[FOTO] Muis 2.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

[FOTO] Muis 2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 16:31

Hallo! :)

Net als in mijn vorige topic([FOTO] Muis) heb ik onze kat Muis op de foto gezet. :) We hebben een heel fijn nieuw lensje, de Nikkor 50mm 1.8, en die moest natuurlijk even uitgeprobeerd worden!

1.

Afbeelding
Nikon D70 / Nikkor 50mm 1.8 / F/7,1 / 1/200sec

2.

Afbeelding
Nikon D70 / Nikkor 50mm 1.8 / F/7,1 / 1/160sec

3.

Afbeelding
Nikon D70 / Nikkor 70-300mm / 105mm / F/5,6 / 1/500sec

Barst los! :)

SjakieXX

Re: [FOTO] Muis 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:45

Foto 1, deze spreekt mij niet zo aan, vooral door de ogen van de kat, dat die dicht zijn. Wel mooi scherp.

Foto2, vind ik goed gelukt, je hebt goed scherpgesteld op de ogen, wss de bedoeling geweet? Alleen vind ik het jammer dat je zeg maar een persoon in de ogen ziet die een soort van zwaait met het arm.

Foto 3, vind hem redelijk gelukt, want het stoort mij enorm dat er van die wazig grassprieten voor zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:59

SjakieXX schreef:
Alleen vind ik het jammer dat je zeg maar een persoon in de ogen ziet die een soort van zwaait met het arm.

Grappig, dat vind ik juist een geweldig leuk detail aan die foto :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:19

Foto 2 is mooi, alleen mooier als je de foto iets kleiner presenteert valt meer op dan :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:48

Nouks schreef:
SjakieXX schreef:
Alleen vind ik het jammer dat je zeg maar een persoon in de ogen ziet die een soort van zwaait met het arm.

Grappig, dat vind ik juist een geweldig leuk detail aan die foto :)

Dat vind ik juist ook erg leuk :j Dan zie je in één foto de aanleiding waarom het katje zo kijkt, en dat hij zo kijkt. De 2de foto is echt heerlijk door de blik, dat pruilerige mondje en de scherpte in de ogen.

Wat een verschil zeg, met deze nieuwe lens. Stukken scherper, meer kleur. Het spreekt ook veel meer. Er ontstaat ook mooi detail in de eerste foto op de tong. Wat ik aan de eerste wel zonde vind zijn de witte uitgebeten plekken. Misschien kun je die nog een beetje inspuiten/terug retoucheren?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 19:29

Bedankt voor de reacties! :)

Over die arm heb ik zelf nogal getwijfeld. Ik heb een poging gedaan om hem weg te werken, maar dat kreeg ik niet zo mooi voor elkaar, dus ik dacht dan maar met. Kijken wat de reacties erop zijn. En stiekem vind ik hem nu steeds mooier worden met.

@ SjakieXX:
Die grassprieten zijn denk ik een kwestie van smaak. Ik vind het zelf wel iets toevoegen, omdat er benadrukt wordt dat de poes in het gras ligt.

@ Romytjuuh:
Oke, dat zal ik voor de volgende keer onthouden! :)

@ Mireille:
Ik heb op mijn eigen computer geen witte uitgebeten plekken.. Kan aan mijn beeldscherm liggen. Ik zit nu niet achter mijn eigen computer, dus heb het origineel niet bij de hand, maar ik zal er nog even naar kijken en aan prutsen. :) Ik heb wel iets contrast toegevoegd, dus het kan zijn dat het bij mij net niet uitgebeten is en bij jou wel. In het origineel zit in ieder geval nog doortekening, dus als het eruit is, heb ik dat zelf gedaan. :+

Ik ben ook dolblij met die nieuwe lens. <3 Ik was op vakantie geweest en mijn ouders ook. Komen hun thuis met deze lens, ik vergat spontaan te vertellen wat we hadden gedaan op vakantie, maar ben gelijk de tuin in gedoken.. :o

Edit:
@ Mireille: Of bedoel je die laatste foto? Die is nog met onze oude telelens gemaakt, ik denk niet dat ik die witte plekken weer terug kan toveren.. Die heeft daar wel sneller last van. Maar ook dat kan ik proberen natuurlijk. :)

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:25

Ben zelf net begonnen, dus veel vertsand heb ik er niet van, maaar ik vind ze echt geweldig mooi haha :)!

Maar idd die persoon in de oogjes vind ik ook wat minder mooi..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:24

Het zijn maar kleine stukjes, maar er zitten wel degelijk uitgebeten stukjes in 1 en 2 :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 15:05

Ik ben met de tweede nog even aan het klooien geweest. Het uitgebeten krijg ik er niet helemaal uit.. Dit is het beste dat ik voor elkaar krijg, helaas. Ik moet nog veel handiger worden met bewerken en inspuiten en retoucheren lukt niet. Dat zie je dan gelijk.

Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:36

nu ik dit zo zie, ik MOET ook een 50 mm lens... maarja, die damn pentax toestellen, die lensen (met beetje knap diaframa) zijn zo duur... :(
Er gave foto's hiero!!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 10:51

Bedankt! :)