[FOTO] Blijdorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 12:21

Mijn abo van Blijdorp speciaal even gebruikt voor foto's van Prairiehondjes... (de foto's van de laatste keer suckte nogal vreselijk dus deze foto's nu even goed nabewerkt, zoals kleuren en scherpte bijgesteld...)

Hopelijk zijn nu wel naar uwen zinnen? :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja en deze:
Afbeelding

MerelxG_R

Re: [FOTO] Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:36

1,2,4 zijn verschrikkelijk oranje, ik weet niet wat daarmee is gebeurt? Verder mag je wel wat spannendere composities pakken, en meer scherptediepte. Vind ze nu te 'gewoontjes' :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:37

Ik vind de kleuren echt verschrikkelijk, ze zijn echt vreselijk Oranje!
Verder .. ja .. de composities, ze spreken me niet echt aan, zijn niet apart of 'wauw'!
Ook lijkt er een soort van waas overheen te hangen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 15:41

MerelxG_R schreef:
1,2,4 zijn verschrikkelijk oranje, ik weet niet wat daarmee is gebeurt? Verder mag je wel wat spannendere composities pakken, en meer scherptediepte. Vind ze nu te 'gewoontjes' :)

Oranje???? Bij mij zijn de kleuren gewoon goed hoor! :o

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:54

Bij mij zijn ze ook mega oranje hoor ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 15:55

Ik zal eens kijken voor de onbewerkte versies...

EDIT:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja, en van een waas is bij mij geen sprake bij de bewerkte foto's...? (anders had ik het wel gezien!) De foto's zijn gemaakt in de zon.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:01

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:49

Ik zie hetzelfde als Sabine, er hangt een waas overheen en ze zijn geel/oranje-achtig. De onbewerkte versies hebben dat niet dus jammer dat je ze bewerkt hebt. Bovendien vind ik het jammer dat je ze zo ver inzoomt, ik vind ze te ver ingezoomd, vooral de eerste.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:58

de derde is redelijk scherp en heeft een redelijke compositie. bij de 1e en 2e valt het beestje weg in de achergrond. over de laatste hangt een soort waas? compositie vind ik ook niet echt interressant. gewoon lekker doorgaan, wordt vanzelf beter ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:09

Charles schreef:
Ik zie hetzelfde als Sabine, er hangt een waas overheen en ze zijn geel/oranje-achtig. De onbewerkte versies hebben dat niet dus jammer dat je ze bewerkt hebt. Bovendien vind ik het jammer dat je ze zo ver inzoomt, ik vind ze te ver ingezoomd, vooral de eerste.

Ze zijn niet ingezoomd, ze zaten recht voor de lens!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:12

Dan vind ik ze te dichtbij genomen ;-) Had ik of verder weg gaan staan, of gewacht tot hij wat verder weg stond.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:24

Vanillia schreef:
Ik zou je beeldscherm eens kalibreren als ik jou was, bijv. met http://www.lagom.nl/lcd-test/all_tests.php .
Foto's zijn verder imo niet FK waardig, meer huis-tuin-en-keuken-kiekjes.

De tip om het beeldscherm eens te kalibreren is een hele goede, ik laat je bericht daarom voor nu staan.
Maar waarom het huis-tuin-en-keuken-kiekjes zijn, waarom het niet FK waardig is en hoe HD het de volgende keer beter kan doen wil hij natuurlijk nog wel graag horen. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:38

De volgende keer zou ik ook verticale foto's maken. Nu lijken ze allemaal op elkaar en worden het als normale foto's gezien, terwijl ze mooi scherp zijn :) Betrek meer omgeving erbij of wacht op bijzondere momenten (als ze spelen, of wegrennen etc.)

Er iets iets gebeurd met je contrast, daarom zijn ze zo vaal. De bewerkte versies ben je heel erg doorgeschoten met saturatie. Ik zou juist meer met contrast spelen :j
De kleuren heb ik koeler (meer richting blauw) gemaakt en wat contrast toegevoegd: http://img689.imageshack.us/img689/7706/bokt.jpg . Niet perfect zo, maar de waas is iig weg.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:32

Tja... Ik vind de eerste 2 foto´s eigenlijk wel heel leuk :P Alleen iets te oranje ja, maar verder vind ik het erg mooie foto´s.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:33

Ik vind het schattige foto's technisch kan ik heel erg veel opmerken, maar je moet ook niet te veel willen.

Probeer eerst eens op je composities te letten. Zorg dat je onderwerp er helemaal opstaat, zorg dat je onderwerp in het midden staat.
En inderdaad even je scherm kalibreren, een spyder pro is een super apparaat daarvoor, echter (helaas) wel prijzig.

Ik vind deze foto's wel veel beter dan de eerdere foto's die ik van je gezien hebt. Ga zo door dus! Er is een stijgende lijn.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 15:43

Wauw, nou inderdaad zeg, ze waren écht in een oranjesfeer!!! Monitor is nu wel goed afgesteld... jullie hadden gelijk zeg... die bewerking van Lipydo neigt naar mijn mening iets te veel naar zwartwit toe? Ik had trouwens te weinig tijd om echt goeie foto's te maken: én het was echt druk én ik stond met mijn rug in de hete zon... (auw!)

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:08

De onbewerkte vind ik mooier dan de bewerkte..
Verder wel leuke foto's!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:12

Weet neit wat je hebt gedaan met de foto's maar ze zijn knal oranje, als dat de term nabewerken inhoud weet ik niet waar je mee bezig bent.

Nu je de orginele foto's erbij hebt geplaatst zie je dat ze allemaal dof zijn, overbelicht en niet goed scherp. Daarnaast is de compositie niet interessant om naar te kijken :o