Hier hebben we de ontzettend leuke en informatieve fotografie cursus gevolgd van Patrick Mollema
Deze cursus en dan de basis variant
Ik kan het niet laten wat resultaten hier te plaatsen:
Les kijk eens echt naar je auto (nog verder geen theorie gehad)

en daarna leren we belichtingstrapjes te maken en komen we erachter dat een foto bijna altijd redelijk licht is, we komen bijna 90% te licht uit en moeten met het trapje dus donkerder afstellen, zo worden de foto's al een stuk sfeervoller

We gaan naar een dorpje om nog meer trapjes ed te schieten met al weer meer theoretische achtergrond

Weer een les, licht, diafragma en sluitertijd verder gaan we naar een beekje:

Nog een dag portretten schieten van elkaar:
Mijn lief door mij:

Ik door mijn lief:
http://i266.photobucket.com/albums/ii252/kayila/ik.jpg
Dan nog avond fotografie (helaas geen wolken voor het leuke dramatische effect bij langere sluitertijd)
goede oefening voor de witbalansen en het schieten op gevoel en sfeer.

En de laatste dag hebben we nog speende kinderen gedaan die van licht naar schaduw aan het rennen en spelen waren. Zo konden we oefenen op lichttrappen maken en onthouden hoeveel stops donkerder/lichter je steeds moest als ze weer heen en weer gingen.
Al met al een super vakantie gehad, veel opgestoken en nu is het oefenen!
. Ik vind vooral de deur echt geweldig, zulke foto's maak ik ook vaak, dat zijn echt geweldige sfeerimpressies 
Wat gaaf dat jullie dat gedaan hebben zeg! En helemaal dat jullie het samen hebben kunnen doen! Is hij nu net zo enthousiast als jij?
ben sinds ik thuis ben nog niet een avond niet wezen schieten in en om het huis! Te leuk!! Grappig feitje: Mijn baas heeft de cursus vorig jaar gedaan en dit jaar de gevorderde cursus. Hij gaat volgend jaar voor de 'meester'class (woordspelletje want Patrick (de leraar) wil het geen master class noemen dus hebben wij deze naam bedacht).
statief nodig
) en die van het beekje. Van het portret van je vriend vind ik jammer dat hij een afgehakt hoofd heeft.