[FOTO] Bloem + Kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

renske_13

[FOTO] Bloem + Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 15:46

Ik ben vandaag voor het eerst bezig gegaan met serieus fotograferen. Ik ben nu aan het sparen voor een betere camera. Deze foto's zijn gemaakt met een simpele Polaroid, 7 MegaPixels, 12x zoom en 2.5 inch display. Sinds afgelopen zaterdag hebben wij een kitten, een katertje, en het is echt een fotomodel :P Alleen na een paar foto's werd hij al snel moe en ben ik maar een bloemetje gaan fotograferen.

Eigen commentaar:
-Volgens mij zijn alle foto's niet scherp, wat ik erg jammer vind.
-Foto's 8 en 9 zijn overbelicht.

Bloem:
1.Afbeelding

2.Afbeelding

Kitten:
3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.http://www.mijnalbum.nl/Foto-AEWTTNKA-D.jpg

9.Afbeelding

10.Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
11.Afbeelding

Tips en commentaar zijn zeer zeker welkom, want ik moet nog heel veel leren. Hou het aub een beetje vriendelijk en denk eraan dat dit mijn aller eerste keer fotograferen is. :o

Ik ben nu dus aan het sparen voor een goede camera, weet iemand nog een goede, fijne camera?
En weet iemand nog een goed fotoshop programma?

Super bedankt ;)

foto 8 staat in een link omdat die erg overbelicht is, ik vond het idee wel leuk.

Maaikee43

Re: [FOTO] Bloem + Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:26

Ik vind die bloem. Eigenlijk best wel wat hebben, mooie druppels op de blaadjes. Maar de achtergrond stroort me gewoon..

De kitten is erg fotoganiek. Ga zo door. Ik vind foto 3 erg leuk. Sommige foto's zijn het zelfde dus spreken met niet echt aan.

Succes met het fotograferen!

Kiwipitje

Re: [FOTO] Bloem + Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:25

Ik denk dat het bij de bloem mooi geweest zou zijn om een kleine scherpte-diepte te creëren. Hierbij is de achtergrond onscherp en de voorgrond (in dit geval de bloem) scherp. Dit doe je door je diafragma groter te maken (het F-getal wordt dan kleiner). Ik weet niet of dit mogelijk is op je camera? Hier kun je wat mee spelen. Dit kun je ook gebruiken voor foto's van de kat. Je achtergrond wordt daardoor vaak al snel minder storend.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 18:48

Kiwipitje schreef:
Ik denk dat het bij de bloem mooi geweest zou zijn om een kleine scherpte-diepte te creëren. Hierbij is de achtergrond onscherp en de voorgrond (in dit geval de bloem) scherp. Dit doe je door je diafragma groter te maken (het F-getal wordt dan kleiner). Ik weet niet of dit mogelijk is op je camera? Hier kun je wat mee spelen. Dit kun je ook gebruiken voor foto's van de kat. Je achtergrond wordt daardoor vaak al snel minder storend.

Bedankt!
Ik zal het morgen eens proberen ;)