[FOTO] Shotje paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Shotje paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:07

Weer een tijdje terug dat ik hier wat gepost heb, ben wel zeer tevreden over een fotoshoot van vandaag.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

Wil nog de hekken weg werken, maar daar moet ik nog eens goed voor zitten.

boooo

Re: [FOTO] Shotje paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:08

1. Lijkt niet helemaal scherp, vooral niet bij de neus, voor de rest een leuke foto.
2. Lijkt erg verscherpt, voor de rest ook leuk, leuk moment.
3. Lijkt niet scherp, vooral bij hoofd en benen, verder staat de staart er niet helemaal op wat erg jammer is.
4. Erg leuk, had liever iets meer ruimte rechts gezien maar dat is persoonlijk, ik zie alleen nog een lichte streep ter hoogte van de neus.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:11

Ik vind de 4e juist niet zo leuk. Paard heeft geen fijne uitstraling en ik vind het dier zelf ook overbelicht.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 08:15

Kan je uitleggen wat er overbelicht is aan deze foto Goof?

Oh en booo, nu zie ik het ook :) de streep

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:24

Mooie paarden heb je op de foto gezet, leuke kleurtjes. :)

Ik ben niet zo weg van de foto's, ze hebben voor mij niks speciaals, ik mis "het" een beetje. Daarbij zijn ze technisch ook niet helemaal kloppend.

1. Onscherpte op de neus, maar voor mij de beste foto uit deze serie. Mooi moment qua actie/orenspel en een mooie uitstraling. Jammer van de onscherpte.
2. De lelijke hekken op de achtergrond kun jij weinig aan doen dus daar zal ik het niet over hebben. De foto lijkt ontzettend verscherpt. Het paard heeft lelijke korrelige randen en de achtergrond lijkt wat bewogen (kan ook door de verscherping komen), iig kijkt het niet fijn. Verder zit het paard in een mooi moment, maar de foto laat dit niet zo goed uitkomen. Dit komt ook deels door de nabewerking, ik zou niet meer zo verscherpen (en onscherpe foto's gewoon weggooien in het vervolg).
3. Hetzelfde verhaal als foto 2 eigenlijk. Ik had ook liever wat meer van de (achter)benen gezien.
4. Doet het voor mij ook niet. Ik zie nog hekken (die zou ik eerst wegwerken voor je de foto plaatst), ik mis contrast, de neus is onscherp en het paard staat er niet leuk op (beetje dichtgeknepen oog, hangende oortjes). Met wat meer contrast zou hij qua kleur wel een nette blackfoto kunnen zijn. :)

Ik blijf erbij dat ik nummer 1 het beste vind uit deze serie, er kan nog een hoop verbeterd worden. Ik heb betere foto's van je gezien.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. ;)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 08:58

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:05

De blackfoto komt zo al een stuk beter uit, maar het paard staat er gewoon niet mooi op - en dat kan je helaas niet meer veranderen.
Over dat verscherpen: gewoon zo min mogelijk doen. Ik verscherp nooit; onscherpe foto's krijgen wat mij betreft gewoon een enkeltje prullenbak. Verscherpen vind ik ontzettend lelijk, je ziet het toch (ligt er ook aan op welke manier je verscherpt - hoe verscherp jij?) en het maakt je foto er echt niet mooier op. Scherpe foto's maken doe je met je camera, niet met Photoshop. Ik vind de onbewerkte versie dan ook veel beter dan de bewerkte versie, veel minder pixelig. Ik zou voorzichtig zijn met verscherpen, want je foto's worden er niet mooier of beter van.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:38

Nee klopt fiffil dat ben ik met je eens, maar deze foto was niet onscherp alleen wil ik het wel het tikkeltje extra geven. Ik verscherp overigens met smart sharpen en dan vaak 1 px, hij stond nu op 2 px en dacht dat het ook nog wel kon. Ik verscherp eigelijk al mijn foto's met 1 px omdat je camera een bewegend onderwerp nooit helemaal superscherp krijgt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:53

Dat laatste wat je zegt is niet waar, als het goed is dan hoef je niet te verscherpen (foto's hoeven namelijk helemaal niet overscherp te zijn). Contrast ed. kan ook al een heel verschil geven. Ik verscherp ook niet en toch heb ik ook scherpe foto's ;) verscherpen is al snel teveel. Misschien kun je beter unsharp mask gebruiken als je toch wilt verscherpen, dat is vaak wat minder pixelig.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:53

Oke bedankt voor de tip :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:56

Bij de laatste foto zie ik meerdere strepen

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:19

3. Aan de linkerkant is er een heel stuk open en aan de rechterkant iets van de staart af, ik had zelf denk ik een beetje bijgesneden aan de linkerkant dan staat het paard zeg maar wat meer in het midden