gedaan.

Wat ik van het tongetje vind weet ik niet. Ik vind het wel grappig eigenlijk, al denk ik wel dat het zonder tongetje beter had geweest.

Edit: ik zie nu trouwens pas de zwarte waas langs de kant. Mooi toegepast vind ik. Er zijn weinig foto's bij wie dat wat toevoegd maar deze wel.
Heb je hem ook nog helemaal onbewerkt?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 20:58

Dankje Marit! :)

Dit is de foto voordat hij bewerkt werd in lightroom :)
Ik heb de foto in het geheel verscherpt, contrast verhoogd, een beetje gespeeld met de groene tinten omdat het gras en de ogen een fletse kleur hadden. Daarna met de bruin/zwarte tinten zodat de kat terug zwart zag in plaats van bruin. En tot slot de 'zwarte waas' toegevoegd. Ik ben trouwens enorme fan van vignettering :D

Marit

Re: [FOTO] Zwarte kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:15

Ik vind dat je de foto echt prachtig heb bewerkt! Af en toe vraag me wel eens af waarom mensen de foto zo graag willen bewerken omdat het er soms niet eens op verbeterd. Maar bij deze foto vind ik het erg knap wat je ervan gemaakt hebt! Erg mooi! :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:10

Mooie nabewerking! Hij knalt echt nu, de vignettering is mooi en het tongetje maakt het imo lekker speels. Vind de vignettering alleen in de onderste hoekjes wat te, daar is het zo extreem duidelijk nabewerkt.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 10:49

Hehe thanks Marit. Normaal bewerk ik mijn foto's niet zo hard. Maar toen ik mijn foto bekeek op mijn camera zelf waren de kleuren ook veel "zachter", op mijn laptop hebben ze allemaal een grauwe kleur. Ligt het nu aan mijn camera, mezelf of de lens? :D Geen idee maar het is natuurlijk wel een goede oefening voor lightroom.

Killyenn, bedankt! :) Ik zal de vignettering in de toekomst subtieler proberen toe te passen!