[FOTO] Meisjes bij Mount Vernon - soldaat bij Arlington

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

[FOTO] Meisjes bij Mount Vernon - soldaat bij Arlington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 04:01

Sinds vorige week heb ik mijn eerste SLR-camera. Vanmiddag was ik bij Mount Vernon, het vroegere buitenverblijf van George Washington in Virginia. Op een groot, open grasveld met uitzicht op het water waren een paar hele schattige kleine meisjes aan het spelen en daar heb ik een paar plaatjes geschoten. Canon 500D met 55-250 lens.

Graag nuttig en opbouwend commentaar, maar onthoud dat ik voor vorige week nog nooit in mijn hele leven met een SLR had gewerkt :) Het is voor mij dus allemaal heel nieuw.

Spelen met gras
Afbeelding

Een mama met haar prachtige dochtertje
Afbeelding

Afbeelding

En nog één van een soldaat die is gemaakt tijdens de ceremoniële aflossing van soldaten op Arlington Cemetery, ook in Virginia. Ook met 55-250 lens.
Afbeelding

SheeNegro

Re: [FOTO] Meisjes bij Mount Vernon - soldaat bij Arlington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:40

Ik vind het jammer dat beide kindjes op de eerste foto niet zichtbaar zijn. Verder ben ik niet goed in commentaar geven :P
Maar vindt de foto's wel mooi ;)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:07

De laatste foto is goed genomen, soldaat komt echt op de voorgrond. De 2e foto gaat ook wel, verder vindt ik het niet zo veel aan.

Je richt je teveel op een onderwerp, een storende achtergrond is fout maar zo kaal kijkt ook niet helemaal lekker. Iets minder ruim nemen dat maakt het fijner om naar te kijken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:50

1- Zou voor mij een prullebakfoto zijn. Waarom? Er hangt allemaal gras voor het gezicht, en er zit nog een kind achter het meisje die je niet goed kan zien. De compositie trekt me wel, maar de foto vind ik niet mooi.
Probeer een ander standpunt te nemen, waarbij je beide kinderen goed ziet.

2- Deze trekt mij enorm. De compositie is spannend, en hierdoor is het boeiend om naar te kijken. Dat de vrouw en het kind richting het meer kijken, maakt jou nieuwsgierig waar ze precies naar kijken.
Ik vind deze mooi :)

3- Te centraal genomen. deze vind ik dan weer minder. De foto heeft wel iets, maar niet genoeg om mij geinteresseerd te houden.

4- Deze zou ik iets bijsnijden. De soldaat staat goed op de voorgrond, maar is van onder te krap, en van boven te ruim. Misschien iets van de bovenkant afhalen? Ook stoort de man op de achtergrond mij, en ik vind het jammer dat je zijn ogen niet kan zien.

Kortom: Foto 2 en 4 zijn mooi, maar de andere 2 zou ik weggegooid hebben :)