[FOTO] Een allegaartje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

[FOTO] Een allegaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:27

Jarenlang heb ik posten op UK/FK gemeden. Uiteindelijk winnen de verveling en nieuwsgierigheid het nu toch van mijn faalangst en dus heb ik besloten om een aantal van mijn foto's op bokt te zetten. Er zit geen strakke thematische lijn in mijn foto's; de topictitel is niet voor niet 'een allegaartje'. Verder wil ik nog even benadruken dat ik absoluut géén fotograaf ben en ook absoluut géén ster. Ik wil gewoon wat tips om mijn foto's te verbeteren. Ik werk niet met een spiegelreflexcamera, dus houd daar rekening mee. Deze foto's zijn gemaakt met camera's die verschillen tussen de 3.2mp en de 12.1mp. Ze zijn dus niet allemaal kwalitatief goed.
Ik hoop dat jullie mij een stapel goede adviezen kunnen geven!

01) Afbeelding
Bij deze is het vrij duidelijk dat de kwaliteit gewoon *** is. Verder vind ik het zelf wel een mooie foto, al moet ik er wel bij zeggen dat dit gewoon 'gebeurde'. Ik heb er niet echt over nagedacht.

02) Afbeelding
Deze vind ik zelf erg mooi. Vind het zonlicht dat naar binnenvalt leuk :)

03) Afbeelding
Op deze foto heb ik veeeeel verschillende reacties gehad. Conclusie: Hate it or love it.

04) Afbeelding
Zelf vind ik dit een fijne foto, al kan ik niet precies aangeven waarom.

05) Afbeelding
Wat ik hiervan moet vinden weet ik niet.

06) Afbeelding
Tja. Ik vind het zo fijn hoe mijn kat hier die rust uitstraalt. Ben hier zelf erg tevreden over...

Heb de foto's helaas moeten verkleinen. Hierdoor is de kwaliteit van sommige foto's wat achteruit gegaan.
Hoop dat jullie tips/adviezen hebben!

Anoniem

Re: [FOTO] Een allegaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:09

Foto 1 is te veel bewerkt naar mijn zin.

Foto 2 vind ik mooi maar niet echt bijzonder

Foto 3 Vind ik erg lelijk.. Ook omdat hij gewoon niet echt mooi scherp is

Foto 4 vind ik wel leuk. Alleen jammer dat de berg een beetje grauw is

Foto 5 vind ik te veel zwart. Maar aan de andere kant heeft die ook wel iets zo met die wolken.

Foto 6 is een leuke "huis-tuin-keuken" foto. Niet echt scherp en verder niet heel bijzonder

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 15:29

Anoniem schreef:

Foto 5 vind ik te veel zwart. Maar aan de andere kant heeft die ook wel iets zo met die wolken.

Foto 6 is een leuke "huis-tuin-keuken" foto. Niet echt scherp en verder niet heel bijzonder

Dankje voor je commentaar. Al had ik meer gehad aan tips ipv 'Vind ik erg lelijk'.
Foto 1 is trouwens niet bewerkt. Heb hem enkel verkleind en een randje eromheen gedaan. Hij is zo uitgevallen door het (rode) licht van de lamp die erachter zit. (het hartje)
'Niet echt scherp' komt bij sommige foto's (zeker de laatste) door de camera. Al ben ik ook geen ster-fotograaf, dus ik zal het niet helemaal op de camera afschuiven.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:49

He. Ik ben geen kenner, trek je dus ook niet teveel van mijn comment aan. xD

1. Ik vind dit een erg leuke foto. Alleen had het misschien íets minder fel gemogen. verder orginele foto :D

2. Hmm. er is 'iets' waardoor ik hem een beetje saai vind.
Misschien de volgende keer scherpstellen op de 'achtergrond ' ipv het hartje zelf? Ik weet het niet goed..

3. Tja. .. Jammer dat je de fotograaf in het oog kan zien. Het mag iets scherper. Ik vind hem niet denderend ofzo.. De kleuren mogen iets levendiger.

4. Vind ik gewoon een leuke foto. Niets meer en niets minder.

5. Ik vind hem helemaal niets (sorry) Hij is donker, en het geheel klopt gewoon niet..

6. Leuke kat, en leuke HTK-kiekje. maar verder niet echt bijzonder.

Ik hoop dat je er wat aan hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:00

xSwanHeart schreef:
Anoniem schreef:

Dankje voor je commentaar. Al had ik meer gehad aan tips ipv 'Vind ik erg lelijk'.
Foto 1 is trouwens niet bewerkt. Heb hem enkel verkleind en een randje eromheen gedaan. Hij is zo uitgevallen door het (rode) licht van de lamp die erachter zit. (het hartje)
'Niet echt scherp' komt bij sommige foto's (zeker de laatste) door de camera. Al ben ik ook geen ster-fotograaf, dus ik zal het niet helemaal op de camera afschuiven.

Sorry niet heel subtiel nee. Maar goed wel echt het eerste wat ik dacht. Vind het een beetje een
"hyves emo" foto... Tsja klinkt nog niet heel vriendelijk maar dat is alles wat ik er van kan maken.

Gewoon de hoek, de emotie(is er niet) En daarbij dat het geen geweldige kwaliteit is. Maakt mijn mening

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:05

Over welke foto heb je het nu? :P

Leonie, bedankt voor je commentaar!

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:16

Voor niet spiegelreflexfoto's vind ik ze erg goed gelukt ;)
Misschien toch maar je hobby er van maken?
Foto's 5 en 2 vind ik te donker. Met 2 zou er nog iets moeten zijn, maar ik "zie" het niet.
Foto 1 vind ik show :D Maar jammer van de kwaliteit.
Hé succes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:23

xSwanHeart schreef:
Over welke foto heb je het nu? :P

Leonie, bedankt voor je commentaar!

Foto 3

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:28

Oké ;-)
Dan snap ik het emo-gedeelte niet helemaal, maargoed. Mening is mening ;-) Bedankt in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:29

xSwanHeart schreef:
Oké ;-)
Dan snap ik het emo-gedeelte niet helemaal, maargoed. Mening is mening ;-) Bedankt in ieder geval!

Idd de foto staat me gewoon enorm tegen :7

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:41

Vraagje, waar is foto 4 gemaakt? Ziet er uit als een leuke vakantiebestemming ;-)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 22:14

eponine schreef:
Vraagje, waar is foto 4 gemaakt? Ziet er uit als een leuke vakantiebestemming ;-)

In Oostenrijk bij de Großglockner Hochalpenstraße ;-) Ontzettend mooie route!
(overigens vond ik de rest van het gebied wel tegenvallen. Dat was meer wintersportgericht ;-) )