Wat het beste doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat het beste doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:53

Volgende week ga ik een paar dagen naar zee en zou daar graag wat foto's nemen, vooral van de hond. Heb een nieuw hondje dat nu voor het eerst het strand op gaat en misschien wel de zee in etc. en dat zou ik graag vastleggen ;)

Maar nu zit ik met 2 dingetjes:

1. Hond is zwart/grijs en ik loop nogal eens tegen belichtingsproblemen op .. En vooral in combinatie met dat lichte zand weet ik niet goed wat dat gaat geven. Zijn er enkele standaard tips om de belichting ok te krijgen? Bv. puntbelichting op de hond ofzo, zou dat werken? Of juist niet omdat .. ?

2. Ik weet niet goed welke camera ik moet gaan gebruiken. Ik heb een Canon Powerschot SX 200, wat een uitgebreide compactcamera is. Maar ik heb ook een Canon Eos 450D met 55-250 IS lens .. Dus spiegelreflex.

De Powershot gebruik ik eigenlijk altijd, de spiegelreflex heb ik wel eens in handen gehad maar nooit echt mee gewerkt. Nu denk ik wel dat ik door de Powershot (waar je ook zowat alles in kan stellen) wel een redelijke basis heb voor het gebruik van die spiegelreflex. Maar zou ik die wel echt nodig hebben of zou het met de Powershot ook moeten lukken? Het is natuurlijk wel weer een hele camera, die spiegelreflex, en voor op het strand ....

Wat zijn de dingen die de camera zou moeten kunnen/waar ik op zou moeten letten als je op strand (eventueel in het water) foto's wil nemen van een kleine, snelle, zwart/grijze hond? Misschien kan ik dan eens kijken of mijn Powershot dat zou moeten kunnen (en of ik dat zou moeten kunnen :P). Of zou de spiegelreflex echt zoveel meer voordelen hebben? (durf 'm niet goed meenemen op het strand eigenlijk..).

Alle tips zijn welkom :)

pinkie87

Re: Wat het beste doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:58

Ohja, sorry .. Dacht dat dat meer was van 'hoe krijg je een paard scherp op de foto enzo', maar wat ik vraag hoort er eigenlijk ook wel bij .. Niet bij stilgestaan .. :o Heb het daar geplaatst, bedankt ;)

Fnanne

Re: Wat het beste doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:11

Dan plaats ik hier een slotje :)