zigranta schreef:@Alwiene ik had de camera op m stand staan dus volgens mij diafragma zelf vastgesteld en sluitertijd bepaald door de camera.
Dus alles is op 5.6 gemaakt foto 3 en 4 is sluitertijd 1/400 en 1/500
Brandpuntafstand is allemaal 200.Scherpgesteld heb ik zoveel mogelijk op het koppie.Had volgens mij wel een hele hoge isowaarde ingesteld staan maar weet niet hoe ik dit terug kan zien!(volgens mij 1600)
M stand is compleet manueel. Av is jij het diafragma en je camera de tijd en Tv is jij de tijd en je camera het diafragma. Als je dus werkelijk op de M stand gewerkt hebt, zou je overal dezelfde sluitertijd moeten hebben óf die heb je per ongeluk toch veranderd. Ik vind je sluitertijd aan de lange kant en zéér zeker als je op 1600 ISO gefotografeerd zou hebben zou die volgens mij korter moeten kunnen? Waarom zo'n vreselijk hoge ISO? Ik vind de ruis dan nog meevallen, eigenlijk, maar waaróm? Het levert je namelijk vreselijk veel ruis op en je hebt het blijkbaar ook niet gedaan om een kortere sluitertijd te kunnen realiseren? Heb je scherpgesteld met 1 AF punt of met allemaal?
Met 200mm zit je aan het eind van mogelijkheden van je lens en dat levert altijd íets kwaliteitsverlies op, maar ik dénk dat dit beter had kunnen zijn als je een snellere sluitertijd had gebruikt. Lees net dat het ook waaide, je hebt dus waarschijnlijk te maken met bewegingsonscherpte en dan is het inderdaad zaak om een zo kórt mogelijke sluitertijd te hebben.
Misschien anders wat oefenen met de Av stand, want die doet wat jij bedoeld
Puur voor mijn nieuwsgierigheid, heb je een lens met of zonder IS?
Overigens, ik werk dus met dezelfde camera, maar ben ook nog niet zo lang bezig, dus als kenners mij willen verbeteren waar ik mis zit, gráág